سه شنبه 31 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقيف پروانه جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب از سوی کميسيون ماده ۱۰ احزاب، نوروز

دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب، در نامه‌هايی جداگانه به احزاب مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب، از توقيف پروانه فعاليت اين دو حزب خبر داد.

به گزارش سايت روزنامه ايران در نامه محمود عباس‌زاده مشکينی آمده است: "پيرو اخطار کتبی شماره ۸۲۴۷۵/۴۳ مورخ ۲۷/۵/۸۸ به آن حزب برای رعايت قانون، گزارشات و مستندات واصله در خصوص عملکرد، رفتارها و مواضع آن تشکل درجلسه مورخ ۲۳/۱/ ۸۹ کميسيون موضوع ماده ۱۰ قانون فعاليت احزاب و جمعيت های طرح و پس از بحث و بررسی، به دليل انطباق برخی از فعاليت های آن گروه با بندهای "الف"، "ه" ، " و"، "ز"، و "ح" ماده ۱۶ قانون احزاب که گروهها صراحتا از ارتکاب آن منع شده اند اعضای کميسيون به اتفاق و به استناد بند ۳ و ۴ ماده ۱۷ قانون احزاب رای به توقيف پروانه فعاليت آن حزب داده و مقرر نمودند مستندات و گزارش تخلفات برای انحلال گروه به دادگاه ارسال شود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابراين گزارش بندهای مورد نظرعباس‌زاده در ماده ۱۶ قانون احزاب به شرح زير است:

مواردی که "گروههای موضوع اين قانون بايد در نشريات، اجتماعات و فعاليت‌های ديگر خود از ارتکاب موارد زير خودداری کنند":

الف) ارتکاب افعالی که به نقض استقلال کشور منجر شود

ه) ايراد تهمت، افترا و شايعه پراکنی

و) نقض وحدت ملی و ارتکاب اعمالی چون طرح ريزی برای تجزيه کشور

ز) تلاش برای ايجاد و تشديد اختلاف ميان صفوف ملت با استفاده از زمينه های متنوع فرهنگی و مذهبی و نژادی موجود در جامعه ايران.

ح) نقض موازين اسلامی جمهوری اسلامی.

دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب در پايان نامه به سازمان مجاهدين و حزب مشارکت تاکيد کرده است که تا تعيين تکليف پرونده آن‌ها در مرجع قضايی، از هرگونه فعاليت خودداری کنند.

اعضای کميسيون ماده ۱۰ احزاب پيش از اين نامه ای به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال کرده اند و خواستار صدور حکم قضايی برای انحلال اين دو تشکل شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016