جمعه 1 اردیبهشت 1385

روسيه خواستار تعليق موقت غني‌سازي اورانيوم در ايران شد، ايرنا

مسكو،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۲/۰۱‬

معاون وزير امور خارجه روسيه از ايران دعوت كرد با توجه به درخواست شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و با هدف اعتمادسازي ، غني‌سازي اورانيوم را بصورت موقت به حالت تعليق درآورد.

"سرگئي كيسلياك" روز جمعه طي سخناني در كنفرانس بين‌المللي امنيت جهاني كه در مسكو برگزار مي‌شود گفت: در اين صورت و در مدت تعليق، ايران طبعا مانند هر كشور ديگر عضو "ان.پي.تي" مي‌تواند تحقيقات اتمي خود را براي توسعه فناوريهاي قانوني ادامه دهد.

وي با استناد به مواضع روسيه در اين مورد، تنها راه حل بحران اتمي ايران را ادامه گفتگو و از طريق سياسي دانست و افزود:مساله اتمي ايران بطور قطع دراجلاس سران كشورهاي "گروه هشت" در سنت پطرزبورگ بررسي مي‌شود.

معاون وزير خارجه روسيه بر حل مساله اتمي ايران در چارچوب آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاكيد كرد و گفت مرجع ذيصلاح ديگري دراين زمينه وجود ندارد.

"كيسلياك" خواستار افزايش همكاري‌هاي ايران با آژانس و تقويت روند اعتمادسازي از سوي اين كشور گرديد و گفت همه اختلافات بايد در چارچوب آژانس حل و فصل شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين مقام روس با اشاره به‌گزارش آتي البرادعي در مورد برنامه اتمي ايران، گفت پس از اين گزارش سازمانهاي بين‌المللي مواضع خود را اعلام خواهند كرد.

"كنفرانس بين‌المللي امنيت جهاني" با حضور ‪ ۲۳۰‬تن از نمايندگان ‪۲۷‬ كشور جهان از جمله ايران و نيز نمايندگان سازمانهاي بين‌المللي در مسكو تشكيل شده است.

"علي اصغر سلطانيه" نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بعنوان نماينده ايران در اين كنفرانس حضور دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روسيه خواستار تعليق موقت غني‌سازي اورانيوم در ايران شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016