پنجشنبه 18 دي 1382

قهرمان خروس وزن بوكس جهان در ايران: بمـي‌هـا را تنهـا نخـواهـم گـذاشـت، ايسنا

مهيار منشي‌پور

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس قهرماني - همگاني
مهيار منشي‌پور، با ابراز تاسف از زلزله‌ي اخير بم، گفت: هموطنانم بايد بدانند كه تا بازسازي كامل بم كمك‌هايم را ادامه خواهم داد.
قهرمان خروس وزن (55 كيلوگرم) بوكس جهان كه به منظور ياري رساندن به هموطنان و اقوام زلزله‌زده‌اش، پس از سال‌ها به ايران بازگشته است، در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ اظهار داشت: در هفته‌هاي اخير مهم‌ترين تيتر خبري رسانه‌ها و مطبوعات فرانسه، اخبار زلزله‌ي تاسف‌بار بم بودند و چون اكثر فرانسوي‌ها از كرماني بودن من خبر داشتند، لذا كمك‌هاي نقدي بسياري جمع شد كه به نمايندگي از مردم فرانسه و براي اعطاي اين كمك‌ها به بم مي‌روم. در ماه مي (خرداد 83) نيز براي سپري كردن تعطيلات پانزده روزه و برگزاري يكي از مسابقاتم در تهران، مجددا به ايران سفر خواهم كرد.
وي با اشاره به مذاكرات خود با مسوولان فدراسيون بوكس و كميته‌ي ملي المپيك براي برگزاري يكي از مسابقاتش در تهران، گفت: اگر با درخواستم موافقت شود اين مسابقه را در استاديوم صدهزار نفري برگزار خواهيم كرد كه عوايدش به بازسازي شهر بم تعلق گيرد.
منشي‌پور، با اشاره به آغاز فعاليتش در بوكس، گفت: 28 سال سن دارم و در مدت 11 سالي كه به بوكس روي آورده‌ام، حدود هفت سال آن را به بوكس حرفه‌اي پرداخته‌ام كه موفقيت‌هاي چشم‌گيري داشتم. در اين مدت، قبل از المپيك آتلانتا، سفري به ايران داشتم و حتي با اعضاي تيم ملي مسابقه دادم تا با تركيب تيم ملي در مسابقات انتخابي المپيك آتلانتا شركت كنم كه زمينه سازي‌هاي لازم نشد و در آن موقع در حد و اندازه‌هاي لازم نيز نبودم، در همان زمان تصميم گرفتم بوكس را به صورت حرفه‌اي و در كشور فرانسه دنبال كنم.
وي تاكيد كرد: تنها اميدواري‌ام براي سفر به كشورم اين است كه مسوولان ورزش ايران تا سال آينده يكي از مسابقاتم را در تهران برگزار كنند كه با اين حال نمي‌دانم در اين مورد چه مرجعي تصميم‌ گيرنده است، ولي اطلاع دارم كه بوكس آماتور مدت 13 سال است كه دوباره در ايران رونق گرفته است و معتقدم زمان آن رسيده تا بوكسورهاي ايراني نيز اجازه‌ي حضور در رقابت‌هاي حرفه‌اي اين رشته را داشته باشند تا شايد «مهيار» دومي در ايران پديدار شود.
قهرمان خروس وزن جهان، افزود: در حال حاضر با يك باشگاه ورزشي در شهر «تولز» فرانسه قرارداد سه سال و نيمه‌اي را بسته‌ام و قصد دارم با تمديد اين قرارداد تا پايان عمر قهرماني‌ام به همكاريم با اين باشگاه ادامه دهم.
وي با اشاره به اين كه ورزش بوكس حرفه‌اي جهان، جايي در المپيك‌ها ندارد، گفت: متاسفانه تنها به تماشاي رقابت‌هاي بوكس آماتور در المپيك‌ها اكتفا مي‌كنم و هميشه با خود مي‌گويم، اگر رشته‌ي بوكس حرفه‌اي هم المپين شود، عالي خواهد بود.
منشي‌پور، مشكل اصلي بوكس در ايران را ممنوع بودن بوكس حرفه‌اي و نيز عدم پوشش تصويري بوكس آماتور عنوان كرد و تاكيد كرد: اكثر بوكسورهاي حرفه‌اي در كشور فرانسه را مسلمانان تشكيل مي‌دهند و هيچ مغايرتي نيز با دينشان ندارد. لذا معتقدم اين ورزش اگر از سوي بزرگان ديني و مذهبي مورد توجه قرار گيرد، مشكل آن حل خواهد شد.
وي در ادامه گفت: از كودكي در فرانسه بوده‌ام و به زندگي كردن در آنجا عادت كرده‌ام، البته قصد دارم از اين پس حضورم در ايران را بيشتر كنم و از هر كمكي براي ارتقا سطح بوكس در ايران، كوتاهي نخواهم كرد. از نظر برگزاري اردوهاي آماده‌سازي تيم ملي بوكس در فرانسه نيز مي‌توانم تسهيلات بسياري را براي فدراسيون فراهم كنم ولي چون همسرم فرانسوي است نمي‌توانم به ايران بازگردم.
منشي پور در پايان با تاكيد بر تداوم كمك رساني‌هايش به زلزله‌زدگان بم، گفت: از شهرتي كه در فرانسه كسب نموده‌ام به نفع همشهريانم در بم استفاده مي‌كنم و با توجه به تاثيرات خبري اين حادثه كه احساسات فرانسوي‌ها را برانگيخته است، قصد دارم در اين شهر مدرسه يا مركز ورزشي تاسيس كنم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3073

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قهرمان خروس وزن بوكس جهان در ايران: بمـي‌هـا را تنهـا نخـواهـم گـذاشـت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016