جمعه 8 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحيم‌مشايی: به موضع رييس‌جمهور درباره حجاب و عفاف از زاويه‌ای نامربوط پرداخته شد، ايسنا

رييس دفتر رييس‌جمهور در نشست مشورتی با تعدادی از اساتيد و دانشجويان گفت: بعضی‌ها مجموعه دين را صرفاً در مظاهر دينی و تظاهر به دينداری خلاصه می‌کنند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دولت، اسفنديار رحيم‌مشايی با طرح اين پرسش که «سهم هريک از مظاهر دينی نسبت به اصل دين چقدر است؟» افزود: بعضی‌ها صرفاً به رعايت ظواهر دينی بسنده کرده و به رعايت ظاهر راضی می‌شوند که اين امر ناشی از خودخواهی است، زيرا بعضی‌ها می‌خواهند با ظهور ظواهر دينی صرفاً خودشان را اثبات و از مظان برخی اتهامات دور کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشاور رييس‌جمهور تصريح کرد: همه ما علاقه‌مند به تحقق مظاهر دين در حد اعلای آن هستيم، اما بايد نسبت به تحقق حقيقت دين دغدغه بيشتری داشته باشيم.

مشايی گفت: آفتی که در اجرای طرح‌های خوب دچارش می‌شويم، غالب شدن فرعيات و حواشی بر اصل و متن است.

وی سپس افزود: ورود آقای احمدی‌نژاد به بحث حجاب و عفاف از يک زاويه خاص و مشخص بود، اما متأسفانه از زاويه‌ای نامربوط به موضع ايشان پرداختند.

رييس کميسيون فرهنگی دولت خاطرنشان کرد: گاهی برای برخورد با منکر، مرتکب منکر بزرگتری می‌شويم که علل اين امر بايد بررسی و تحليل شود.

اسفنديار رحيم‌مشايی اظهار کرد: بسياری از موضع‌گيری‌ها عليه سخنان آقای احمدی‌نژاد درباره روش برخورد با بدحجابی نشان داد اين‌ها اصلاً خود را نيازمند مطالعه موضع رييس‌جمهور و آگاهی از اصل نظر ايشان نمی‌دانند.

وی با اعلام اين‌که «جنس کار فرهنگی و تصميم‌گيری فرهنگی، فعاليت روشن، آرام و منطقی است»، يادآور شد: اگر افراد پای سخن بهترين و بالاترين آدم‌ها نيايند، فايده‌ای ندارد. هنر ما بايد آن باشد که افراد مختلف پای بحث و تحليل بزرگان بنشينند.

مشايی همچنين تأکيد کرد: در مديريت فرهنگی مبدأ، مسير و مقصد بايد شناخته شده باشد و انحرافی صورت نگرفته باشد، وگرنه به جای اصلاح امور، به سرعت رو به سقوط می‌رويم.

رييس کميسيون فرهنگی دولت گفت: در فعاليت‌های فرهنگی بايد نسبت به معروف، شوق و محبت ايجاد شود، اما بعضی عناصر و جريان‌ها، گويا دنبال بدنام کردن و منزوی ساختن دين و ارزش‌های دينی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016