پنجشنبه 14 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين کروبی: حمله نيروهای سازمان‌دهی شده به مهدی کروبی و همراهان‌اش، جرس

مهدی کروبی امروز پس از شرکت در يک مراسم ختم، توسط نيروهای از پيش سازمان دهی شده مورد حمله قرار گرفت و گروهی از مردم و دوستداران وی با اسلحه و گاز اشک آور تهديد شدند.

حسين کروبی در گفتگو با خبرنگار جرس، با بيان اين خبر گفت: امروز که حاج آقا برای مراسم ختم يکی از دوستان قديم خود به مسجد نور در ميدان فاطمی رفته بودند، هنگام ورود با جمعی ده نفره مواجه می شوند که شروع به شعار دادن بر ضد وی می کنند، که حاج آقا اعتنايی نمی کنند و وارد مراسم می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: پس از اتمام مراسم، جمعيت زيادی از مردم و دوستداران آقای کروبی ايشان را مشايعت می کنند و تا خارج از مسجد همراه او می آيند که اين نيروهای سازمان داده شده شعارهايی چون "مرگ بر ضد ولايت فقيه" را سر می دهند. مردم از اين حرکت به خشم می آيند و قصد حمله به اين افراد را می کنند که آنان با گاز اشک آور و اسلحه مردم را تهديد کرده و موجب پراکنده شدن آنان می شوند.

حسين کروبی به نکته ديگری اشاره کرد و گفت: در فاصله برپايی مراسم، يکی از محافظان آقای کروبی، کنار اين گروه می ايستند تا حرکات را تحت نظر داشته باشند که اتفاقی نيافتد. يکی از افراد اين گروه گمان می کند که اين محافظ از همکاران آنان است و برای کمک به آنان به مسجد آمده و وقتی با پاسخ منفی محافظ آقای کروبی مواجه می شود می گويد "راست نمی گويی، چون کفش های تو هم، کفش های سپاه است." همه اين چند نفر کفش های يک سان متعلق به سپاه را به پا داشتند.

فرزند مهدی کروبی همچنين از سازمان دهی گروهی با عنوان "نيروهای وفادار پاسداران ولايت" با نام اختصاری "نوپو" توسط سپاه پاسداران خبر داد که از نظر او اکثر اين حوادث و کارشکنی ها توسط اين گروه صورت می گيرد و حتی دليل شکل گيری اين گروه نيز به همين منظور بوده است.

خبرگزاری فارس، متعلق به سپاه پاسداران ساعتی پيش با انتشار خبری تحت عنوان "پرتاب گاز اشک‌آور به سوی مردم و شليک تيرهوايی توسط محافظان کروبی" خبر را به گونه ای متفاوت منتشر کرد.

گفتنی است در طول يک سال گذشته بارها مهدی کروبی و اطرافيان‌اش مورد حمله نيروهای سازمان يافته قرار گرفته‌اند. يک بار در حاشيه نماز جمعه آيت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از انتخابات اخير، بار ديگر پس از حضور مهدی کروبی در شهر قزوين که پس از توهين و سنگ ‌پرانی در نهايت با شليک گلوله به اتومبيل‌اش بدرقه‌ اش کردند.

همچنين در راهپيمايی‌های ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن، کروبی مورد حمله نيروهای يگان‌ويژه قرار گرفت و در اسفند ماه سال گذشته، منزل اين نامزد معترض انتخابات، مورد حمله عده‌ای قرار گرفت.

آخرين بار نيز، در سفر به قم برای ديدار با آيت الله صانعی، مورد حمله گروهی از افراد قرار گرفت که از پيش سازمان دهی شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016