دوشنبه 22 آبان 1385

سرانجام دادكان رفت، ايران ورزشی

ايران ورزشى - ازدحام خبرنگاران در دفتر كار رييس سابق فدراسيون به قدرى زياد شده بود كه ديگر جايى حتى براى ايستادن هم وجود نداشت. با ۴۵ دقيقه تأخير وارد شد. درست مثل روزهاى حضورش در رأس فدراسيون با سينه اى سپر شده از ميان خبرنگاران عبور كرد. ابتدا با پهلوان و شجاعى برهان به دفتر خصوصى اش رفت و پس از چند دقيقه با پوشه اى پر از كاغذ آمد.
عكاسان يك لحظه آرام و قرار نداشتند. فلاش هاى پشت سر هم اجازه پلك زدن نمى داد. روى مبل ۳ نفره كنار پنجره نشست تا براى چندمين بار حرف هاى تكرارى خود را براى چندمين بار بيان كند. هيچ حرف تازه اى نداشت، همان دادكان هميشگى بود.
نويد مجد قوانلو و صادق درودگر گمان مى كردند كه مثل گذشته در فدراسيون فوتبال مى توانند منتقدان را ساكت نگه دارند، با شروع سخنان محمد دادكان سالن ۴۰ مترى دفتر رييس سابق، ساكت شد: من عذرخواهى مى كنم كه دير كردم به خاطر كلاس دانشگاه و ترافيك شهر تهران دير رسيدم اما هم اكنون سخنانى را براى شما مى گويم كه خيلى وقت است منتظر شنيدن آن هستيد.
اين مقدمه اى بود كه رييس معزول فدراسيون فوتبال آن را براى شروع سخنانش بيان كرد. او بدون مقدمه چينى ديگرى گفت: من ۵ ماه و اندى با هيچ احدى مصاحبه نكردم (!) و هم اكنون دلم مى خواهد خيلى بى پروا سخن بگويم. در طول مدت فعاليتم با اتفاق همكارانم هيچ كوتاهى و قصورى نكرديم و آن چيزى كه شما ديديد طرح هاى ما بود كه حتى فراتر از بضاعت ما بود. اگر نكته برآورده نشد يقين بدانيد كه مشكل از ما نبوده اما انصافاً در بخش عمرانى بد نبوديم و كارنامه درخشانى برجاى گذاشتيم.
در طول فعاليت خود با هيچ روزنامه اى ارتباط نداشتيم چون عقيده داشتم اگر با مطبوعات گرم بگيريم برخى مى گويند تيم ملى را روزنامه چى ها مى چينند يا مسؤولان فدراسيون اهل زد و بند هستند اما افتخارم اين است كه تيمى را روانه جام جهانى كردم كه هيچ احدى جز خودم و كادر فنى روى آن نظر نداشتيم و روزنامه چى ها مثل سابق توانايى دخالت نداشتند (!)
وى با اشاره به عملكرد نامطلوب سازمان تربيت بدنى به جلسه خود با رؤساى سازمان اشاره كرد و گفت: آقايان قبل از اعزام تيم به مسابقات جام جهانى از ما اطلاعات فنى خواستند و به من گفتند هر طور شده بايد به ما گزارش بدهى كه على رغم ميل باطنى ام (!) از كميته فنى كه وظيفه مسائل فنى تيم را داشت خواستم اطلاعات مورد نظر را آماده كنند و خود من هم بخشى از مواردى كه نياز بود آقايان بدانند را مكتوب كردم و تحويل دادم.در اين متن نوشتيم از بخش فنى ما مقابل مكزيك بازنده ايم، مقابل پرتغال هم بازنده ايم اما برابر آنگولا پيروز ميدان هستيم اما باخت ما مقابل مكزيك و پرتغال مغرورانه و سربلندانه است. هيچ ترسى هم از اين موضوع نداشتم اما متأسفانه مسؤولان سازمان با خودخواهى تمام كه من نام آن را توطئه (!) مى گذارم آمدند به دولت و مجلس گزارش دادند كه ما مكزيك و آنگولا را مى بريم و مقابل پرتغال مساوى مى كنيم و سپس در انجمن ورزشى نويسان كه من نامش را هميشه (...) مى گويم! اين موضوع را به اطلاع مردم رساندند و توقعات مردم را بالا بردند.
دادكان در ادامه اظهاراتش مدعى شد: حركت سازمان درباره اعلام نتايج دروغ چيزى نبود جز يك برنامه شوم (!) كه بهانه خوبى براى بركنارى من بعد از جام جهانى داشته باشند چون من هيچ وقت نترسيدم و همين الان هم از آقايان نمى ترسم.
مسؤولان سازمان تربيت بدنى از ابتداى حضورشان در رأس سازمان به دنبال تغيير و تحول كلى و اساسى در سطح فدراسيون بودند. آنها معتقد بودند كه كادر فنى و برانكو توانايى هاى لازم براى موفقيت ندارند.
رييس سابق فدراسيون فوتبال كه بعد از نتايج ضعيف تيم ملى در جام جهانى از سوى مسؤولان سازمان تربيت بدنى از كار بركنار شد مدعى شد: بزرگ ترين افتخار من بركنارى ام توسط سازمان تربيت بدنى بود (!) من ۴ ماه و اندى است كه با هيچ كسى نه مصاحبه كردم (!) نه به روزنامه اى رفتم (!) آقايان يك روز اعلام مى كنند من به مالزى رفتم و روز ديگر مى گويند به آلمان رفتم در صورتى كه به خدا دروغ مى گويند. روزنامه هايى كه اين اخبار و مطالب را عليه من و كادر فدراسيون مى نويسند به خدا پول مى گيرند (!)
يك روز مى نويسند دادكان به مالزى رفت مگر من پاسپورت ندارم خب چرا استعلام نمى گيرند (!) من فقط به خاطر عضويتم در يك كميته فيفا به آلمان رفتم (!)


محمد دادكان گفت: همه توهين ها و اتهام ها را به خداوند متعال واگذار مى كنم خدا خودش مى داند كه اين اتهامات يك موردش حقيقت ندارد.
شما نگاه كنيد من به عنوان يكى از افراد منتخب از سوى صفايى فراهانى مسؤول سازمان ليگ شدم در اين دوران فقط يك مسابقه به خاطر روز عرفه به تعويق افتاد همين مطبوعات زرد و پولكى سر مرا بريدند اما حالا چرا وقتى مسابقات با اين همه وقفه روبرو مى شود حرف نمى زنند چون پول مى گيرند و صدايشان در نمى آيد.
رييس بركنار شده فدراسيون كه علاقه زيادى به خبرنگاران موافق خود نشان مى داد و اجازه سؤال كردن به آنها را مى داد در مورد مسأله استعفا ندادنش و خطر تعليق ايران از سوى فيفا گفت: تا اين لحظه هيچ كسى از من نخواست استعفا بدهم (!) اما من به خاطر عشق به ميهن و وطنم و علاقه وافر به مردم ايران استعفا مى دهم
آقايان تا ديروز دايم مى گفتند نياز به دادكان نيست. حتى گفتند مجلس با استعفاى من موافق است اما هرگز چنين نبود. آنها به من گفتند جاسوس، بيگانه، اختلاس گر، غارتگر بيت المال اما به خداوند من يك مورد مشكل ندارم.
هر روز يك اتهام جديد اما من از شما سؤال مى كنم به همه دادند من هم گرفتم گناه كردم اگر به شما چند ميليون پاداش بدهند قبول نمى كنيد! تازه آقايان خبر ندارند كه من خيلى بيشتر از اينها گرفتم اما اگر ثابت كنند و كاغذى بياورند كه خلاف كردم هر اتهامى را مى پذيرم.
هر كسى مى گويد من جاسوسم خودش جاسوس است. جاسوس اين خبرنگارانى هستند كه براى بقاى آقايان ولخرجى مى كنند. اينها پول مى دهند به مطبوعات براى آنها مطلب بنويسند (!) باور كنيد بيگانه و جاسوس روزنامه نگاران پولكى هستند (!) والا من آدمى هستم كه براى نظامم و ميهنم حاضرم جان بدهم. ما ۱۰۰ كيلو نبوديم كه در فدراسيون ۱۸۰ كيلو شويم، من ۱۰۰ كيلو بودم وقتى بيرون آمدم ۸۵ كيلو شدم .
محمد دادكان كه در ادامه سخنانش خبرنگاران و مسؤولان سازمان تربيت بدنى را بى نصيب نگذاشت مدعى شد: ما تهمت هاى زيادى شنيديم، از اين حرف ها و افراد هم نمى ترسم، مطمئنم ظلم پايدار نيست. هرچه آقايان گفتند لايق خودشان بوده و بس (!)
محمد دادكان پس از به كار بردن الفاظ توهين آميز به مسؤولان سازمان تربيت بدنى و خبرنگاران رسانه ها به صورت گزينشى به برخى سؤالات خبرنگاران خاص پاسخ داد.
وى در پاسخ به اين سؤال كه استعفاى خود را كى به صورت مكتوب به فيفا تحويل مى دهيد گفت: من استعفاى مكتوبى نمى نويسم چون مرا بركنار كرده اند اما به خاطر مردم و كشور و فوتبال كشورم اعلام مى كنم استعفا مى دهم من و همكارانم هيچ وقت براى كشورمان مشكل درست نكرده ايم و نخواهيم كرد.
رييس سابق فدراسيون فوتبال مدعى شد: من خودم را، خانواده ام را و شخصيت ام را براى كشورم مى شكنم و استعفاى خود را تقديم ملت ايران مى كنم اما شما اگر وجدان داريد اگر پول نمى گيريد بنويسيد درد ورزش ما چيست! بنويسيد كه كسى مثل دادكان با اين همه خدمت به وطن شد خائن در صورتى كه من هميشه خادم ملت بوده ام.
محمد دادكان در پاسخ به سؤالى ديگر درباره اينكه شما تحت فشار استعفا داديد مدعى شد: بعضى از مسؤولان و نمايندگان مردم در مجلس از من خواهش كردند استعفا بدهم (!) و آقايان گفتند اگر دادكان استعفا بدهد مشكل حل است و من هم بدون هيچ حرفى خيلى منطقى (!) اقدام به استعفا كردم.
دادكان در پاسخ به يك سؤال گزينشى درباره بازگشت مجدد به فدراسيون فوتبال گفت: اگر تمام ايران را به من بدهند ديگر حاضر نيستم برگردم (!) آقايان دلشان خوش باشد كه مرا بركنار كردند، من فقط خدا را شكر مى كنم كه به اين كشور خدمت كردم و بس .
دادكان درباره موضوع مكاتباتش با فيفا مدعى شد: من با فيفا اصلاً مذاكره نكردم و اين درست نيست كه لفظ مكاتبه بياوريد، نامه ها فقط به اسم من مى آمد و من مجبور بودم جواب دهم (!)


دادكان امضاى هيأت ها را ديد، استعفا داد!

ايران ورزشى - محمد دادكان ديروز با چهره اى برافروخته در حالى از همه گله و شكايت مى كرد كه به او خبر داده بودند كار تمام است و ديگر استعفاى او ارزشى ندارد چرا كه امضاى رؤساى هيأت ها توسط فدراسيون جمع آورى و ترجمه شده، همراه با مهر و امضا به مقر فيفا و AFC ارسال شده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادكان وقتى اين خبر را از يكى از دوستان خود در فدراسيون شنيد بلافاصله دست به كار شد تا ضمن مظلوم نمايى بساط آخرين مصاحبه خود را مهيا كند و از آنجايى كه دادكان بر خلاف اظهاراتش رابطه خوبى با چند خبرگزارى و روزنامه دارد اين خبر در سطح شهر پيچيد كه دادكان در يك مصاحبه مطبوعاتى قصد استعفا دارد. در هر حال ديروز دادكان بر خلاف آنچه مى گفت، عمل كرد و تا آخرين لحظه به لجبازى خود ادامه داد و تا در مقابل عمل انجام شده قرار نگرفته بود، رغبتى براى استعفا نداشت. گرچه ديروز هم هيچ كس از نيش و گزند او در امان نبود.در هر حال ديروز دادكان بر خلاف ميل باطنى خود و فقط پس از اطلاع از نامه رؤساى هيأت ها آن هم به طور شفاهى استعفاى خود را اعلام كرد تا در ظاهر ثابت كند كه منافع ملى را بر منافع فردى ترجيح داده و به مصالح نظام فكر مى كند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32083

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سرانجام دادكان رفت، ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016