جمعه 1 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حائری‌شيرازی: شيطان امروز از طريق دانشگاه فسادش را عملی می کند، امروز يهود از راه علوم انسانی وارد شده است، مهر

عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اين‌که عالم تشنه فکر، منطق و حرف حساب است، گفت: شيطان در عصر ما از طريق دانشگاه وارد می‌شود و فسادش را عملی می‌کند.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله حائری شيرازی عضو مجلس خبرگان رهبری پنج‌شنبه شب در نشست ماهيانه‌ بسيج جامعه پزشکی در سخنانی گفت : امروز يهود از راه علوم انسانی وارد شده است مسائل را علمی می‌کند و از اين راه نفوذ پيدا می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه پيرامون انسان و تفاوت آن با فرشتگان، وضعيت آخرالزمان و همچنين رسالت انسان در اين دوران، گفت: خداوند رحمان است و به مخلوقش رحم می‌کند و به او توانايی می‌دهد، اما اگر اين مخلوق آنها را در راه رضای خدا بکار برد رحمت ديگری شامل حال او می‌شود که مربوط به عملکرد فرد است و آن رحمت رحيميه است.

اين استاد اخلاق با بيان اينکه هرکس خدمتش صادقانه‌تر باشد، صلاحيت دريافت رحمت رحيميه بيشتری دارد، افزود: همه خلقت برای دعوت به رحمت رحيميه است و هر چه شرايط سخت باشد بيشتر شامل حال انسان می‌شود.

حائری شيرازی ادامه داد: عده‌ای امانت‌دار هستند، اما چون بصير نيستند امر برای آنها مشتبه شده است. وی اضافه کرد: اگر خدا می‌خواست عالم بر مبنای مراد و مريدی اداره شود ريگی موفق‌تر بود، چراکه مريد او نارنجک به خود می‌بندد و انسان‌ها را می‌کشد. کدام مريدی برای مراد خويش اين‌قدر سرمايه‌گذاری می‌کند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری با محکوم کردن اقدام تروريستی اخيردر زاهدان، ادامه داد: آن آدمی که درگوشه‌ای از‌ عربستان اين جريان را تائيد می‌کند بايد بداند که اين کار ابتدا خليفه‌ها را هم کشت. چون افراد خود را به آنها نسبت می‌دهند. بايد بدانند اگر آمريکا، اروپا و عربستان يا عالم مدينه از اين حرکت دفاع می‌کند محکوم است چون اين آدم همه چيز داشت اما تفکر و انديشه نداشت، چراکه هيچ منطقی در عالم اين کار را تاييد نمی‌کند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری، با بيان اين‌که عالم تشنه فکر، منطق و حرف حساب است، تصريح کرد: کشتن انسان‌های بيگناه هنر نيست و اين افراد و حاميان آنها با اين کار قبل از ديگران خود را منفجر کرده‌اند.

حائری شيرازی يادآور شد: يک روحانی شيعه در عالم هيچوقت اجازه‌ چنين حرکتی را نمی‌دهد و تاييد نمی‌کند. پس عصر ما عصر تعقل است و هر کس حرف زور بزند حتی اسرائيل هم که باشد ضربه می‌خورد.

اين استاد اخلاق، با اشاره به اين‌که آنچه انسان را پيش می‌برد بصيرت است و هر کس بصيرت دارد تابع پيامبر (ص) است، افزود: خداوند در کنار ساير نعمت‌ها، نعمت حل اختلاف را به بشر داد و با ارسال پيامبران خواست تا اين اختلافات را حل کند و در غياب پيامبر با قرآن و کتابش اين کار را انجام دهد و امروز مقام معظم رهبری توانسته‌اند با روشنگری و صحبت اين فتنه را خاموش کنند. اين‌ها عنايات الهی است که برای حل اختلاف به ما داده شده است.

وی با تاکيد بر اهميت ولايت و امامت در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر امام نباشد مشکلات حل نمی‌شود. اين‌که اروپا لائيک را انتخاب می‌کند چاره‌ای ندارد چون نمی‌تواند اختلافات مذهبی را حل کند و انتخاب لائيک برای عبور از اختلافات مذهبی است آنها که نمی‌توانند حکومت مذهبی داشته باشند به خاطر حجت و لاحجت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اين‌که اگر اهل بيت را از کنار قرآن برداريم نتيجه‌ای نخواهد داشت و مايه‌ اختلاف بين مسلمين خواهد بود، گفت: اين قرآن مفسر نياز دارد.ولی امری که مطيع خدا ورسول او باشد اطاعتش واجب است و درکشور ما وجود خبرگان به خاطر اين است که ببيند ولی امر در راه اطاعت خدا و رسول است.

حائری شيرازی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به شرايط امروز دنيا، اظهارداشت: شيطان در عصر ما از طريق دانشگاه وارد می‌شود و فسادش را عملی می‌کند. امروز يهود از راه علوم انسانی وارد شده است مسائل را علمی می‌کند و از اين راه نفوذ پيدا می‌کند.

وی ادامه داد: بايد به فرموده مقام معظم رهبری علوم انسانی ما از قرآن نشات بگيرد و همه بايد کمک کنيم تا اين کار انجام شود.

وی همچنين با اشاره به جايگاه امام و قدردانی از نعمت امام، اظهارداشت: امروز مخالفت با رهبری خطرناکتر از ۱۰ سال قبل است، چراکه در پله بالاتری هستيم. متاسفانه اين اتفاق برای عده‌ای افتاد اما ما نبايد شادی کنيم. بايد عبرت بگيريم چراکه اگر خدا کمک نکند شايد اين اتفاق فردا برای ما بيفتد.

حائری شيرازی با توصيه به جمع حاضر، افزود: جانبداری از آدم مساله‌دار نکنيد. دين‌تان را برای افراد نگذاريد. در قضاوت نسبت به افراد عجله نکنيد و با بصيرت حرکت کنيد.

وی تاکيد کرد: همه چيز را به خدا واگذار کنيد و حسابتان را با او صاف کنيد. با هم با محبت باشيد و دوستی با تقوا انتخاب کنيد. چراکه اگر در نتيجه‌ ارتباط با خدا با هم شديد آن با هم بودن شما را می‌سازد و حفظ می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016