چهارشنبه 20 اردیبهشت 1385

احمدی نژاد در اندونزي: از جواب ندادن به نامه‌مان ناخرسند نيستيم، ايسنا

* ملت ايران نه تنها از حق خودش بلكه از حقوق همه‌ي ملت‌ها دفاع مي‌كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه منتظر عكس‌العمل آمريكايي‌ها به نامه‌اش است، گفت: از جواب ندادن به اين نامه ناخرسند نيستيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد كه براي شركت در اجلاس دي 8 به اندونزي رفته به همراه همتاي اندونزيايي‌اش پس از امضاي شش ياداشت تفاهم در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌هاي آنها پاسخ داد.

وي در پاسخ به سوال يك خبرنگار اندونزيايي كه پرسيد «آيا نسبت به پاسخ ندادن بوش ناراحت هستيد يا خير؟» گفت: ما نامه‌اي داديم، مطالب مهمي را مطرح كرديم و منتظر عكس‌العمل طرف آمريكايي هستيم.

وي هم‌چنين تاكيد كرد كه از پاسخ ندادن به نامه ناخرسند نيستيم.

به گزارش ايسنا، سوسيليو بامبانگ يودهيونو، رييس جمهور اندونزي با ابراز خرسندي از حضور رييس جمهور ايران و هيات همراه در اندونزي، اظهار كرد: امروز شاهد بازبيني روابط دو كشور بوديم و در مذاكرات دو جانبه مباحثي رد و بدل شد كه به ارتقاي روابط دو كشور خواهد انجاميد.

وي با اشاره به اينكه مصمم هستيم روابط دو كشور در زمينه‌ي تجاري افزايش يابد، توافق در زمينه‌ي ساخت پالايشگاه در اندونزي را كه ايران نفت آن را تامين كند از جمله‌ي اين روابط دانست.

رييس جمهور اندونزي با اشاره به مسائل هسته‌يي ايران با بيان اينكه هر چند ما هم دغدغه‌ي كشورهاي مختلف در مورد نحوه‌ي مذاكرات ايران با آژانس را داريم، اظهار كرد: ما هم با ايران هم عقيده هستيم و معتقديم بايد براي اين موضوع راه‌حل تازه‌اي پيدا كنيم.

به گفته‌ي وي، اندونزي بر اين عقيده است كه موضوع پرونده‌ي هسته‌يي ايران از مجاري رسمي و ديپلماسي و بدون تنش حل و فصل شود.

رييس جمهور اندونزي ادامه داد: ما از مذاكره بين ايران و آژانس استقبال مي‌كنيم و فكر مي‌كنيم اگر اندونزي به كاهش تنش‌ها بتواند كمك كند اعلام آمادگي خواهد كرد.

وي هم‌چنين در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران ايراني در مورد حجم فعاليت‌هاي تجاري دو كشور، گفت: بايد تلاش خود را مضاعف كنيم تا بتوانيم ظرفيت‌هاي موجود را پر كنيم.

رييس جمهور اندونزي، اندونزي را دروازه‌ي كالاهاي ايراني به منطقه‌ي آ.س.آن دانست و گفت: ما هم ايران را دروازه‌ي كالاهاي اندونزي به منطقه مي‌دانيم.

وي هم‌چنين اعلام كرد: در مذاكرات دو جانبه با رييس جمهور ايران در زمينه‌ي روابط با غرب با جهان اسلام صحبت كرديم.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد نيز در اين مصاحبه‌ي مطبوعاتي با ابراز خشنودي از حضور در اندونزي و تاكيد بر گسترش روابط دو جانبه اين كشور را دوست و برادر ملت ايران خواند و گفت: توافق‌هاي بسيار خوبي صورت گرفت كه اميدواريم مقدمه‌ي جهش در روابط دو كشور را فراهم آورد.


وي ادامه داد: ما و اندونزي در مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي ديدگاه‌هاي مشتركي داريم و به همين خاطر ايران از حقوق دولت و ملت اندونزي در مسايل منطقه و بين‌الملل دفاع مي‌كند.

رييس جمهور كشورمان با بيان اينكه هر دو كشور خواهان صلح و امنيت، برپايي عدالت و توحيد هستند، گفت: ما هر دو خواهان تحقق حقوق مردم فلسطين هستيم و آوارگي ملت فلسطين از سوي رژيم اشغالگر را محكوم مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد با اشاره به فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران اظهار كرد: پيشرفت و اقتدار دو ملت را نقطه‌ي مقابل هيچ ملتي نمي‌دانيم و بلكه در خدمت صلح و پيشرفت جهان مي‌دانيم.

رييس جمهور كشورمان گفت: فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران همگي در چارچوب برنامه‌هاي آژانس انرژي اتمي بوده و ساعت‌ها در مورد ايران گزارش‌هاي مختلفي ارايه شده و با تاكيد آژانس هيچ انحرافي در فعاليت‌هاي ايران ديده نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه نگراني قدرت‌هاي بزرگ در زمينه‌ي دست‌يابي ايران به سلاح هسته‌يي يك دروغ بزرگ است، گفت: آنها نگران غير صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌يي هيچ كشوري نيستند؛ چرا كه خود و هم‌پيمانان‌شان هر روز سلاح هسته‌يي مي‌سازند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: پس آنها نگران اين هستند كه تكنولوژي تنها در اختيار خودشان باشد و كشور ديگري از آن بهره نگيرد.

وي با بيان اينكه امروز ملت ايران نه تنها از حق خودش دفاع مي‌كند بلكه از حقوق همه‌ي ملت‌ها دفاع خواهد كرد، ادامه داد: آژانس تاسيس شده است تا از يكسو جلوي زرادخانه‌هاي هسته‌يي بعضي قدرت‌ها را بگيرد اما متاسفانه كشورهايي كه در زمينه‌ي غير صلح‌آميز فعاليت مي‌كنند رها شده‌اند و آژانس مانع كشورهايي كه رفتار صلح‌آميز دارند مي‌شود.

رييس جمهور كشورمان تاكيد كرد: ملت ما تصميم خود را گرفته است و از آن عقب نخواهد نشست و اگر چند قدرت فكر مي‌كنند مي‌توانند تصميم‌هاي نامشروع خود را پشت نقاب آژانس و شوراي امنيت پنهان كنند اشتباه مي‌كنند.

احمدي‌نژاد مقاومت و ايستادگي ملت ايران را ايستادگي يك كشور مستقل دانست و گفت: من از دفاع هوشمندانه‌ي ملت و دولت اندونزي از ملت ايران تشكر مي‌كنم. توجه داشته باشيد كه ايستادگي ايران صرفا دفاع از حقوق كشورهاي اسلامي نيست؛ بلكه دفاع از حقوق همه‌ي ملت‌هاست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد در اندونزي: از جواب ندادن به نامه‌مان ناخرسند نيستيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016