پنجشنبه 1 تیر 1385

رييس کل دادگستری آذربايجان شرقی: در حوادث اخير تبريز ۳۳۰ نفر بازداشت شدند، ايلنا

- عوامل اصلی حادثه تبريز به زودی معرفی و اعترافات آنها در اختيار افکار عمومی قرار می‌‏گيرد

تبريز- خبرگزاری کار ايران

رييس کل دادگستری استان آذربايجان شرقی با بيان اين که ردپای اسراييل در حوادث اخير تبريز ديده می‌‏شود، گفت: اسامی عوامل اصلی حوادث تبريز به زودی اعلام و برخی اعترافات آنان نيز در اختيار افکار عمومی قرار داده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت الاسلام نجف آقازاده ، که به مناسبت هفته قوه قضاييه ، در جمع خبرنگاران سخن می‌‏گفت ؛ تعداد دستگيرشدگان حوادث اخير تبريز را در مجموع ۳۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: از اين تعداد حدود ۸۰ تا ۸۵ نفر به عنوان عوامل دخيل در حادثه هستند که طی روزهای آتی محاکمه خواهند شد.
وی ، با بيان اين که از بين ۳۳۰ نفر ۲۰ تا ۲۵ نفر به عنوان عوامل اصلی تحريک و تخريب هستند، گفت: تعدادی از اين بازداشت شدگان بهايی ، توده‌‏ای و ۲ نفر هم وابسته به اسراييل هستند.
حجت الاسلام آقازاده ، با اشاره به بازداشت شدگانی که به اسراييل وابسته هستند، ادامه داد: از آنجايی که اين دو نفر جرايم ديگری نيز مرتکب شده‌‏اند ، رسيدگی به جرم آنها به لحاظ اهميت بايد در تهران صورت بگيرد.
رييس کل دادگستری استان آذربايجان شرقی ، خاطر نشان کرد: حدود ۵۰ نفر ازاين تعداد بازداشتی‌‏ها تنها متهم به پرتاب سنگ هستند که برای اين جرائم محاکمه خواهند شد.
وی ، با بيان اين مطلب که محاکمه دستگيرشدگان حوادث اخير تبريز در دادگاه‌‏های انقلاب صورت خواهد گرفت، به برخی حوادث روی داده در ساير شهرهای استان آذربايجان شرقی در اين ارتباط اشاره کرد و گفت: در حوادث شهرستان مرند ۹ نفر و شهرستان اهر نيز ۵ نفر دستگير شدند که تعدادی از دستگير شدگان برای محاکمه در بازداشت به سر می‌‏برند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس کل دادگستری استان آذربايجان شرقی ، با بيان اين مطلب که اسامی عوامل اصلی حوادث تبريز به زودی اعلام و برخی اعترافات آنان نيز در اختيار افکار عمومی قرار داده خواهد شد ، شايعات مربوط به کشته شدن فرد يا افرادی را در حوادث استان آذربايجان شرقی تکذيب کرد و گفت: تنها حال يکی از حادثه ديدگان به علت ضربه وارده به ناحيه سر که احتمالا با گلوله ساچمه‌‏ای بوده وخيم بود که خوشبختانه وضعيت وی رو به بهبود است.

Copyright: gooya.com 2016