دوشنبه 28 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: سودای تک حزبی در ايران محکوم به فناست، سحام نيوز

حجت السلام والمسلمين مهدی کروبی در ديدار خود با جمعی از دانشجويان شاهد و ايثارگر خود گفت: “جريان مشکوک کنونی، جريان انحرافی در مسير انقلاب و اهداف امام و شهداست. در هيچ مقطع زمانی اينقدر واضح و بی شرمانه کسی به دروغ گويی و خرافه گويی مبادرت نمی ورزيد

بنا بود ولايت در راس باشد، به نحوی که زمينه ی مناسب را برای حضور حداکثری و رقابت سالم احزاب و گرو ها فراهم آورد و فضای نقادی را در کشور گسترش دهد نه آنکه بخواهند آنرا در قالب تک حزبی نمايان کنند..

به گزارش سحام نيوز، جمعی از دانشجويان شاهد و ايثارگر با حضور در منزل مهدی کروبی با وی ديدار و گفتگو کردند. در اين ديدار صميمی که جمعی از نمايندگان ادوار مجلس شورای اسلامی نيز حضور داشتند، ميهمانان نسبت به شرايط اجتماعی و سياسی کشور ابراز نگرانی نموده و مسائلی را در اينباره مطرح نمودند.

در ابتدای جلسه يکی از نمايندگان ادوار به قرائت بخشی از خطبه های نهج البلاغه در نکوهش دروغ و رياکاری پرداخته و به گوشه ای از آسيب ها و فشارهايی که نمايندگان ادوار و ديگر اصلاح طلبان بعد از انتخابات متحمل شده اند اشاره نمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجويان شاهد و ايثارگر نيز در بخشی از سخنان خود متذکر شدند: “امروز راهی را که امام راحل و شهداء بنام جمهوری اسلامی پيموده اند، در خطر انحراف می بينند.” دانشجويان و ميهمانان حاضر در جلسه در ادامه، وضعيت نابسامان اقتصادی مردم، عدم وجود آزاديهای مشروع، اعتياد، فساد و فحشا، گريز از قانون و برخوردهای سليقه ای و شخصی در مواجهه با قانون را از ديگر مشکلات حال حاضر کشور برشمردند که رواج روزافزون آنرا ناشی از بی کفايتی دولتمردان و سياستهای آنان تحليل کردند. دانشجويان از برخورد های خشن با معترضان بعد از انتخابات و انواع تجاوز ها به حريم شخصی افراد و برخورد های غير انسانی با زندانيان سياسی را از ديگر نگرانی های خود برشمرده و ابراز داشتند مگر گناه ما جز مطالبه ابتدايی ترين حقوق يک شهروند مسلمان بوده است. همه آنچه ما خواسته ايم احيای همه جانبه قانون و آزاديهای مشروع مذکور در قانون اساسی بوده است. متاسفانه هر فرياد اعتراض آميزی با انواع برچسبها از جمله محارب، منافق و ضد انقلاب مواجه ميشود و بسياری از مسايل به دروغ! به نحو ديگری از رسانه های صاحبان قدرت انعکاس ميابد.

دانشجويان در پايان بر لزوم ادامه راه جنبش مردمی ايران تاکيد داشتند و جنبش سبز را يک جنبش عقلانی برای مبارزه با دروغ، ريا، خرافه و سوء استفاده از دين توصيف کردند که در جهت احيای قانون اساسی و احقاق حقوق شهروندی در جامعه حرکت ميکند. واز حجت السلام والمسلمين مهدی کروبی به عنوان يکی از رهبران و چهره های شاخص جنبش، تداوم پايداری بر سر مطالبه حقوق مردم و تبيين استراتژی های جديد برای حرکت های رو به جلو را خواستار شدند.

به گزارش سحام نيوز؛ حجت الاسلام والمسلمين مهدی کروبی ضمن خوش آمد گويی به ميهمانان، به دغدغه های آنان پاسخ دادند.

تمامی شهروندان از اقليتهای قومی گرفته تا افراد با سليقه های مختلف سياسی از حقوق يکسانی در کشور برخوردارند و هيچ ظلمی بر هيچ شهروندی مجاز نيست.

اقای کروبی در ابتدای سخنان خود ادامه ی راه ارزشمند امام و شهداء که همان نظام برخواسته از بطن مردم، در قالب نظام جمهوری اسلامی ايران می باشد را وظيفه خود دانسته و ابراز نمودند که نه تنها در ايام پس از انتخابات بلکه از همان ابتدای تشکيل نظام تاکنون در هر سمتی برای احقاق حقوق قانونی و شرعی مردم کوشيده و هميشه به طور علنی يا غير علنی در جلوگيری از انحرافات و حرکت در مدار قانون تلاش کرده اند، هر چند که افراد بسياری نسبت به عملکرد بنده ايراد می گرفتند که مثلا چرا شما رئيس مجلس هستيد و وقت خود را برای خانواده های زندانی تلف می کنيد! اما بنده معتقد به دفاع از حقوق شهروندی بوده و هستم و از نظر بنده تمامی شهروندان از اقليتهای قومی گرفته تا افراد با سليقه های مختلف سياسی از حقوق يکسانی در کشور برخوردارند و هيچ ظلمی بر هيچ شهروندی مجاز نيست. وی خاطر نشان کرد تاکنون در تمامی بيانيه ها و سخنرانی های خود بطور شفاف و صادقانه انحرافات را بدون مسامحه گوشزد کرده و مطمئن باشيد تا پيروزی کامل در کنار مردم خواهم ماند.


. در هيچ مقطع زمانی اينقدر واضح و بی شرمانه کسی به دروغ گويی و خرافه گويی مبادرت نمی ورزيد

دبيرکل حزب اعتماد ملی در ادامه گفت: “وقوع انقلاب اسلامی، يک اتفاق مبارک و عظيمی بود که منجر به شکل گيری نظامی بی بديل مبتنی بر جمهوريت و اسلاميت در جهان شد. اما متاسفانه جريان مشکوک کنونی، جريان انحرافی در مسير انقلاب و اهداف امام است. در هيچ مقطع زمانی اينقدر واضح و بی شرمانه کسی به دروغ گويی و خرافه گويی مبادرت نمی ورزيد. اخلاق از بين رفته است و جای آنرا دروغ، تهمت، خرافه و تک تک رذايل اخلاقی همچون يک غده ی سرطانی در حال گرفتن و افزايش حوزه ی نفوذ خود می باشد.”

مهدی کروبی در اين زمينه افزود: ” به همت برخی! و البته با هزينه های بيت المال! تهمت و دروغ بستن به ديگران، وظيفه و امری روزانه گشته!! به نحوی که اگر بخواهيم به آنها توجه کنيم، روزی يک يا حتی چند بار بايد تکذيبيه صادر کرد!”


آسيب شناسی جريانات سياسی می تواند راهکاری کارگشا برای پيشبرد اهداف مترقی جمهوری اسلامی باشد

مهدی کروبی، در بخش ديگری از سخنانش با لزوم بر وجود نقادی در کشور گفت: “در راستای پالايش ساختارهای سياسی در دنيا به معنای اصلاحات و نه انقلاب، نقادی يک امر ضروری و مورد نياز شناخته شده است و امروز بيش از پيش لزوم آن در کشور احساس می شود، اما بايد توجه داشت که نقد ها با درک و تحليل شرايط زمانی و مکانی خود می بايست صورت گيرد و در اين امر مهم از غرض ورزی و احساسات بايد دوری گزيد.”

وی همچنين افزود: ” آسيب شناسی جريانات سياسی می تواند راهکاری کارگشا برای پيشبرد اهداف مترقی جمهوری اسلامی باشد که متاسفانه هم اينک به لطف سکانداران اجرايی کشور و نهادينه سازی درغ و تهمت و رياکاری و .. با آن فرسنگ ها فاصله گرفته ايم.”


سودای تک حزبی در ايران محکوم به فناست

رئيس مجالس سوم و ششم شورای اسلامی درباره اظهارات اخير مسوول اجرايی کشور، ضمن مشکوک برشمردن اين اظهارات، گفت: ” تکثر در دل و متن اين نظام مستتر بوده و حاصل دهه ها تلاش و دسترنج يک ملت بزرگ و انديشمندانی همچون شهيد مطهری ها بوده است. جمهوری اسلامی نه يک کلمه بيش و نه يک کلمه کم با آرای بی نظير ملت به يک وفاق ملی در ايران مبدل گشت. وفاقی که تکثرگرايی جزء لاينفک آن است. جمهوريت، خود مبنای به رسميت شناختن و احترام قائل شدن به تکثرگرايی است. وجود احزاب، گروه ها، اصناف و دسته های سياسی، صنفی، فکری و اجتماعی و … و فعاليتهای آنان در چارچوب قانون همان معنای واقعی جمهوريت است که در قالب رقابتهای سالم انتخاباتی و حضور در صحنه های تصميم گيری و اجرايی کشور متبلور می گردد و اما از سوی ديگر اسلاميت نيز تکثرگرايی را در خود جای داده است. عبادات يا محرمات که صراحت دارد و مشخص و معين است، وليکن اسلام در مسائل سياسی، اجتماعی، فرهنگی و در واقع مسائل روزمره مردم با تفاسير و برداشتها و قرائتهای مختلفی همراه است. چنانچه ما از يکسو شاهد اسلام طالبانی هستيم و از سوی ديگر شاهد اسلام ربانی که مورد وفاق انديشمندان و روحانيون شيعه و سنی است. بنابراين تکثر و تکثرگرايی در خود اسلام امری قابل قبول و محترم است که در سيره ی حکومتداری پيامبر عظيم الشان اسلام و ائمه اطهار نيز به وفور اين رفتار مشاهده می گردد.

سودای تک حزبی در ايران نه تنها محکوم به فناست بلکه ساختار سياسی نظام جمهوری اسلامی ايران آنرا نمی پذيرد. البته بوده اند افرادی که اين سودا را در سر می پرورانده و حتی آنرا در رژيم گذشته بعنوان رستاخيز اعلام کردند اما اين سودا و انديشه را با خود به گور بردند.“

کروبی در ادامه افزود: “بنا بود ولايت در راس باشد، به نحوی که زمينه ی مناسب را برای حضور حداکثری و رقابت سالم احزاب و گرو ها فراهم آورد و فضای نقادی را در کشور گسترش دهد نه آنکه بخواهند آنرا در اين سطح خرد و در قالب تک حزبی نمايان کنند. “


پيروزی قطعا با ملت بزرگ ايران است

در پايان، مهدی کروبی روی سخن خود را به جوانان و دانشجويان حاضر در جلسه نموده و گفت: “هيچ دولتی با دروغ و ريا و سرکوب نتوانسته است باقی بماند. تجربه بشر اثبات نموده، آنانی که بدنبال حذف تکثر و ايجاد تک صدايی در جامعه هستند، درس بزرگ تاريخ را فرا نگرفته و خود را در مسير انحطاط تاريخی قرار داده اند. مديريت جهانی، عدم تمکين در قبال قانون، تضعيف نهادهای مردمی از طريق عدم تمکين و زورگويی، سوءاستفاده از مقدسات، دروغ گويی، دخالت و تصميم گيری در حريم خصوصی خانواده ها (ميزان بچه دار شدن)، خش و خاشاک خواندن ملت بزرگ ايران و .. بس نبود که امروز گستاخانه تک حزبی را مطرح می کنند!!

اما بدانيد پيروزی قطعا با ملت بزرگ ايران است. چرا که هيچ دولتی در هيچ کجای جهان با چنين شيوه هايی باقی نمانده است و البته ملت ايران اثبات نموده که زير بار زورگويی و خودکامگی نخواهد رفت.

شما از هم اکنون می بايست در انديشه ی آن جامعه ای باشيد که امام و شهداء و ملت بزرگ ايران برای آن مبارزه کردند. بازگشت به مسير انقلاب و احيای قانونی اساسی از اهداف مهم جنبش مردمی ايران است و همين موضوع خود می تواند بهترين محک برای نقد اصولی اشخاص و جريانات سياسی و .. باشد.”

در پايان دانشجويان و ميهمانان حاضر با مهدی کروبی عکس يادگاری گرفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016