سه شنبه 6 تير 1385

حسن رودباريان: برانكو برخورد حرفه‌يی نداشت، برای اين كه خط نخوريم انتقاد نكرديم! ايسنا

- انگيزه و روحيه‌اي براي رقابت نداشتيم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جام جهاني 2006


دروازه‌بان تيم ملي فوتبال، گفت: در نتيجه نگرفتن تيم ملي در جام جهاني، تنها سرمربي تيم مقصر نبود.

حسن رودباريان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در فوتبال هميشه رسم اين بوده كه پس از شكست‌ها به دنبال دلايل آن بوده‌ايم، در صورتي كه چنين چيزي درست نيست و قبل از اتفاق بايد آن‌ها را بررسي و حل مي‌كرديم.

وي ادامه داد: مشكلات تيم ملي پيش از حضور در جام جهاني و زماني كه كمبود بازي‌هاي دوستانه و با بازيكنان آسيب ديده روبه‌برو بوديم، شروع شد. تيم ملي چند ماه پيش از آغاز جام جهاني با مشكلات زيادي مواجه شد، بنابراين نمي‌توان يك يا دو مشكل را در نتيجه نگرفتن تيم ملي دخيل دانست بلكه زنجيره‌اي از مشكلات و كمبودها در رخ دادن اين مساله دست به دست هم داده بودند.

رودباريان كمبود بازي‌هاي دوستانه را يكي از مهم‌ترين دلايل ناكامي ايران در جام جهاني عنوان كرد و افزود: به غير از بازيكنان لژيونر كه ميادين بين‌المللي بزرگي را تجربه كرده بودند، بسياري ديگر از بازيكنان در نام جام جهاني محو شده بودند و هنگام ورود به ورزشگاه‌ها از تعجب دهانشان براي لحظاتي باز مي‌ماند.

رودباريان سطح فوتبال ايران با پرتغال و مكزيك را غير قابل مقايسه عنوان كرد و ادامه داد: هر چند كه تفاوت بسيار زيادي به لحاظ فوتبالي با اين كشورها داريم اما، ما توانايي كسب نتايج بهتر را داشتيم و سرمربي تيم بهتر مي‌توانست از بازيكنان استفاده كند. حتي بازيكنان ذخيره هم به دليل بي‌انگيزگي هنگام ورود به زمين نمي‌توانستند هيچ كمكي به تيم ملي كنند.

رودباريان با اشاره به انتقاد بازيكنان تيم ملي از ايوانكوويچ پس از حذف از جام جهاني، به ايسنا گفت: پيش از شروع جام جهاني،بازيكنان براي اين كه در ليست تيم ملي قرار بگيرند از سرمربي تيم‌ تعريف و تمجيد مي‌كردند اما، هم اكنون كه اين مسابقات براي ايران تمام شده و برانكو رفته، همه از او انتقاد مي‌كنند و بخش زيادي از اين انتقادها درست است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نمي‌شد اين مشكلات را چند ماه مانده به شروع جام جهاني با مسوولان فدراسيون مطرح كنيد، گفت: در باشگاه فضاي چنين كاري وجود دارد اما، در تيم ملي نمي‌توان اينگونه عمل كرد.

دروازه‌بان تيم ملي تصريح كرد: در نتيجه نگرفتن تيم، تنها سرمربي تيم مسوول نيست. معتقدم كه برانكو وظيفه‌اش كه همان صعود تيم به جام جهاني بود را انجام داد. او يك مربي بود و نه يك روانشناس و با من، عنايتي و ديگر بازيكنان ذخيره برخورد حرفه‌اي و درستي نداشت و او انگيزه و روحيه‌ي رقابت را از بازيكنان ذخيره سلب كرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رودباريان، با رد دو دستگي در تيم ملي، به ايسنا گفت: به اين مساله اعتقاد ندارم، هر بازيكني كه به تيم ملي دعوت مي‌شود، در باشگاهش شخصيت بالايي دارد و بايد مربي تيم ملي با آن بازيكن‌ها برخورد عادلانه داشته باشد. درست است علي كريمي در بايرن مونيخ بازي مي‌كند اما، ممكن است يك بازيكن ديگر به همان ميزان در تيم ملي موثر باشد و بايد برانكو رفتاري عادلانه با بازيكنان مي‌داشت.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30753

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسن رودباريان: برانكو برخورد حرفه‌يی نداشت، برای اين كه خط نخوريم انتقاد نكرديم! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016