پنجشنبه 18 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمايت از تغيير رئيس دانشگاه های دارای فضای غير اسلامی، مهر

نمايندگان عضو فراکسيون دانشگاهيان مجلس شورای اسلامی با دکتر کامران دانشجو وزير علوم ديدار و گفتگو کردند که وزارت علوم گزارشی از اين ديدار منتشر کرده و در آن به حمايت نمايندگان مجلس از وزير علوم و اقدامات وی تاکيد کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، احمد علی مقيمی نماينده بهشهر در اين ديدار با اشاره به اقدامات شايسته وزارت علوم در دانشگاهها گفت: آنچه در دانشگاهها اهميت دارد محتوی است نه ساختار لذا اسلامی شدن دانشگاهها که ماهيتی نرم افزاری دارد اصل است و ساختار دانشگاه و دانشکده فرع است.

وی افزود: اسلامی شدن دانشگاهها بايد نهادينه شده و به صورت مشخص نيز تعريف شود.

گله از وزير علوم به دليل تاخير در تغيير يک رئيس دانشگاه

وی با گله مندی از وضعيت فرهنگی يکی از دانشگاههای کشور و تاخير وزير علوم در تغيير رئيس پيشين اين دانشگاه گفت: مجلس حزب الهی از اقدامات شايسته وزير علوم حمايت می کند و انتظار دارد وزارت علوم اسلامی شدن دانشگاهها را با قدرت پيگيری کند و تحت تاثير جوسازی های کاذب قرار نگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ستار هدايت خواه نماينده مردم دنا و بوير احمد در مجلس شورای اسلامی نيز با اشاره به اهميت اسلامی شدن دانشگاهها گفت: هنوز تعريف روشنی از اسلامی شدن دانشگاه ميان نخبگان وجود ندارد و عناصر متعددی نظير استاد، دانشجو، متون درسی و برنامه آموزشی را در اسلامی شدن دانشگاهها دخيل می دانند که بحث استاد خيلی مهم است.

جذب اساتيد متعهد و معتقد به اسلام از طريق فراخوان متمرکز ضروری است

وی جذب اساتيد متعهد و معتقد به اسلام را از طريق فراخوان متمرکز توسط وزارت علوم مهم و ضروری دانست و گفت: بهتر است جذب دانشجويان دکتری هم مانند کارشناسی ارشد متمرکز شود تا از رفتارهای سليقه ای پرهيز شود چون خيلی از نيروهای توانمند و با استعداد به دليل اعمال سلايق از تحصيل باز می مانند.

نماينده مردم دنا و بوير احمد در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث اسلامی شدن دانشگاهها سلوک علمی هم در آموزش و هم در پژوهش خيلی مهم است که بايد برمبنای دين استوار باشد وگرنه بدون اسلامی شدن سلوک علمی، اسلامی شدن دانشگاهها نتيجه نخواهد داد.

هدايتخواه در ادامه با اشاره به نقش توسعه دانشگاه پيام نور در اجرای عدالت آموزشی در سطح کشور گفت: اکنون تعداد زيادی از دانشجويان کم بضاعت در اقصی نقاط کشور در اين دانشگاه تحصيل می کنند.

اين نماينده مجلس از اقدامات اخير وزيرعلوم قدردانی کرد و ضمن اعلام حمايت از مواضع وی خواستار تقويت دانشگاه پيام نور شد.

قدردانی از وزير علوم به علت پيگيری موضوع اسلامی شدن دانشگاهها

حجت الاسلام حسن نوروزی نماينده مردم رباط کريم در مجلس شورای اسلامی هم ضمن اعلام حمايت و قدردانی از وزير علوم به علت پيگيری موضوع اسلامی شدن دانشگاهها گفت: از تغيير برخی روسای دانشگاهها اعلام حمايت می کنيم و اميدواريم وزير علوم با همين صراحت و جديت در مسير افزايش توان علمی و نيز ايجاد فضای اسلامی در دانشگاهها به حرکت خودش ادامه دهد.

انتقاد از فضايی که بر يکی از دانشگاهها حاکم شده بود

وی با انتقاد از فضايی که بريکی از دانشگاهها حاکم شده بود گفت: بايد جوانان خودمان را به دست نيروهای متعهد و انقلابی بسپاريم.

وی با اشاره به نقش مناسب دانشگاه پيام نور در توسعه آموزش عالی گفت: بيشتر اماکن دانشگاه پيام نور رباط کريم استيجاری هستند که بايد مورد حمايت واقع شوند.

حمايت از وزير علوم برای تغيير روسای دانشگاههايی که فضای غيراسلامی دارند

علی کريمی فيروزجانی نماينده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی هم گفت: از تصميم وزير علوم برای تغيير رئيس هر دانشگاهی که فضای غير اسلامی دارد حمايت می کنيم تا اصلاح لازم صورت پذيرد.

وی با اشاره به طرح موضوع استقلال دانشگاهها توسط برخی افراد گفت: مجلس وزير علوم را می شناسد و وی بايد پاسخگو باشد و طبعاً بايد بتواند دانشگاهها را مديريت کند که پاسخگو باشد لذا بحث فراخوان جذب متمرکز اعضای هيئت علمی و ساماندهی آن اقدام مثبتی است که بايد حمايت شود.

اين نماينده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: پيام نور هم که يک نهاد نوپا و صددر صد مردمی است چون با مشارکت همه مسئولين يک شهر تاسيس می شود، بايد مورد حمايت قرار گيرد لذا وزارت علوم در قالب سرانه دانشجويی، وام دانشجويی و ساير اقدامات به رشد و توسعه اين دانشگاه کمک کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016