پنجشنبه 4 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه مهدی کروبی به‌مناسبت برکناری پروفسور يوسف ثبوتی، سحام نيوز

سحام‌نيوز: به‌دنبال برکناری پروفسور يوسف ثبوتی چهره برجسته علمی کشور از رياست مرکز تحصيلات تکميلی علوم‌پايه زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی کروبی با انتشار بيانيه‌ای اين اقدام خسارت‌بار را محکوم کرد. شايان ذکر است که پروفسور يوسف ثبوتی در انتخابات اخير رياست‌جمهوری از حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی کروبی حمايت کرده بود.

به‌گزارش خبرنگار سحام‌نيوز، متن کامل بيانيه حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی کروبی به‌شرح ذيل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«با کمال تأسف مطلع شدم که وزارت علوم، تحقيقات و فناوری در راستای تصفيه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور از نخبگان و چهره‌های برجسته علمی مستقل، اقدام به‌برکناری دانشمند محترم آقای پروفسور يوسف ثبوتی کرده است.

تأسف‌بارتر اين‌که اين اقدام خسارت‌بار و مخالف منافع ملی در حالی انجام شده است که قاطبه دانشگاهيان اعم از اساتيد، دانشجويان، کارکنان دانشگاه‌ها و مردم فهيم استان زنجان، نه ‌تنها مخالف اين سوء‌تدبير بوده‌اند، بلکه بسياری از آن‌ها با انتشار بيانيه و اقدام به‌تجمع و تحصن نارضايتی خود را ابراز داشته‌اند، به‌طوری که علی‌رغم اعمال فشار از طرف نهادهای خاص و ايجاد جو امنيتی و بستن راه‌های منتهی به‌دانشگاه و جلوگيری از ورود مردم و دانشگاهيان به‌دانشگاه، چندين‌بار برگزاری مراسم معارفه رئيس جديد اين دانشگاه معتبر کشور به‌علت اعتراضات شديد مردمی و دانشجويی لغو و به‌زمان ديگری موکول شده است و در نهايت با کنترل و اداره دانشگاه توسط نيروهای خارج از دانشگاه، عده‌ای از مقامات استان همراه با تعدادی نيروی محافظ و … وارد سالن آمفی‌تئاتر شده و در غياب پروفسور ثبوتی، دانشجويان، اساتيد و کارکنان اين دانشگاه اقدام به‌معرفی رئيس جديد کرده‌اند.

وبلافاصله بعد از اين معارفه وارد دفتر کار پروفسور ثبوتی شده و کتاب‌ها، مقالات علمی ارائه شده در ژورنال‌ها و همايش‌های جهانی و مدال‌های افتخار آقای دکتر ثبوتی‌ را بيرون ريخته‌اند! و اين در حالی بوده است که ايشان در تهران بوده‌‌اند!

اين‌جانب از نزديک اين شخصيت علمی برجسته را می‌شناسم و با فضائل اخلاقی ايشان آشنا هستم و شاهد ايثار و فداکاری اين دانشمند عزيز بوده‌ام و اطلاع دارم که چگونه علی‌رغم وجود زمينه برای حضور ايشان در بزرگ‌ترين و مهم‌ترين دانشگاه‌های جهان، اين استاد فرهيخته به‌تمامی مظاهر دنيوی پشت پا زد و با حضور در زادگاه خويش و با استفاده از علم و تجربه و نفوذ معنوی خود در طول بيست سال يکی از مهم‌ترين دانشگاه‌های علوم پايه کشور را پايه‌گذاری و مديريت کرد.

از اين‌رو ضمن ابراز اعتراض به‌اين اقدام و محکوم‌ کردن آن تصريح کنم که يقيناامام راحل هرگز به دنبال چنين حاکميتی نبوده‌است»

مهدی کروبی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016