پنجشنبه 27 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گردهمايی حاميان مادران عزادار ايران - مادران صلح دورتموند برای همبستگی با مادران عزادار ايران، شنبه ۱۹ ژوئن

گردهمايی حاميان مادران عزادار ايران - مادران صلح دورتموند در روز شنبه ۱۹ جون ساعت ۱۶ -۱۷ بعد از ظهر در خيابان کاتارينن- دورتموند

Samstag : 19 Juni 2010 , 16.00-17.00 Uhr, Katharinenstraße, gegenüber Sparkasse Dortmund

"من هرگز سکوت نخواهم کرد... هرگز" - پروين فهيمی، مادر مبارز سهراب اعرابی!

برای همبستگی سراسری در دنيا با مادران عزادار ايران ، به ياد همه قربانيان راه آزادی ، برای سالگرد قتل ندا ، سهراب و همه ديگر جرگوشه های اين مادران مبارز و خستگی ناپذير، همه جرگوشه های اين خاک و بوم گرد هم خواهيم آمد و در سکوت، اعتراض خود را به جهانيان نشان خواهيم داد .
با شمع و گل به ما بپيونديد و بگوئيد: ما هرگز سکوت نخواهيم کرد ......

زنده باد صلح و آزادی
حاميان مادران عزادار ايران
مادران صلح دورتموند
http://madaransolhdortmund.blogspot.com/
http://madaransolhdortmund.blogspot.com/2010/06/blog-post_14.html


با تشکر فراوان از همکاری و کار مشترک همه گروه ها



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در زير قسمتی خلاصه شده از فراخوان گروه های مختلف از برنامه مشترک را که مادران صلح دورتموند هم، همبستگی خود را با اين اعتراض سراسری اعلام کرده اند، می توانيد ملاحظه کنيد.

روزهای ۲۲ خرداد (روز شروع تظاهرات های ميليونی)، ۲۵ خرداد (روز حمله جنايتکارانه به کوی دانشگاه) و ۳۰ خرداد (روز به قتل رسيدن ندا و تعدادی ديگر در تهران) روزهای به خيابان آمدن ميليونی و توده ای مردم برای بدست گرفتن سرنوشت خودشان است.

عده زيادی از معترضين و راهپيمايان در اين روز توسط نيروهای بسيجی و امنيتی موسوم به لباس شخصی بقتل رسيدند. از جمله اين قتلها، قتل معصومانه ندا آقاسلطان بود. ندا مانند قاطبه معترضين، در آرزوی نفس کشيدن در فضايی دمکرات و سرکشيدن جرعه‌ای آزادی بود. صحنه جانباختن ندا که با چشمانی باز انتظار جوان ايرانی را از جامعه جهانی در لحظه‌ای که آخرين نفسهايش را می‌کشيد، به‌نمايش می‌گذاشت، ميليونها صفحه مونيتور در سراسر جهان منتقل شد.

اشخاص زيادی کمک کردند که واقعيت قتل ندا به گوش تمام دنيا برسد. قتل گل، قتل آشکار آزاديخواهی و انساندوستی، مردم دنيا را تکان داد و برای آنها يک درد به وجود اورد. و همينطور شد که ندا متعلق به دنيا گرديد و نه به هيچ فرد، گروه، يا ايدئولوژی خاص. او متعلق به جهان است. و او نه فقط صدای درد مشترک جهانی‌ است، بلکه تنها تضمين کننده آزادی را بيدار ساخت- وجدان انسانها.

ترکيبی‌ از درد، عشق و عدالت جوئی، وجدان با تفاوت گذاشتن بين گل و قاتل برای پيشبرد آزادی قدم برميدارد . به مشخصی‌ ميگويد: بايد قدرت قاتلان گلها همچون جمهوری اسلامی را از آنها گرفت، قاتلان را مجازات کرد و گل‌ها را آزاد کرد.

و ندا فقط يک شخص نيست. او سمبل تمام جانباختگان راه آزادی است. ۳۱ سال است که جمهوری اسلامی در ايران زبانها را بريده، قلمها راشکسته و آزاديخواهان و مبارزين را در بند کرده، و زندان و شکنجه و اعدام و سنگسار با اين رژيم عجين شده است. ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ هم روز شروع فرمان قتل عام‌های ده ۶۰ توسط بنيانگذار جمهوری اسلامی خمينی بوده. ندا هزاران ندا را بيدار کرده است، و هر ندا هزاران ندای ديگر...

در روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ مصادف با ۲۰ ژوئن ۲۰۱۰ در اولين سالگرد قتل ندا همزمان در کشورهای مختلف برای صلح، آزادی، انسانيت و يادمان ندا جمع خواهيم شد .مجموعه کار‌های اعتراضی و هنری تقديم شده به روز ندا در سالنی در تورنتو همراه با برنامه موسيقی مهمان ما خانم زيبا شيرازی بطور زنده روی اينترنت پخش خواهد شد.

متن فوق ترکيبی از ۴ فراخوان‌ ندای ايران (هلند)، کانون خاوران (تورنتو)، فدراسيون سراسری پناهندگان ايرانی (تورنتو)، و کميته مستقل روز جهانی‌ ندا (بين لمللی) بود. اين برنامه با همکاری سازمان‌های زير ممکن بوده است.

ندای ايران (هلند)
کانون خاوران (تورنتو)
فدراسيون سراسری پناهندگان ايرانی (تورنتو)
مهر ايران (تورنتو)
نشريه روشنگر(تورنتو)
مادران صلح (دورتموند)
کميته همبستگی با مادران جانباختگان در ايران (تورنتو)
ندا برای آزادی (ونکوور)
ندا برای ايران آزاد (بين لمللی)
کميته همبستگی‌ برای پيشبرد دموکراسی در ايران (نيو يورک)
همبستگی‌ با ايران (ملبورن


اين هم يک اعتراض اينترنتی است هم يک اعتراض در شهر‌های مختلف در جهان

Coordination Committee - گروه هماهنگکننده برای روز جهانی‌ ندا
http://www.facebook.com/group.php?gid=345613429072&ref


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016