یکشنبه 4 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابلاغ نوزده مصوبه برای حجاب در دانشگاه‌ها، مهر

شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها متشکل از معاونان فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌ آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها است.

به گزارش مهر، تهیه شناسنامه فرهنگی برای دانشجویان جهت پایش برنامه های فرهنگی دانشجویان، تهیه میثاق نامه دانشجویان با ذکر موارد فرهنگی از جمله مسائل اخلاقی و همچنین عفاف و حجاب و تدوین فرم اخذ تعهدنامه از دانشجویان به صورت هماهنگ و یکسان در دانشگاههای سراسر کشور از مصوبات شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاهها است.

برنامه ریزی برای ارتباط خانواده دانشجویان با دانشگاه، برنامه ریزی ویژه دانشجویان جدیدالورود در موضوع عفاف و حجاب و تهیه بسته های فرهنگی، اجرای طرح مشاورین فرهنگی در موضوع عفاف و حجاب در دانشگاهها و برگزاری فروشگاههای لباس دانشجویی در کلیه دانشگاهها چهار مصوبه دیگر شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاهها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انتشار ویژه نامه پوشش با محوریت وزارت علوم، تهیه محتوای علمی پژوهشی در موضوع عفاف و پوشش به صورت کتاب و مجموعه مقالات، اختصاص حداقل یک شماره از فصلنامه علمی پژوهشی هر دستگاه به موضوع عفاف و حجاب، برگزاری کارگاههای آموزشی ضمن خدمت اساتید و کارکنان توسط معاونت آموزشی هر دستگاه و تدوین دوره پودمانی با موضوع عفاف و پوشش به منظور شرکت کارکنان دانشگاهها در این دوره ها پنج مصوبه دیگر شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاهها در موضوع عفاف و پوشش است.

انتشار ژورنال مد و لباس دانشجویی و توزیع بروشور و کتابچه حجاب ادیان و کتابچه احکام پوشش در دانشگاهها همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید از دیگر مصوبات شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاههاست. این شورا تصویب کرده است که اجرای طرح “هزار توی اندیشه” با محوریت بسیج دانشجویی در کل کشور یا در چند دانشگاه انجام شود.

پیش از این علیرضا صالحی، مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، خبر از طراحی “مانتو فرم” برای دانشجویان این دانشگاه داده بود.

در ادامه بحث حجاب و عفاف، در هفته گذشته کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان، در گفتگویی اعلام کرده بود: “برای بهبود وضعیت حجاب در جامعه باید لباس افرادی که در دانشگاهها، مدارس، ادارات و مراکز اشتغال و اماکن مقدس حاضر می شوند ساماندهی شده و از لباس یکدست و فرم استفاده کنند.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016