چهارشنبه 12 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در خصوص بازداشت گسترده فعالان حقوق بشر در شب گذشته

بنا به گزارشات دريافتی نيروهای امنيتی طی يک اقدام هماهنگ اقدام به بازداشت تعدادی از فعالان حقوق بشر و همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران کردند. شب گذشته مورخ ۱۱ اسفندماه، اين نيروها در محدوده زمانی ۹ شب تا ۵ صبح ۱۲ اسفندماه به منازل فعالان حقوق بشر يورش برده و به بازداشت آنان مبادرت کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- محبوبه کرمی، مسئول سابق واحد زنان مجموعه پس از تفتيش منزل و ضبط لوازم شخصی توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

- نصور نقی پور، از وبلاگ نويسان و مدافعان حقوق بشر در منزل شخصی خود در شهر قزوين توسط نيروهای امنيتی راس ساعت ۹ شب بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

- گزارش شده است، ابوالفضل عابدينی مسئول سابق روابط عمومی مجموعه که به تازگی از زندان آزاد شده بود با يورش بی سابقه مامورين اطلاعاتی که کاملا مسلح بودند دستگير شد. آنها با مقاومت خانواده ايشان مواجه شدند و به همين دليل اقدام به شکستن شيشه های منزل مسکونی ايشان نمودند و پس از چند ساعت درگيری همراه با ايجاد رعب و وحشت از سوی مامورين و مقاومت افراد خانواده سرانجام با کندن درب منزل با ميله های فولادی وارد حياط شده و پس از شکستن تمام شيشه ها و تخريب در و پنجره، ايشان را با ضرب و شتم شديد در ساعت ۵ صبح دستگير کردند.

- بهزاد مهرانی از مسئولان سابق مجموعه نيمه شب گذشته توسط نيروهای امنيتی در منزل به دلايل نامعلومی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

- حسام فيروزی از فعالان حقوق بشر نيز جزو دستگير شدگان شب گذشته در ايران است.

- همچنين گزارش شده است نويد خانجانی فعال حقوق بشر و از دانشجويان محروم از تحصيل نيز شب گذشته در شهر اصفهان توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده است.

نيروهای امنيتی همچنين برای بازداشت تعداد ديگری از اعضا و مسئولان سابق مجموعه اقدام کرده اند، لازم به ذکر است خانواده تعدادی از اعضا يا مسئولان سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران نيز از روز گذشته در بی خبری از وضعيت فرزندان خود به سر می برند، بنابراين افزوده شدن بر بازداشت های شب گذشته محتمل است.

همچنين همزمان با بازداشت های مورد اشاره وب سايتهای خبری اين تشکل نيز مورد حملات بی سابقه و گسترده اينترنتی قرار گرفته است و از فعاليت بازمانده است. اين موضوع نيز گواه ديگری از دارای برنامه ريزی بودن اين بازداشت ها است، گزارشات تکميلی در اين رابطه منتشر خواهد شد.

در حال حاضر دست کم ۱۶ تن از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران در اقصی نقاط ايران در بازداشت نيروهای امنيتی به سر می برند.

روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران
۱۲ اسفندماه ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016