چهارشنبه 24 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وکيل شيوا نظرآهاری: صدور وثيقه نشانه خوبی است، علی الاصول حکم صادرشده و منتظر ابلاغ آن هستيم، کمپين بين المللی دفاع از حقوق بشر

به دنبال آزادی شيوا نظر آهاری «دبير کميته گزارشگران حقوق بشر» محمدشريف وکيل وی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که صدور وثيقه برای موکلش را نشانه خوبی می داند و افزود که وی و خانواده هم اکنون در انتظار حکم دادگاه بدوی به سر می برند. شريف به کمپين گفت دفاعيات در دادگاه توسط موکلش خانم نظراهاری به خوبی انجام شده است اگر چه امکان پيش بينی در خصوص حکم عملا وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شيوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر که برای دومين بار از تاريخ ۲۹ آذرماه سال ۸۹ بازداشت شده و در زندان اوين به سر می برد، روز يکشنبه ۲۱ شهريور ماه سال جاری با قرار وثيقه ۵۰۰ ميليونی به صورت موقت از زندان اوين آزاد شد.

وی در دادگاه با اتهام محاربه روبه رو شده بود. اگر چه خانواده و خود شيوانظراهاری اتهامات را رد کرده بودند. وکيل وی نيز پيشتر به کمپين گفته بود که هيچ مدرکی که دال بر اثبات چنين اتهامی باشد در پرونده وجود ندارد. وی پس از آزادی شيوا نظر آهاری از زندان در خصوص آخرين وضعيت پرونده وی به کمپين چنين گفت: «دومين جلسه محاکمه او شنبه هفته گذشته برگزار شد و تا به حال بايد حکم دادگاه بدوی صادر شده باشد. ما منتظر ابلاغ حکم هستيم. حکم دادگاه بدوی بايد صادر شود و در دادگاه تجديد نظر قاطعيت پيدا کند. يعنی پس از رويت حکم صادره است که مراحل بعد از آن تعيين می شوند مثل اينکه آيا نيازی هست به رای صادره اعتراض کرد يا نه.»

آقای شريف در خصوص رای احتمالی دادگاه گفت: « شيوا نظرآهاری اکنون به قيد وثيقه آزاد است و همين‌که با توجه به مراجعات مکرر مادرش قرار وثيقه صادر شد، نشانه خوبی است اما چيزی که من می توانم بر اساسش سرنوشت يک پرونده را پيش بينی کنم قانون است که بايد عرض کنم چنين پيش بينی هايی در اين قبيل پرونده ها عملا امکان پذير نيست. »

محمد شريف جلسه دادگاه را چنين شرح داد: «شيوا با روحيه بسيار خوبی در دادگاه حضور پيدا کرد. روند رسيدگی پرونده در دادگاه هم که يک روند معمولی است. من يک لايحه دفاعی تنظيم کرده بودم که آن را در دفتر دادگاه ثبت کردم. يک سلسله پرسشهای شفاهی هم در دادگاه پاسخ داده شد و آخرين دفاع هم از شيوا اخذ شد. »

شيوا نظرآهاری متولد سال ۱۳۶۳ همچنين فعال حقوق کودکان کار و عضو انجمن زنان تارا، کمپين يک ميليون امضابرای برابری و وبلاگ نويس است که از تحصيل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران هم محروم شده است. وی در دوران حبس خود بيش از ۱۰۰ روز را در سلول های انفرادی گذرانده است و با اتهاماتی چون تبانی و اجتماع برعليه امنيت ملی، اخلال در نظم عمومی و تبليغ عليه نظام روبه رو است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016