دوشنبه 5 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت‌ها از ابتدای سال ۸۹ آزاد می‌شوند، يارانه نقدی از ارديبهشت پرداخت می‌شود، ايلنا

* در حساب ذخيره ارزی از نيمه دوم سال مازاد درآمد ارزی به حساب واريز می‌شد اما در صندوق توسعه ملی از همان ابتدای سال ۲۰درصد از فروش نفت به اين صندوق واريز می‌شود
* صندوق توسعه ملی۱۰۰ درصد جايگزين حساب ذخيره ارزی نمی‌شود


ايلنا: معاون حقوقی و پارلمانی رييس جمهور گفت: پرداخت يارانه نقدی از ارديبهشت ماه در دستور کار دولت قرار می‌گيرد.
غلامرضا ميرتاج‌الدينی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا درباره زمان آزادسازی قيمت‌ها اظهار داشت: قيمت‌ها از ابتدای سال ۸۹ آزاد می‌شود و پرداخت يارانه نقدی از ارديبهشت ماه صورت می‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مقرر شده تا کسانی که اقدام به پرکردن فرم‌های اطلاعات اقتصادی خانوارها کرده‌اند، درفاصله آزاد سازی تا اولين پرداخت معوقه‌ها نيز به حساب آنها ريخته شود.
ميرتاج الدينی با بيان اينکه هنوز رقم دقيق پرداخت‌های نقدی مشخص نيست، تصريح کرد: عددها با توجه به ميزان منابعی که آزاد می‌شود، تعيين می‌شوند که اين منابع در سال اول ۲۰هزار ميليارد تومان خواهد بود.
وی ادامه داد: براساس تصميم دولت۵۰ درصد اين منابع به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود، البته۱۰ درصد نيز به عنوان سهم انعطاف دولت، تعيين شده که دولت می‌تواند به تصميم خود برخی بخش‌ها را پوشش دهد.
معاون حقوقی و پارلمانی رييس جمهور در پاسخ به اين سئوال که چه زمانی دولت صورت‌های مالی حساب ذخيره ارزی را اعلام می‌کند، گفت: با توجه به آنچه که در سياست‌های کلی برنامه پنجم به دولت ابلاغ شده، قرار است ۲۰درصد درآمد نفت مستقيما به صندوق وازير شود.
وی در توضيح تفاوت سازوکار حساب ذخيره‌ارزی با صندوق توسعه ملی گفت: در حساب ذخيره ارزی شيوه کار به گونه‌ای بود که از نيمه دوم سال مازاد درآمد ارزی به حساب واريز می‌شد اما در صندوق توسعه ملی از همان ابتدای سال۲۰درصد از فروش نفت به اين صندوق واريز می‌شود تا دولت بتواند آن را در طول سال مديريت کند.
وی ادامه داد: البته در طول سال منابع مازاد هم به اين صندوق واريز خواهد شد.
ميرتاج الدينی همچنين گفت: صندوق توسعه مالی به صورت ۱۰۰ درصد جايگزين حساب ذخيره ارزی نخواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016