جمعه 14 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس کميسيون آموزش مجلس: وزارت علوم بايد در مورد تفکيک‌جنسيتی در دانشگاه شهيد بهشتی توضيح دهد، ايلنا

ـ طرح تفکيک جنسيتی بيشتر توهين به دانشگاهيان کشور است
ـ نه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و نه در وزارت علوم طرح مدون و مکتوبی در اين مورد وجود ندارد
ـ تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌ها اصلا امکان‌پذير نيست


ايلنا:رييس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: بحث در مورد تفکيک‌جنسيتی دانشگاه‌ها در حد حرف است و هيچ طرح و برنامه‌ای برای آن اعلام نشده است
علی عباسپور تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگاراجتماعی ايلنا با اشاره به بحث‌های مطرح شده در طول چند ماه اخير در مورد تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌ها گفت: بحث تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌ها نه در مجلس و نه در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث نشده است و طرحی نيز در اين مورد از وزارت علوم مطرح نمی‌شود و اکثر بحث‌ها درباره تفکيک جنسيتی در دانشگا‌ها تنها در حد حرف است و هيچ طرح کارشناسی پشت آنها نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه اگر شخصی مسئول در وزارت علوم در موردتفکيک جنسيتی در دانشگاه‌ها صحبت کند به معنی اين نيست که اين طرح بخواهد در دانشگاه‌های کشور اجرايی شود، افزود بحث‌های متفرقه‌ زيادی در مورد مسائل آموزشی در سراسر کشور مطرح می‌شود و تفکيک جنسيتی دانشگاه‌ها هم از اين قبيل بحث‌ها است شايد مسئولی احساس می‌کند که با ديوار کشيدن بين دختران و پسران در دانشگاه‌ها همه مشکلات حل می‌شود که اين تنها نظر همان شخص مسئول است و نمی‌توانيم آن را در سطحی بزرگ به جامعه به خصوص جامعه دانشگاهی سرايت دهيم.
وی اضافه کرد:‌ تا آنجا که من اطلاع دارم نه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و نه در وزارت علوم طرح مدون و مکتوبی در اين مورد وجود ندارد و بحث‌هايی که می‌شنويم صرفا اظهارنظرهای شخصی است.
وی در پاسخ به اين سئوال که دانشگاه شهيد بهشتی با تفکيک ليست‌های حضور و غياب دانشجويان آنها را مکلف به جدا نشستن بر سر کلاس‌های درس کرده است با اين وجود نظر شما در اين رابطه چيست؟، گفت:‌ اين بحث را از طريق رسانه‌ها پيگيری کرده‌ام که يکی از مسئولين وزارت علوم مکلف به پاسخگويی در اين زمينه شده است.
وی در ادامه با تاکيد بر اينکه تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌ها اصلا امکان‌پذير نيست، گفت: ما نمی‌توانيم اين بحث‌ها را در شرايطی که مشکلاتی همچون کمبود اعضای هيات علمی در دانشگاه‌ها و مشکلاتی از اين قبيل داريم را مطرح کنيم و با توجه به زيرساخت‌های دانشگاهی کشور و سطح بالای شعور و فرهنگ ايرانی ـ‌اسلامی در بين دانشجويان احساس می‌کنم که بحث‌هايی در اين رابطه صحيح نيست و امکان‌پذير هم نيست چرا که نگاه‌های برون‌گرای فرهنگی همچون همين طرح تفکيک جنسيتی بيشتر توهين به دانشگاهيان کشور است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016