شنبه 3 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: هيچ علمی بدون گره خوردن به ولايت وسيله تکامل بشر نيست، مهر

وزير علوم، تحقيقات و فناوری در مراسم آغاز سال تحصيلی دانشگاهها در مشهد گفت: هيچ علم و عملی در دنيا بدون گره خوردن به ولايت وسيله پيشرفت و تکامل بشر نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری مهر، کامران دانشجو در آيين معارفه دانشجويان ورودی جديد دانشگاه امام رضا (ع) وابسته به آستان قدس رضوی در تالار همايش های حرم مطهر رضوی افزود: علمی که در مسير خدمت و تعالی بشريت قرار گيرد، ديگر ابزاری برای دنيا طلبی نيست و اگر علم در مسير ولايت حرکت کند راه ترويج و سلوک را پيش گرفته است.

وی با تقسيم بندی علوم گفت: علم ملکوتی، انسان را به سمت ملکوت هدايت کرده و هيچگاه ابزاری برای سلطه بر انسانها نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير علوم افزود: در نگاه و نگرش اسلام، علم ابزاری برای تعالی و خدمت به خلق خداوند است، اما علم در نگرش غرب و جهان سلطه تعريف ديگری دارد به گونه‌ای که سبب به وجود آمدن پديده‌هايی همچون بمباران اتمی هيروشيما و ناکازاکی و اشغال افغانستان و عراق می‌شود.

دانشجو با اشاره به جايگاه رفيع ولايت و امامت، گفت: هيچ علم و عملی در دنيا ابزار و وسيله‌ای برای پيشرفت و تکامل بشر نخواهد بود، مگر اينکه با ولايت گره خورده باشد اگر امام زمان (عج) را نشناسيم و در جهت شناخت ايشان اقدام نکنيم، علم و تخصص ما در مسير تعالی و تکامل بشريت مفيد واقع نمی‌ شود.

وی در خاتمه از اينکه ابتدای سال تحصيلی در کنار بارگاه امام هشتم شيعيان و مسئولان و دانشجويان دانشگاه امام رضا (ع) قرار دارد، ابراز خرسندی کرد.
سيد احمد علوی- قائم مقام توليت آستان قدس رضوی افزود: جامعه ای که بخواهد در مسير کمال، خداشناسی، اطاعت و عبادت خداوند حرکت کند، بايد کسب علم و دانش را سرلوحه کار قرار دهد.

وی اظهار داشت: علم بايد در مسير اطاعت از خداوند باشد زيرا بسياری از عالمان و دانشمندان جهان که توليد علم کردند و در مسير ارزش های الهی نبودند در جوامع بشری به جايی نرسيدند.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوی افزود: دانشگاه محل فراگيری، توزيع علم و نظر پردازی است و بستر مناسبی است که دانشجو اوقات تحصيل خود را به دانش و پژوهش بگذراند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016