پنجشنبه 15 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال اختلال در اينترنت تا بعد ۲۲ بهمن! کلمه

عيب يابی و اتصال دوباره کابل جاسک – فجيره ممکن است چند روز طول بکشد، بنابر اين نمی توان زمان دقيقی برای برگشت شبکه اينترنت به حالت عادی عنوان کرد.


کلمه:يک مقام مسئول در شرکت ارتباطات زيرساخت با اعلام خبر قطع کابل جاسک- فجيره، گفت: علت قطعی اين کابل هنوز مشخص نيست و اختلال در شبکه اينترنت طی چند روز آينده نيز ادامه خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نوشته روزنامه ايران حسين شفيع افزود: حدود ساعت ۱۸ دوازدهم بهمن ماه، کابل جاسک – فجيره قطع شد و به اين ترتيب حدود ۳۰ درصد ظرفيت اينترنت کشور کاهش يافت.

وی افزود: عيب يابی و اتصال دوباره کابل جاسک – فجيره ممکن است چند روز طول بکشد، بنابر اين نمی توان زمان دقيقی برای برگشت شبکه اينترنت به حالت عادی عنوان کرد.

شفيع گفت: کارشناسان شرکت ارتباطات زيرساخت در تلاشند تا ظرفيت قطع شده را از ديگر مسيرها تأمين کنند و در اين خصوص مذاکراتی با شرکت‌های تأمين کننده پهنای باند صورت گرفته است که اميدواريم در کمترين زمان ممکن، تأمين امکانات يادشده فراهم شود.

سخنان شفيع در حالی است که وی عصر روز ۱۲ بهمن ماه علت اختلال در شبکه اينترنت کشور را انجام عمليات توسعه در مسير تهران – مشهد عنوان کرده بود. شفيع در مورد اين اظهارات خود نيز گفت: اين دو مشکل (قطعی کابل جاسک – فجيره و بروز اختلال در شبکه بعلت انجام عمليات توسعه تهران – مشهد) تقريباً بطور همزمان اتفاق افتاد و در زمان حاضر مشکل اختلال بدليل انجام عمليات توسعه برطرف شده است.

اين در حالی ست که طبق گزارش های رسيده و کامنت های مخاطبان سايت کلمه اينترنت در اکثر شهرهای کشور با مشکل مواجه شده و از انجا که مسوولان دولت حاضر در حوادث پس از انتخابات همواره بهترين راه را برای کنترل و حذف جريان اطلاع رسانی قطع اينترنت تشخيص داده و در مراسم و روزهای مهم اينترنت کشور بويژه در تهران قطع شد،بسياری معتقدند اختلال در شبکه اينترنت طی روزهای اخير نيز به دليل در پيش رو بودن راهپيمايی ۲۲ بهمن است. به نظر می رسد سخنان شفيع را بايد اينگونه تصحيح کرد که احتمالا اينترنت تا بعد از ۲۲ بهمن اختلال دارد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016