سه شنبه 29 فروردین 1385

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: انتظار نمی رود در جلسه مسکو تصمیم عمده ای گرفته شود، راديو فردا

آمریکا امروز سه شنبه در نشست مسکو به قدرت های جهان فشار خواهد آورد که تحریم های علیه ایران را بررسی کنند. در نشست مسکو پنج عضو دائمی شورای امنیت شرکت دارند. روسیه و چین با اعمال تحریم علیه ایران مخالف اند. شان مککورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن گفت مواردی برای تحریم کالاهای ایران فعلا وجود ندارد مگر تحریم واردات پسته و فرش. وی گفت انتظار ندارد در جلسه مسکو تصمیم عمده ای گرفته شود. آمریکا اعلام کرده است که خواهان ایجاد دشواری برای مردم ایران نیست و از اینرو درپی محدودیت هایی در حوزه نفت و گاز ایران نیست.
بکتاش خمسه پور


بکتاش خمسه پور (رادیو فردا): آمریکا، انگلستان، فرانسه، چین و روسیه، پنج عضو دائمی شورای امنیت هستند که از حق وتو برخوردارند. روسیه و چین قویا با اعمال تحریم یا توسل به زور علیه ایران مخالف اند. سوای آمریکا دیگران ازجمله انگلستان مخالف اقدام نظامی علیه تهران اند. تهران هفته پیش با اعلام اینکه اورانیوم را برای استفاده در نیروگاه هایش غنی کرده، تنش ها در رویارویی با غرب را که نسبت به برنامه هسته ای ایران ظنین است بالا برده است.
ایران می گوید برنامه هسته ای اش تنها در راستای مقاصد صلح آمیز است. ایالات متحده که هم اینک تحریم های گسترده ای را علیه ایران اعمال می کند اعلام کرده است که می خواهد شورای امنیت برای اتخاذ اقدام قوی دیپلماتیک آماده باشد.اقدامی که از جمله تحریم هایی را که هدفمند خوانده شده اند، چون مسدود کردن دارایی ها و عدم صدور روادید را در بر می گیرد.

شان مککورمک (سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا): مواردی برای تحریم کالاهای ایران فعلا وجود ندارد مگر تحریم ورود پسته و فرش.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ب.خ: شان مککورمک به خبرنگاران گفت انتظار ندارد که در جلسه مسکو تصمیمی عمده حاصل شود. شان مککورمک گفت : انتظار می رود که شورای امنیت در آستانه گزارش آتی آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه مساله هسته ای ایران برای اتخاذ اقدام قوی دیپلماتیک آماده باشد.

(صدای شان مککورمک)

ب.خ: ایالات متحده اعلام کرده است که خواهان اعمال سختی علیه مردم ایران نمی باشد و از اینرو درپی محدودیت هایی در حوزه نفت و گاز نیست.

Copyright: gooya.com 2016