سه شنبه 6 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موسوی تبريزی: انحلال دو حزب مشارکت و مجاهدين انقلاب مشخص نيست چطور اتفاق افتاده است، ايسنا

ـ بر طبق قانون حرف بزنيد
ـ توقعات مردم را بيش از قانون بالا نبريد

دبيرکل مجمع محققين و مدرسين به هم‌طيفی‌های خود توصيه کرد که به قانون و افراد احترام بگذارند و توقعات مردم را بيش از آن‌چه در قانون آمده بالا نبرند.

آيت‌الله موسوی تبريزی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار کرد: ما معتقديم لازم است تا اصول انقلاب را ـ که برای آن‌ها انقلاب شد، زندان رفتيم، تبعيد کشيديم و ايثارگری و فداکرای انجام گرفت ـ را در نظر بگيريم. هم‌چنين بنشينيم و طی سلسله جلساتی مسلماتی که در قانون اساسی آمده است، را مورد توجه قرار داده و بر اساس آن حرکت کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه با تاکيد بر اين‌که « اين اصول و مسلمات بايد از سوی تمامی جريان‌های سياسی مدنظر قرار گيرد» گفت: اگر تنها يک طرف به اين اصول توجه کند و طرف ديگر بی‌توجه به اين موارد باشد، مشکلات حل نخواهد شد.

وی نياز به وحدت پايدار در جامعه را مهم‌ترين نياز در شرايط کنونی دانست و خاطرنشان کرد: چنين وحدتی جز اين‌که به اصول مسلمی که از سوی ائمه اطهار، امام(ره) و قرآن مطرح شده، توجه و عمل شود، نيست.

دبيرکل مجمع محققين و مدرسين افزود: من ضمن اين‌که خودم را متعهد به اين اصول می‌دانم به هم‌طيفی‌های خودم نيز می‌گويم که نبايد اسلام، عدالت، حقوق شهروندی که برای رسيدن به آن زحمات فراوان کشيده شده است، را فراموش کرد.

وی گفت: زمانی که قانون اساسی نوشته می‌شد، اکثر کسانی که در خبرگان رهبری حضور داشتند، حقوق مردم را مورد توجه قرار می‌دادند و برای تضييع حقوق انسان‌ها نگرانی‌هايی داشتند و به هر ترتيب قانون اساسی طوری نوشته شد که اگر به آن عمل شود، نسبت به اصلاح آن کمتر احتياجی وجود خواهد داشت. در واقع اگر به قانون درست عمل شود، به اين زودی‌ها نياز به اصلاح قانون اساسی نداريم.

موسوی تبريزی با تاکيد بر اين‌که بايد در حال حاضر چارچوبی وجود داشته باشد که همه آن را محترم شمارند، گفت: نمی‌شود هرکس حرف خود را بزند، در اين راستا قوه‌ قضاييه حتی جلوتر از دولت و تمام مسوولان بايد ديگران را به قانون دعوت کند.

وی در ادامه با اشاره به اعلام انحلال حزب مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی از سوی سخنگوی قوه قضاييه گفت: برخی اوقات انتقادهايی که به برخی عملکردها وارد می‌شود در واقع يک عمل مقابله‌ای است؛ چراکه وقتی مثلا خبر انحلال اين دو حزب اعلام می‌شود، ولی مشخص نيست که چطور اين اتفاق افتاده است، معلوم است که ديگران نيز چنين رويه‌هايی را اتخاذ خواهند کرد در نتيجه بايد گفت منطق و چارچوب‌ها را بايد حفظ کرد.

وی گفت: من به خودم و دوستانم می‌گويم که چارچوب‌ها را رعايت کنيم به قانون افراد احترام بگذاريم ادب در گفتار را رعايت می‌کنيم و بر طبق قانون حرف بزنيم و مردم را به بيش از قانون حرکت کردن تحريک نکنيم و توقعات مردم را بيش از چارچوب قانونی بالا نبريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016