دوشنبه 5 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار همدانی: عدم دخالت نظاميان در سياست ، شامل بسيجيان نمی‌شود، ايلنا

ـ اين برداشت غلط و اشتباهی است که فکر می‌کنند بسيجيان نبايد وارد شوند
ـ ممکن است يک يا دو نفر در هر جايی تخلف انجام دهند
ـ بسيجيانی که به‌عنوان عضويت نظامی درآمده‌اند حق ورود در فعاليت‌های سياسی ندارند.


ايلنا: سردار همدانی معتقد است اين تدبير و سياست که نظاميان وارد عرصه‌های سياست نشوند شامل نظاميان می‌شود، اما شامل بسيجيان نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران در حاشيه مراسم اختتاميه اردوهای هجرت ۳ در رابطه با تفاوت ميان بصيرت و بنيش سياسی و دخالت نظاميان در قدرت در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، گفت: اين تدبير و سياست امام شامل نظاميان می‌شود ، اما شامل بسيجيان نمی‌شود. اگر ما فرض را بگذاريم براينکه براساس تدبير امام عزيز مملکتی که ۳۶ ميليون جمعيت دارد بايستی ۲۰ ميليون آن بسيجی باشند و امروز مقام معظم رهبری می‌فرمايند همه ۷۰ ميليون جمعيت ايران بسيجی هستند. اگر ما بگوييم بسيجيان وارد عرصه سياسی نشوند ، پس چه کسی بايد وارد شود ما مگر به جز اين مردم کسی ديگری هم داريم.
همدانی تصريح کرد: اين برداشت غلط و اشتباهی است که فکر می‌کنند بسيجيان نبايد وارد شوند.
وی درباره بسيجيانی که به عضويت نهادهای نظامی در‌آمده‌اند نيز گفت:بسيجيانی که به عضويت نظامی درآمده‌اند حق ورود در فعاليت‌های سياسی ندارند و بينش و فهم سياسی را هم مردم بايد داشته باشند و اتفاقا نظاميان ما بيش همه، بايد اين بينش را داشته باشند تا درست تشخيص دهند.
وی در پاسخ به اين سوال که بعضا نزديک شدن به مواضع برخی احزاب از سوی عده‌ای از سپاهان ديده شده و اين موضوع را چگونه تکفيک می‌کنيد،متذکر شد: ممکن است يک يا دو نفر در هر جايی تخلف انجام دهند، اما در مجموع سياستگذاری سپاه و فرماندهی سپاه در اين است که آن مرزی که مشخص شده که ما ورود در احزاب سياسی نداشته باشيم ،کاملاً رعايت می‌شود و سازوکار آن نيز پيش‌بينی شده است.
سردار همدانی در عين‌حال خاطرنشان کرد: ما هيچ وقت پاسدارمان را منع نمی‌کنيم و در انتخابات و با جاهای ديگر به او ديکته نمی‌کنيم که فلان گرايش را داشته باشد. اين از اول انقلاب بوده از همان دوران اول سپاه بوده و زمان حيات امام همه همين بوده است و يک چهار‌چوب کلی است که اعلام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016