دوشنبه 2 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحاديه اروپا خواستار توقف سانسور ماهواره و اينترنت در ايران شد، بی بی سی

وزيران خارجه اتحاديه اروپا که در بروکسل تشکيل جلسه داده بودند، با صدور بيانيه شديداللحنی از ايران خواسته اند به پارازيت اندازی بر روی برنامه های کانال های بين المللی ماهواره ای پايان دهد.

در اين بيانيه که توسط ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا صادر شده، ضمن درخواست توقف فوری سانسور اينترنتی و پارازيت اندازی بر روی برنامه های ماهواره ای توسط ايران درخواست شده و هشدار داده شده در صورتی که ايران به اين اقدامات پايان ندهد، برای مقابله با اين رويه تدابيری اتخاذ خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از جمله اين تدابير، ممانعت ايران از استفاده از ماهواره هايی است که اين کشور برای پخش برنامه های بين المللی خود از آنها استفاده می کند.

کانال تلويزيونی پرس تی وی، که به زبان انگليسی برنامه پخش می کند از جمله اين شبکه هاست.

همچنين در باره متقاعد کردن شرکت های تلفن همراه، از جمله نوکيا و زيمنس به عدم فروش تجهيزات به ايران، گفتگوهايی در جريان است.

خبرنگار بی بی سی در مسائل اروپا می گويد از ماه فوريه گذشته حدود ۷۰ راديو و شبکه تلويزيونی خارجی از جمله تلويزيون فارسی بی بی سی، صدای آمريکا و دويچه وله آلمان هدف پارازيت اندازی ايران قرار گرفته اند.

ديويد ميليبند وزير خارجه بريتانيا گفته است که صحبت در باره اعمال سانسور توسط ايران لازم است زيرا مردم ايران بايد از مزايای دسترسی آزاد به اخبار برخوردار باشند.

چهار شنبه گذشته ۱۷ مارس، بريتانيا، فرانسه و آلمان در نامه ای به اتحاديه اروپا خواستار اتخاذ تدابيری برای مهار توانايی ايران در سانسور مخالفان و ايجاد اختلال در امواج ماهواره های خارجی شدند.

همزمان شرکت "يوتل ست" که برنامه های بسياری از کانال های عمده خارجی توسط ماهواره های آن در ايران پخش می شود گفت که در ۹ ماه گذشته دو شکايت عليه ايران تنظيم کرده است که به ايجاد اختلال در برنامه های بی بی سی فارسی و صدای آمريکا مربوط می شود.

وزرای خارجه بريتانيا، فرانسه و آلمان در نامه ای به کاترين اشتون رئيس امور خارجی اتحاديه اروپا خاطر نشان کرده بودند که ايجاد محدوديت های شديدتری بر فروش فناوری هايی که ايران می تواند از آنها برای سرکوب و سانسور استفاده کند را لازم می دانند.

ديويد ميليبند، برنارد کوشنر و گايدو وسترول از وزرای خارجه اتحاديه اروپا درخواست کرده بودند تا در نشست امروز خود (۲۲ مارس) ايران را محکوم کرده و خواستار "پايان فوری پارازيت اندازی" بر امواج خارجی شوند.

ايران که هرگز به طور رسمی پارازيت اندازی بر شبکه های خارجی را تاييد يا تکذيب نکرده است، بی بی سی و صدای آمريکا را به دخالت در امور داخلی خود و دامن زدن به ناآرامی های پس از انتخابات رياست جمهوری متهم می کند، اتهامی که اين رسانه ها رد کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016