سه شنبه 20 مرداد 1383

گفت وگوي اختصاصي ايلنا با منصور برزگر؛ سر مربي تيم ملي كشتي آزاد

تهران-خبرگزاري كار ايران
او مي گويد: مردم بدانند كه هر چه در توان داشتم در اين مدت كوتاه به كار گرفتم, توقع كسب مدال توسط ملي پوشان كشتي , حق مسلم مردم است, اما اين را هم بدانند كه برزگر كم فروشي نكرده است.
چهره اي آرام و سنگين, مردي جدي وپرتلاش؛ چند هفته طول كشيد تا كليه اهالي ورزش، حتي تا بالاترين مهره‌‏ي سازمان ورزش كشور موفق شدند رضايت او را براي پذيرفتن سر مربيگري تيم ملي كشتي آزاد جلب كنند، اما اين مرد سرد و گرم چشيده اكنون ميليون ها چشم را همراه خود دارد، " منصور برزگر"، نايب قهرمان المپيك 1976 مونترال يك بار ديگر در المپيك به ياري كشتي ايران آمده است؛ ورزش اول كشور , المپيك آتن, منصور برزگر و چشم هاي نگران ملتي صبور اما پرتوقع.
در آستانه سفر تيم ملي كشتي آزاد به مسابقات المپيك آتن تحليل وزن به وزن تيم اعزامي در گفت وگوي اختصاصي منصور برزگر با خبرگزاري كار ايران, ايلنا, خواندني است.

اردوي همدان براي آماده سازي تيم مناسب بود

اردوي همدان‌‏, اردويي مناسب بود كه با مساعدت مسوولان اداره تربيت بدني استان‌‏, استاندار همدان و ... شرايط براي آماده سازي بچه ها به طور كامل مهيا بود. كشتي گيران در يك فضاي توام با آرامش , با انگيزه و جديت تمام تمرينات فشرده اي را پشت سر گذاشتند و به ميزان قابل قبولي از آمادگي دست يافتند، در اين ميان تنها مشكل ما بروز ناراحتي هاي گوارشي براي برخي كشتي گيران بود . آنها در فشار بالاي تمرينات با ناراحتي هاي دستگاه گوارش روبرو شدند كه لزوم حضور يك پزشك فوق تخصص گوارش آن هم از نوع ورزشي بيش از پيش احساس شد .
با بازگشت تيم به تهران نيز تمرينات كشتي گيران در حال پيگيري است و بچه ها با انگيزه بسيار و تلاش مضاعف در راه آماده سازي خود گام بر مي دارند .

در المپيك شانس كسب 5 مدال داريم

آمادگي كشتي گيران اميدوار كننده است اما در اين ميان مشكلي كه وجود دارد اين است كه در سه دوره از مسابقات جهاني حضور نداشتم و پس از مسابقات سيدني در كوران مسابقات قرار نبودم، به همين دليل به طور دقيق از فاصله ملي پوشان ايراني با كشتي گيران طراز اول جهان آگاهي ندارم با وجود اين از آمادگي بچه ها رضايت دارم و اميدوارم، تيم ما شانس كسب 4 تا 5 مدال در المپيك آتن را دارد،اميدوارم كه رنگ يكي از آنها طلايي باشد، تمام تلاش مجموعه كشتي نواخته شدن سرود پر افتخار كشورمان در آتن و به اهتزار در آمدن پرچم مقدس ايران بر فراز پرچم ديگر كشورهاي جهان است آرزو مي كنم بچه ها به حق خود دست يابند و موجبات خوشحالي مردم عزيز كشورمان را فراهم‌‏آورند .

وزن 55 كيلوگرم:
اي كاش فرصت برگزاري مسابقه انتخابي را داشتيم

در وزن 55 كيلوگرم براي ما هيج فرقي نمي كرد كه كدام يك از كشتي گيران از ميان غلام محمدي, بابك نورزاد و محمد اصلاني دو بنده تيم ملي را در المپيك آتن بر تن كنند.
اي كاش فرصت كافي در اختيار داشتيم تا بين اين كشتي گيران كشتي انتخابي برگزار كنيم؛ به هر حال اعضاي كميته فني در نهايت به اعزام يكي از ميان اصلاني و نورزاد راي داد كه با توجه به جواني و وزن كمتر، بابك نورزاد انتخاب شد؛ وي تمرينات خود را به خوبي پشت سر گذاشته و حرف هاي بسياري براي گفتن دارد.

وزن 60 كيلوگرم:
جوكار اگر اشتباهات بزرگ نكند از شانس هاي مسلم كسب مدال است

در 60 كيلوگرم مسعود مصطفي جوكار از همه رقيبان داخليش بهتر ظاهر شد ودر رقابت‌‏هاي انتخابي همه حريفان را شكست داد، وي كشتي گير بسيار خوب, زحمتكش , پرقدرت و در اختياري است؛ تنها ايرادي كه به جوكار وارد است اين كه وي از نظر تكنيكي دچار ضعف است و در فن بارانداز اشكال اساسي دارد؛ ما حدود 5 ، 6 ماه است كه روي بار انداز وي كار مي كنيم در اين مدت به سطح خوبي رسيده است، با اين وجود تكامل يافتن روي يك فن زمان زيادي مي طلبد.
به هر حال ايرادهاي بسياري برطرف شده و جوكار در آخرين حضور خود در لهستان با وجود حضور هارون دوغان ترك با كمترين اشتباه و با اقتدار كامل قهرمان شد، جوكار اگر از اشتباهات بزرگ پرهيز كند، يكي از شانس هاي مسلم كسب مدال براي ايران است.

وزن66 كيلوگرم:
تجربه وتوانايي دبير مثال زدني است

در وزن 66 كيلوگرم از علي رضا دبير تا كنون تمرين جدي نديده ايم؛ وي هنوز از آسيب ديدگي ناحيه كتف رنج مي برد، اميدوارم هر چه زودتر مشكل وي حل شود، دبير از تجربه و توانايي هاي مثال زدني برخوردار است و يكي از اميدهاي مسلم ايران براي كسب مدال از المپيك آتن است.

وزن74 كيلوگرم:
اميدوارم حاجي زاده هيچ حريفي را دست كم نگيرد

در وزن 74 كيلوگرم مهدي حاجي زاده يكي از اميدهاي ماست او از شرايط جسماني ايده‌‏آلي برخوردار است اميدواريم با برنامه ريزي هاي صورت گرفته بتواند با غلبه بر سايتيف و حريفان اوكراين و آمريكا به طلاي المپيك دست يابد؛ البته وي نبايد هيچ حريفي را دست كم بگيرد، بايد به خوبي آگاه باشد كه آوردگاه المپيك با هيچ رقابتي قابل قياس نيست.

وزن84كيلوگرم:
خدايي در همه مسابقات خوب كار كرد


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در وزن 84 كيلوگرم مجيد خدايي در تمام رقابت هاي اعلام شده حضوري مداوم داشته است؛ با اين وجود از وي توقع كسب مدال نمي رود؛ البته اميدواريم خدايي با كشتي هاي خوبش همه را راضي كند.

وزن96 كيلوگرم:
بالاي 50 بار فيلم مسابقات كورتانيدزه را ديده ام

در وزن 96 كيلوگرم به شخصه بارها فيلم كشتي هاي الدار كورتانيدزه حريف اصلي علي رضا حيدري را ديده ام؛ بدون اغراق كشتي هاي اين گرجستاني را بالاي 50 بار زير نظر گرفته ام؛ به طوري كه وقتي كوچك ترين حركتي انجام مي دهد، حركت بعدي وي را به درستي پيش بيني مي كنم؛ اين فيلم ها را به خود حيدري هم نشان داده ايم، حيدري اگر از نقطه قوت كورتانيدزه كشتي نگيرد و نيروي خود را بر نقاط ضعف وي متمركز كند، شكست كورتانيدزه دور از دسترس نيست و او اميد مسلم كسب مدال طلا براي ايران است.

وزن120 كيلوگرم:
رضايي در صورت خود باوري از غول‌‏هاي سنگين وزن جهان است

در وزن 120 كيلوگرم اگر علي رضا رضايي به خود باوري و اعتماد به نفس لازم برسد، وي نيز يك غول جهان است به خود رضايي هم گفته ام او از حريفان قدر جهاني چيزي كم ندارد، به جز خودباوري؛ اگراو به حريفان باخته است تنها از نظر روحي و رواني بوده، رضايي خود را باور كند، پشت هم رقيبان را با خاك آشنا مي كند.

حرف آخر سرمربي تيم ملي كشتي آزاد

پيش بيني مي كنم المپيك بسيار سخت و فشرده اي پيش رو داشته باشيم، چرا كه در هر وزن 6 ، 7 كشتي گير طراز اول براي كسب مدال مي جنگند، با اين وجود مردم عزيز كشورمان حق دارند، توقع كسب مدال از ملي پوشان ايراني داشته باشند.
مردم بدانند من منصور برزگر در اين 7 ماهي كه آمده ام، يك جلسه هم تمرين تيم را ترك نكرده ام، اردوها را به طور مرتب برگزار كرده ام و به طور كلي آن چه در توان داشتم و آن چه از دستم برآمده را انجام داده ام، من هيچ گاه كم فروشي نكرده ام، اگرخداي ناكرده نتوانستيم توقعات را برآورده كنيم، بايد ببينيم عملكرد ما در چهار سال گذشته چه بوده است، به هر حال اميدوارم با دعاي خير مردم كشتي گيران ايراني در آوردگاه آتن افتخار آفرين باشند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10817

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفت وگوي اختصاصي ايلنا با منصور برزگر؛ سر مربي تيم ملي كشتي آزاد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016