چهارشنبه 30 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان به يک گردهمايی سراسری برای همگامی با مادران در ايران، بروکسل ۲۳ ژانويه

زمان گردهمايی: روز شنبه ۲۳ ژانويه از ساعت ۱۶ تا ۱۷
محل گردهمايی: Place de la Monnaie 1000 Bruxelles

گردهمايی سراسری و جهانی‌ زنان و مادران برای حمايت از مادران صلح و عزادار در ايران

برای حمايت از حرکت هفتگی مادران در پارک لاله تهران و اعتراض به دستگيری آنان که هر هفته توسط نيروهای امنيتی رژيم انجام می‌گيرد، ما تعدادی از زنان و مادران مقيم بلژيک، شما را به يک گردهمايی در روز شنبه ۲۳ ژانويه فرا ميخوانيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين حرکت سراسری و همزمان با ديگر مادران در اقصی نقاط دنيا انجام می‌گيرد تا صدای اعتراض مادران عزادار در ايران را به گوش جهانيان برساند.
روز ۲۳ ژانويه، روز تولد ندا آقا سلطان هم است، او سمبل جانباختگان ما در اين جنبش اعتراضی است. او ندای کسانيست که در ايران آنها را پنهان و خاموش به قتل رساندند و ميرسانند، گمنامانی که مانند ندا به دروغ و جنايت اعتراض داشتند. ما با انتخاب اين روز به عنوان يک تاريخ سمبليک، اولين اعتراض سراسری خود را برای همبستگی‌ با مادران در ايران اعلام ميداريم.
بنابر آخرين گزارش، مادران بازداشت شده در جريان ۷۲ ساعت اسارت مورد ضرب و شتم و اهانت قرار گرفتند، در سلولهای بسيار کوچک و شرايط بهداشتی غيرانسانی قرار داشتند.
مادران در تمامی مدت بازداشت در مقابل زندانبانان: که همه آنها آزاد می شوند بجزء يک نفر که در بازداشت باقی خواهد ماند، مقاومت کرده و به سرکوبگران خاطر نشان کردند يا همه ی آن ها آزاد خواهند شد يا همه در زندان خواهند ماند.
تعداد زيادی از خانواده های بازداشت شدگان و مادران عزادار و حاميان آنها در مقابل زندان اوين از زنان آزاد شده استقبال کردند. در هنگام آزادی آن ها شعار «زندانی سياسی آزاد بايد گردد» در برابر زندان اوين طنين انداز بود.
اين گزارش می افزايد: مادران عزادار از اوين آزاد شدند ولی ده ها دختر و زن جوان هنوز در سلول های انفرادی و عمومی اوين در بند هستند.
"ندای مادران" ـ بلژيک شما را به گردهمايی برای پشتيبانی از آنان فرا می خواند تا صدای اعتراضشان را از ديوارهای ظلم و سانسور گذرانده و هم صدا با آنان خواهان آزادی همه زندانيان سياسی و توقف هر نوع آزار، شکنجه و اعدام شود.
حضور گسترده ما در اين گردهمايی، موجب دلگرمی اين مادران خواهد شد.

contact: free4iran@gmail.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016