یکشنبه 20 فروردین 1385

تذكرات كتبي نمايندگان درباره تغيير ساعت كار مدارس، اعلام برآوردهاي اقتصادي تغيير ساعت در صرفه‌جويي برق و صحبت‌هاي حدادعادل، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس


دكتر حدادعادل، پس از نطق پيش از دستور خود به قرائت تذكرات كتبي نمايندگان به دستگاههاي اجرايي پرداخت كه اهم آنها به شرح ذيل است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‏ رييس مجلس شوراي اسلامي تذكرات نمايندگان را بدين شرح قرائت كرد؛


// ميرتاج‌الديني، فرهنگي و شايق از تبريز، ابطحي از خميني‌شهر، يحيي‌زاده از تفت و ميبد، حيدرپور از شهررضا و سميرم سفلي، استكي از اصفهان، فولادگر از اصفهان، فتحي‌پور از هوران، شاهرخي از پلدختر، عسگري از مشهد و كلات، آوايي از دزفول و نوعي اقدم از اردبيل به رييس جمهور دستور بررسي علت بركناري معاون توليد وزارت صنايع و معادن را تذكر دادند.


// نديمي از لاهيجان و سياهكل به رييس جمهور، دستور تسريع در پيگيري تدوين ضوابط تقويت نظم و انضباط اداري و مالي در نظام اداره‌ي امور كشور و صرفه‌جويي در اعتبارات هزينه‌اي دولت را يادآور شد.


// شجاع‌پوريان از بهبهان، نديمي از لاهيجان و سياهكل، اميري از زرند، صادق‌زاده از رشت، شهبازخاني از ملاير، تابش از اردكان، جبارزاده از تبريز، اسماعيل‌زاده از فلاورجان و حق‌شناس از بندر انزلي به وزير نيرو لزوم اعلام برآوردهاي كارشناسي و اقتصادي تغيير ساعت رسمي كشور در صرفه‌جويي مصرف برق را تذكر دادند.


// شهرياري از زاهدان به وزير امور خارجه، تغيير سياست در برخورد با اشرار، دزدان و گروگان‌گيران در منطقه را يادآور شد.


// يحيي‌زاده از تفت و ميبد به رييس جمهور دستور لازم براي تسريع در رفع كليه نارسايي‌هاي موجود و تهيه امكانات مناسب براي زائران عتبات عاليات در مرز مهران را متذكر شد.


// دلخوش از صومعه سرا، خوش‌چهره، ابوطالب و محجوب از تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر به رييس جمهور، تصحيح تغيير ساعت آغاز كار مدارس از ‌٧ صبح به ‌٨ صبح كه موجب اختلال در كلان شهرها به ويژه در تهران گرديد را تذكر دادند.


// زماني از ملاير به رييس جمهور دستور بررسي تعلل در احداث مجتمع ورزشي علي‌آباد دمغ شهرستان ملاير را يادآور شد.


// عليخاني از بوئين‌زهرا و آوج، محجوب از تهران به رييس جمهور دستور تسريع در حل مشكل كارگران كارخانجات بحران‌زده‌ي قزوين را يادآور شد.


// رستمي از قوچان و فاروج به وزير آموزش و پرورش، به هم ريخته شدن برنامه‌هاي دانش‌آموزان به علت تغيير غيركارشناسانه‌ي ساعت حضور در مدارس را تذكر داد.


// رياض از تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر به وزير نفت بررسي علت اعلام خبر سهميه‌بندي بنزين در شش ماهه دوم سال جاري و به وزير كشور بررسي علت افزايش نرخ كرايه‌ي تاكسي در شهر تهران را تذكر داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، دكتر غلامعلي حدادعادل، پس از قرائت تذكرات كتبي نمايندگان با اشاره به گلايه‌ي برخي از نمايندگان مجلس در خصوص حضور و سخنراني در سفرهاي استاني هيأت دولت، با بيان اينكه اين گلايه را منتقل كرده است، اظهار داشت: رييس جمهور طي نامه‌اي به مجلس اطلاع دادند كه در همه‌ي اين سفرها، نمايندگان حوزه‌هاي انتخابيه‌ي مربوطه، قبل از سخنراني رييس جمهور صحبت مي‌كنند. همچنين فرماندار و امام جمعه آن شهرستانها نيز سخنراني دارند.

وي افزود: ايشان توضيح دادند كه نماينده‌ي گلايه‌كننده نيز در سفر مربوطه صحبت كرده است.

به گفته‌ي حدادعادل، در اين نامه رييس جمهور به توجه دولت نسبت به اهميت وظايف نمايندگي اشاره كرده و تأكيد كرده است كه احترام و همكاري خود را با مجلس و نمايندگان مبذول داشته و خواهد داشت.

رييس مجلس شوراي اسلامي، همچنين با اشاره به سفر هيأتي از مجلس به رياست حجت‌الاسلام‌والمسلمين ابوترابي فرد به استان لرستان، جهت بازديد از مناطق زلزله‌زده و گفت‌وگو با مقامات استان جهت تسريع در رسيدگي به زلزله‌زدگان از اين هيأت تشكر كرد و افزود: مجلس در نظر دارد در باب زلزله اقداماتي را انجام دهد كه بنده آن را پيگيري كرده و به موقع نتيجه را اعلام خواهم كرد.

Copyright: gooya.com 2016