چهارشنبه 9 فروردین 1385

کوفی عنان: به دليل مسائل فني، آژانس بهتر مي‌تواند به مساله ايران رسيدگي كند، ايرنا

سازمان ملل، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۰۹‬

"كوفي عنان" دبيركل سازمان ملل روزسه‌شنبه در جمع خبرنگاران در نيويورك گفت: به دليل مسايل فني، آژانس بهتر مي‌تواند به مساله ايران رسيدگي كند.

وي تصريح كرد: شوراي امنيت نبايد با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي رقابت و يا آن را تضعيف كند.

دبيركل سازمان ملل گفت: اميدوارم كه مساله ايران به بن‌بست نرسيده باشد كه به نظر اين گونه مي‌رسد، ايران و كشورهاي طرف مذاكره تمايل دارند به ميز مذاكره بازگردند.

عنان افزود: ايران بايد به توصيه‌هاي "محمد البرادعي" مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي توجه كند و جامعه بين‌الملل را در مورد صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اي خود، قانع كند.

دبيركل سازمان ملل ادامه داد: وزيران خارجه چهار كشور غربي روز چهار شنبه با هم مذاكره مي‌كنند.

وي افزود: مساله اصلي اين است كه شوراي امنيت يا آژانس اتمي بايد به اين مساله رسيدگي كنند. در حال حاضر اختلاف نظر بر سر اين است.

از عنان سوال شد كه "آيا شما ارجحيتي داريد در مورد اينكه شورا يا آژانس به اين مساله رسيدگي كند؟"

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عنان پاسخ داد: شوراي امنيت اين پرونده را به صورت جدي دنبال مي‌كند و كاملا سرگرم شده است ولي بسياري از مسائل اين پرونده فني است و آژانس اتمي بايد به آن رسيدگي كند.

دبيركل سازمان ملل به اختلافات موجود در شوراي امنيت بر سر صدور بيانيه عليه ايران اشاره كرد و افزود: اين پرونده خيلي پيچيده است و اگر كمي طول بكشد، غيرعادي نيست. به نظر من شورا از آژانس حمايت مي‌كند ولي ممكن است زماني برسد كه شورا راه خود را تغيير دهد و به جهت ديگري برود.

Copyright: gooya.com 2016