جمعه 6 بهمن 1385

عبدالله موحد: کشتی ايران در مسير موفقيت قرار گرفته است، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - کشتی


عبدالله موحد، اسطوره‌ی کشتی جهان، گفت: کشتی ايران در مسيری قرار گرفته که انتهای آن ايستادن بر روی قله‌های افتخار است و اميدوارم که قدر اين فرصت را بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دارنده‌ی ۵ مدال طلای جهان و يک مدال طلای المپيک، پس از برخاستن از بستر بيماری، با حضور در دفتر يزدانی خرم در فدراسيون کشتی، با وی ديدار و گفت‌وگو کرد.

موحد در گفت‌وگوی اختصاصی با ايسنا در رابطه با اين نشست اظهار کرد: به ديدار يزدانی خرم آمدم تا از زحمات چند ماه گذشته وی برای کشتی ايران تشکر و قدردانی کنم. قبل از مراجعت دوباره به آمريکا يکی از مهم‌ترين کارهايی که بايد انجام می‌دادم همين بود و خوشحالم که موفق به اين کار شدم.

وی در ادامه افزود: من خارج از کشور هستم. ولی دورادور از طريق دوستانم از اخبار کشتی ايران مطلع می‌شوم. به من گفته بودند که يزدانی خرم يکی از مديران نمونه‌ی ورزش کشور است، زمانی که به ايران آمدم خودم از نزديک وضعيت کشتی را ديدم و اين موضوع را لمس کردم.

عبدالله موحد با بيان اين که در اين برهه از زمان، کليه‌ی اعضا خانواده‌ی بزرگ کشتی بايد از تفرقه افکنی دست بردارد و با همدلی به فکر آبادانی کشتی ايران باشند، تصريح کرد: طی مدتی که در ايران بوده‌ام به دوستانم تاکيد کردم که کشتی بدون منابع مالی لازم به هيچ جايی نمی‌رسد. شخصی بايد هدايت اين فدراسيون را بر عهده بگيرد که بتواند با درآمدزايی و تزريق بودجه‌ی کافی جان تازه‌ای به اين رشته بدهد. برای رياست کشتی مديريت حرف اول را می‌زند. همه بايد دست به دست هم بدهيم تا کشتی را آباد کنيم. با تفرقه افکنی به همان جايی می‌رسيم که قبلا بوديم.

دارنده‌ی ۵ مدال طلای کشتی جهان، در ادامه خاطر نشان کرد: من از روزی که کشتی را کنار گذاشتم، همواره دوست داشتم که در لباس ديگری به کشتی کشورم خدمت کنم. اما، همين مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبرو هستيم باعث ‌شد تا دلسرد شوم. من نيز اين دردسرها را در گذشته هم داشته‌ام و متاسفانه اين يک واقعيت تلخ است.

وی افزود: با دست خالی نمی‌توان به جنگ مشکلات رفت. حتی اگر من در کشتی باشم پيشنهاد می‌کنم از يزدانی خرم در فدراسيون استفاده شود. اميدوارم رييسان هيات‌ها اين موضوع را درک کنند که اين فرصت ديگر پيش نخواهد آمد و بايد به نحو شايسته‌ای از آن استفاده کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالله موحد، در ادامه به خبرنگار ايسنا گفت: کشتی‌گيران ايرانی برای کسب موفقيت بايد ۳ فاکتور اصلی را داشته باشند؛ اول اين که بدن قدرتمندی داشته باشند؛ دوم به فنون ناب ايرانی تسلط کامل داشته باشند و سوم اين که با فکر به مصاف حريفان خود بروند. اينها مواردی بوده که هميشه کشتی‌گيران ايرانی را از ديگر کشتی‌گيران دنيا جدا می‌کرده است.

دارنده‌ی مدال طلای بازی‌های ۱۹۶۵ المپيک مکزيکو در پايان گفت: آرزو دارم که شاهد روزی باشم که باز هم کشتی ايران در جهان حرف اول را بزند. اين آرزوی محالی نيست چرا که کشتی متعلق به ايران و ايرانی است و ما بايد به اين حد برسيم.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32640

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدالله موحد: کشتی ايران در مسير موفقيت قرار گرفته است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016