چهارشنبه 9 آبان 1386

بيانيه شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد در محکوميت لشکرکشی ترکيه به کردستان عراق، شارنيوز

شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد با صدور اطلاعيه ای ضمن محکوم نمودن هرگونه لشکرکشی ارتش ترکيه به کردستان عراق نسبت به عواقب وخيم آن هشدار داد. متن کامل اين اطلاعيه به اين شرح می باشد:

هموطنان شريف

آزادی خواهان و صلح دوستان جهان

در کمال تاسف چندروزی است که خبرهای ناگواری از احتمال حمله ارتش ترکيه به کردستان عراق در رسانه ها و خبرگزاری های مختلف منتشر می شود و اين نگرانی را دامن زده است که منطقه مجددا دستخوش جنگ و ناآرامی گردد.

تاريخ سراسر رنج و درد "کرد" و توجه جهانی به اين مسئله بغرنج بخصوص پس از ايجاد منطقه فدرال کردستان عراق و آزمون پرالتهاب دمکراسی نوپا، اين اميدواری را ايجاد کرده است که شايد در آينده نه چندان دور زمينه های حل مسالمت آميز و عادلانه رفع ستم وتبعيض و به رسميت شناختن حقوق قانونی ملت کرد در سايه دموکراتيزاسيون کشورهای منطقه فراهم گردد. اما گويا ارتش نژادپرست ترکيه که يکی از موانع اصلی حل "مسئله کرد" در ترکيه محسوب می گردد از اين تجربه موفق و شرايط مساعدجهانی عصبانی بوده و قصد دارد تا به بهانه مقابله با چريک های p.k.k تماميت ارضی يکی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد را زيرپا نهاده و با برافروختن آتش جنگ و ويرانی به ستم ها و تبعيض ها عليه کردها تداوم بخشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بدون شک تحولات جهانی و نفرت و بيزاری افکار عمومی دنيا نسبت به مقوله تروريسم و از سوی ديگر فرصت استثنايی و تاريخی توجه جهانيان به "مسئله کرد" و افزايش احتمال حل مسالمت آميز آن، هوشياری مضاعف ، پرهيز از هرگونه روش های خشونت آميز و اتخاذ رويکرد عقلانی و منطقی تمامی گروه های مدافع حقوق کرد را طلب می نمايد و ضروری است با ندادن بهانه به دست دشمنان، نقشه های آنان برای سرکوب صداهای حق طلبانه و نهضت های برابری جويانه و خدشه وارد نمودن به تجربه موفق کردستان عراق را خنثی نمايند.

"اصلاح طلبان کرد" بنابر مسئوليت های انسانی و تعهد ميهن پرستانه و با استناد به تجربيات تاريخی از تمامی هموطنان، آزادی خواهان و صلح دوستان جهان انتظار دارد مساعی و امکانات مردمی و دولتی خود را به جلوگيری از تجاوز ارتش ترکيه به خاک کردستان عراق معطوف نمايند. ما ضمن محکوم نمودن هرگونه لشکرکشی ترکيه تمامی گروه های درگير را به مذاکره و گفتگو دعوت نموده و خواستار حل مسالمت آميز "مسئله کرد" می باشيم.

شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد

Copyright: gooya.com 2016