دوشنبه 13 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع روستائيان در مقابل استانداری فارس: مراتع ما را باغ کردند، چاه های آب را را دريابيد! ايسنا

جمعی از اهالی روستای قلعه چوبی از توابع منطقه سياخ دارنگون شيراز در اعتراض به احداث کارخانه شن و ماسه در اين روستا مقابل استانداری فارس تجمع کردند.
يکی از تجمع کنندگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، اظهار داشت: ۲ گروه سرمايه دار قرار است در روستای ما کارخانه شن و ماسه احداث کنند، يکی در غرب روستا، ديگری در جنوب روستا که اين مسأله باعث می شود آب حرکت کند و به پائين نرود لذا با توجه به خشکسالی پيش رو، در صورت چنين اتفاقی چاها زودتر خشک می شوند و زندگی برای مردم غيرممکن می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته وی روستايی به نام خانه خنيف در همان حوالی نيز در سال های گذشته به دليل ايجاد ۳ کارخانه شن و ماسه ۹۸ درصد چاه هايش خشک شد و زندگی را برای مردم روستا غيرممکن کرد.
وی هدف از تجمع يادشده در مقابل استانداری را هشدار به مسئولان و جلوگيری از گروه هايی شد که می خواهند با احداث کارخانه شن و ماسه زندگی مردم روستا را نابود کنند.
اين روستايی در پايان به خبرنگار ايسنا گفت: مردم روستای قلعه چوبی به جز آب چاه آب ديگری در دست ندارند که امرار معاش کنند لذا قبل از هرگونه اقدامی از سوی سرمايه داران از مسئولان خواهش می کنيم که مانع از بدبختی اهالی روستا قلعه چوبی شوند.
محراب نامداری يکی ديگر از تجمع کنندگان نيز به ايسنا گفت: تلمبه های کشاورزان روستای قلعه چوبی و چند روستای ديگر در مجاورت رودخانه قره آغاج قرار گرفته است و چون آب چاه ها سطحی می باشد و از طريق رودخانه تغذيه می شوند، در صورت برداشت شن و ماسه عمل تغذيه چاه ها از طريق رودخانه به کندی صورت می گيرد، از طرفی ميليون ها سال طول کشيده تا اين شن و ماسه ها بر روی هم انباشته شود اگر آقايان سرمايه دار بخواهند به ترکيب اين شن و ماسه ها دست بزنند خسارت های زيادی به کشاورزان منطقه وارد می شود.
به گفته وی کارشناسان دفتر معاونت فنی استانداری فقط به اهميت شن و ماسه توجه دارند، غافل از اينکه اين عمل خسارت های جبران ناپذيری به کشاورزان منطقه وارد می شود.
اين روستايی مدعی شد با توجه به اينکه مراتع ما توسط آيت الله حائری شيرازی امام جمعه محترم شيراز به صورت باغ درآمد اگر پائين دست ما نيز کارخانه شن و ماسه بزنند زندگی ما کشاورزان فلج می شود.
نامداری با بيان اينکه از مسئولان استان تقاضامنديم جلو برداشت شن و ماسه را بگيرند گفت: اگر از اين امر جلوگيری نکنند در منطقه تنش و درگيری آغاز می شود.
رعيتی بخشدار مرکزی شيراز نيز در اين ارتباط به خبرنگار ايسنا گفت: پنج شنبه گذشته بازديدی از روستای قلعه چوبی داشتم و با اهالی روستا در اين خصوص صحبت کردم، در واقع هنوز هيچ اتفاقی نيفتاده و اين مسأله بايد کارشناسی شود اما اينکه عده ای با تجمع و با تکيه بر چانی زنی و فشار بخواهند حرف خود را پيش ببرند جالب نيست!





















Copyright: gooya.com 2016