دوشنبه 25 اردیبهشت 1385

چاوز:‌ اقدام آمريكا عليه ايران قيمت نفت را سه رقمي خواهد كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


رويتر به نقل از هوگو چاوز نوشت: در صورت اقدام آمريكا عليه ايران به دليل برنامه‌ي هسته‌يي اين كشور ممكن است قيمت نفت به شدت افزايش يافته و سه رقمي شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر، هوگو چاوز، رييس‌جمهور ونزوئلا روز يكشنبه كه پس از نشست اتحاديه‌ي اروپا - آمريكاي لاتين در وين به لندن سفر كرده بود، گفت: ايران چاره‌اي نخواهد داشت جز آن كه توليد نفت را قطع كند.

چاوز در نشستي به ميزباني كن ليوينگستون، شهردار چپ‌گراي لندن اظهار كرد: ‌اگر آمريكا به ايران حمله كند، قيمت نفت مي‌تواند به 100 دلار در هر بشكه يا بيشتر برسد. بدين ترتيب اقشار متوسط انگليس بايد استفاده از خوروهاي‌شان را متوقف كنند.

اين گزارش به نقل از چاوز افزود: ‌اگر آن‌ها به ايران حمله كنند، ايراني‌ها تامين نفت از سوي اين كشور را قطع خواهند كرد. اگر به ما هم حمله شود، چنين كاري را انجام خواهيم داد. ما صدور نفت‌مان را قطع خواهيم كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس‌جمهور ونزوئلا همچنين گفت:‌ به علاوه، ايران گفته است كه به اسراييل حمله خواهد كرد و من مي‌دانم كه آن‌ها از امكان انجام چنين كاري نيز برخوردارند.

چاوز جنگ آمريكا با عراق را ويتنام قرن بيست و يكم خواند و ادامه داد: اگر آن‌ها به ايران حمله كنند، اوضاع بسيار وخيم‌تر از چيزي خواهد شد كه در عراق است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چاوز:‌ اقدام آمريكا عليه ايران قيمت نفت را سه رقمي خواهد كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016