یکشنبه 16 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه يورش به فعالان حقوق بشر، بازداشت خواهر کيوان رفيعی به دليل فعاليت برادرش، هرانا

نيروهای امنيتی با مراجعه به منزل پدری کيوان رفيعی بدون ارائه هيچگونه حکم و اتهامی، خواهر وی را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

خبرگزاری هرانا - نيروهای امنيتی با مراجعه به منزل پدری کيوان رفيعی ، فعال حقوق بشر، بدون ارائه هيچگونه حکم و اتهامی، خواهر وی را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش هرانا، نيروهای امنيتی همزمان با بازداشت های گسترده ۱۱ اسفندماه که با هدف متوقف کردن فعاليت های مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران تاکنون بالغ بر ۲۹ يورش ارزيابی شده است، در ساعت ۲۲ شب ۱۱ اسفندماه با مراجعه به منزل پدری کيوان رفيعی، دبيرکل سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اقدام به بازداشت خواهر وی کردند.

به گفته کيوان رفيعی، خواهر وی دانشجوی حسابداری در مقطع کارشناسی بوده، اما فاقد هيچگونه سابقه فعاليت سياسی يا حتی حضور در عرصه فعاليتهای حقوق بشری است، نيروهای امنيتی که از اطلاعات سپاه پاسداران در دو تيم از شهرهای تهران و گرگان بوده اند، به طور ضمنی از فعاليت های برادر وی و "نگذاشتن چاره!" سخن گفته اند.

بنا به گفته نيروهای امنيتی پس از انتقال خانم رفيعی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در شهر گرگان، روز ۱۲ اسفندماه وی را به شهر تهران انتقال داده اند. از سرنوشت وی پس از بازداشت هيچگونه اطلاعی در دست نيست.

کيوان رفيعی، در گفتگو با هرانا، ضمن نگران کننده خواندن رويکردی که سيستم امنيتی برای جلوگيری از فعاليت فعالانی که امکان بازداشت آنان را ندارد پيش گرفته است گفت "اين اقدام غيرانسانی در واقع نوعی گروگانگيری است، اينگونه اقدامات بايد مورد توجه جدی جامعه بين الملل و ساير مدافعان حقوق بشر قرار گيرد، هر چند اين قبيل اقدامات موجب کمترين وقفه ای در عزم و اراده ما در باب تداوم فعاليت های حقوق بشری نخواهد شد، اما يقيناً بی توجهی به آن موجب تعميق و گسترش رويکرد غيرقانونی و غيرانسانی مورد اشاره خواهد بود"

لازم به ذکر است، مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران پيش تر، طی اطلاعيه هايی از هجمه بی سابقه نهادهای امنيتی به اعضای خود سخن گفته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016