چهارشنبه 30 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض به برگزاری مراسم دهه فجر در هتل ماريتيم برلين، شهرزادنيوز

به مناسبت فرا رسيدن سالگرد انقلاب ۵۷، از سوی سفارت ايران در آلمان، روز ۹ فوريه ۲۲ بهمن مراسمی در هتل "ماريتيم" برلين با حضور سفيران کشورهای خارجی، نمايندگان شرکت‌های بزرگ آلمانی و عده‌ای از پزشکان برگزار می‌شود.

شهرزادنيوز: به مناسبت فرارسيدن سالگرد انقلاب ۵۷، از سوی سفارت ايران در آلمان، روز ۹ فوريه ۲۲ بهمن مراسمی در هتل "ماريتيم" برلين با حضور سفيران کشورهای خارجی، نمايندگان شرکت‌های بزرگ آلمانی و عده‌ای از پزشکان برگزار می‌شود.

اين مراسم که عده‌ای از ايرانيان نيز به آن دعوت شده‌اند، از هم اکنون با اعتراض شديد ايرانيان و شخصيت‌های مستقل آلمانی مواجه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در فراخوانی که از سوی "لوتس بوکليچ"، سردبير نشريه الکترونيکی "ايران آکتوئل"، برای اعتراض به برگزاری اين مراسم در برلين، منتشر و نسخه‌ای از آن به شهرزاد نيوز ارسال شده، آمده است که ضمن اعتراض به برگزاری اين مراسم، تظاهرات اعتراضی در مقابل هتل ماريتيم نيز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه فراخوان، همه دمکرات‌ها را به شرکت در اين اعتراض فراخوانده است.

اعتراضات

لوتس بوکليچ در گفتگويی تلفنی با شهرزادنيوز گفت: قرار بود که جشن بزرگی برگزار شود. اما به خاطر صدها نامه، ايميل و تلفن های اعتراضی به هتل ماريتيم، مديريت هتل اکنون درمانده است که چگونه اين قرارداد را لغو کند. آن‌ها تازه پس از اعتراضات و با خبر شدن از احتمال برگزاری تظاهرات در مقابل هتل ماريتيم، متوجه قبح اين عمل شده‌اند و می‌ترسند که با تيترهای منفی رسانه‌ها و عکس‌های تظاهرات، بر وجهه اين هتل بين‌المللی لطمه وارد شود.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد نظر پليس برلين در اين باره گفت: البته پليس برلين هم از برگزاری اين مراسم راضی نيست. در مذاکراتی که با مرکز پليس به عمل آمد، آن‌ها يادآور شدند که طبق قوانين بين‌المللی، موظف به حفظ امنيت سفارت‌خانه هستند، اما به سهم خود مايلند که اين مراسم هرچه کوتاه تر برگزار شود.

وی در رابطه با شرکت سفيران کشورهای خارجی و نمايندگان شرکت‌های بزرگ از سراسر آلمان، گفت: ما از روز چهارشنبه نامه‌هايی مبنی بر قبح شرکت در اين مراسم دولتی را آن هم در زمانی که آزادی‌خواهان در ايران دستگير، زندانی، شکنجه و حتا اعدام می‌شوند، برای همه اين دعوت شدگان ارسال می‌داريم. تلاش ما اين است که برگزاری اين مراسم را، به کمک ايرانيان و غير ايرانيان، با اعتراض گسترده به نقض فاحش حقوق بشر در ايران مبدل کنيم.

از او درباره تماسش با ايرانيان معترض مقيم برلين پرسيده شد. پاسخ داد: با ايرانيان طرفدار آزادی برای ايران در تماس است. و افزود: بايد هزينه نقض حقوق بشر را برای ناقضين آن بالا برد و نگذاشت که از سويی همه حقوق انسانی، مدنی و دمکراتيک شهروندان در کشوری زير پا گذاشته شود و از سوی ديگر، نمايندگان چنين رژيم‌هايی با استفاده از امکانات مالی متعلق به همان شهروندان، برای خود مراسم تبليغاتی به راه بياندازند.

چند تن از ايرانيان دست اندر کار که نخواسته اند نامشان فاش شود، گفته اند: که نه تنها به برگزاری اين مراسم در برلين، بلکه در هر کشور ديگری مخالفند و در حال سازمان دهی اعتراضات هستند.

شايان ذکر است که اين مراسم در تاريخ ۹ فوريه از ساعت ۸ شب در هتل ماريتيم، واقع در مرکز شهر، کورفورستن دام، خيابان اشتائفنبرگ، شماره ۲۶ برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016