سه شنبه 16 بهمن 1386

دبی اسپورت: بگو ايران می بازد، بنز بگير! ايران ورزشی

فرشيد موسوی
Farshid Mosavi

با آن که هنوز تا زمان شروع مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی در منطقه آسيا چند روزی زمان باقی است، تلويزيون دبی اسپورت امارات به استقبال بازيها رفته و در حرکتی عجيب و غريب مسابقه ای را طرح کرده و جالب آن که در اين مسابقه از بينندگان دبی اسپورت تقاضا کرده که نتيجه ديدار ۲ تيم فوتبال سوريه و ايران را حدس زده و برای آن شبکه SMS کنند! باز هم نکته قابل توجه اينکه اين کانال تلويزيونی پربيننده در ميان ساير کشورهای عرب حوزه خليج فارس به هيچ وجه ديدار تيم ملی فوتبال امارات و کويت را به مسابقه نگذاشته که اين در نوع خود جالب توجه است! اسپانسر مالی اين مسابقه شرکت مرسدس بنز در امارات متحده عربی است که قرار است به افرادی که نتيجه مسابقه فوق را درست حدس زده و در صورت حدس آنها به باخت ايران و برد سوريه منجر شود به ۳ نفر هر کدام يک دستگاه خودروی مرسدس بنز مدل ۲۰۰۸ اهدا خواهد کرد.
شايد باورتان نشود اما در اين مسابقه اگر ايران پيروز شود و افرادی درست حدس زده باشند هيچگونه جايزه ای تعلق نخواهد گرفت. به هر حال اين هم يک نوع مسابقه بی نظير در نوع خود است. مفسر و گوينده ورزشی دبی اسپورت در رابطه با برگزاری اين مسابقه بی نظير گفت: با اين کار روحيه بازيکنان ۲ تيم ملی فوتبال ايران و سوريه را برای غلبه بر ديگری پايين خواهيم آورد تا برابر امارات که بدون شک تيم اول صعودکننده به مرحله دوم از اين گروه خواهد بود دست و پا بسته کار کنند!

ادعای دبی اسپورت :
آبروی فوتبال ايران رفت!
وضعيت فوتبال ريشه دار و قديمی ما به گونه ای شده که حالا کشورهای عربی حوزه خليج فارس هم به خود اجازه می دهند لب به تمسخر آن باز کنند. آخرين موضوعی که تلويزيون پربيننده دبی اسپورت امارات متحده عربی به آن اشاره کرده و برای پايين آوردن روحيه ملی پوشان ايران طی ۲ روز و ۲ برنامه ۹۰ دقيقه ای به آن پرداخته است، وضعيت اسفبار ورزشگاه آزادی تهران و يخ زدگی لوله های آب آن است. تلويزيون دبی اسپورت با پخش تصاوير ورزشگاه و چمن آن و لوله ها و شيرآلات دستشويی های آن و با حالتی کاملا تمسخر و تحقيرآميز پيرامون اين موضوع گفت: واقعا خنده دار است که تنها ورزشگاه استاندارد و رسمی ايران با يخ زدگی لوله های دستشويی و توالت های آن مواجه شده است و اين به حدی است که حتی تيم ملی فوتبال ايران که يکی از رقيبان تيم ملی امارات است بدون حضور تماشاگران ديدار تدارکاتی برگزار کرده است. محمد سالم بشير مجری اين برنامه زنده تلويزيونی که از طريق امواج ماهواره ای در کليه نقاط جهان هم می شود آن را مشاهده کرد در ادامه گفت:«بايد ديد که تيمی که وضعيت چمن ورزشگاه اش و دستشويی های آن به دليل يخ زدگی لوله های آب می خواهد برای جام جهانی بجنگد چه در چنته دارد!»
اما نکته جالب توجه اينکه تمام تصاويری که دبی اسپورت روی آنتن برده بود همه اش آرم شبکه باشگاه خبرنگاران جوان و برنامه تلويزيونی ۹۰ را داشت يعنی اگر ما خودمان اينگونه آبروريزی نکنيم، مطمئن باشيد عرب های پابرهنه حوزه خليج فارس هم جرأت نشان دادن لوله و شيرآلات دستشويی های ورزشگاه آزادی را نخواهند داشت. پس ما خودمان می خواهيم که اينگونه عرب ها هم آبروی فوتبال ما را ببرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شبکه تلويزيونی دبی اسپورت در روز دوم با پخش تصاويری از ديدار تدارکاتی تيم های ملی فوتبال ايران و کاستاريکا تصاويری از سکوهای خالی ورزشگاه آزادی تهران و حتی تصاويری مجدد از دستشويی های ورزشگاه که بدون آب بودند نشان داد بيچاره بر و بچه های تيم ملی امارات بايد در اين ورزشگاه بی آب بازی کنند! محمد بشير سالم مجری برنامه در راه جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی در ادامه گفت: «ما بايد ابتدا فکر ارسال آب آشاميدنی قبل از ورود بازيکنان ملی پوش مان به ورزشگاه آزادی بدون آب باشيم.»
اين مجری وقاحت را تا جايی رساند که در ادامه گفت: «شايد تا زمان رسيدن تيم ملی ما به تهران ورزشگاه آزادی به دليل يخ زدگی لوله های آب اصلاً چمن ورزشگاه هم خشک شده باشد!»
بی حرمتی به فوتبال ملی ما آن هم توسط يک کشور يک ميليون نفره که ۸۰۰ هزار نفر آن ايرانی اند، خفت و خواری فوتبال و ورزش ما را نشان می دهد. به قول سردار طلايی ما خودمان به اين آبروريزی دامن زديم و کاری کرديم که فوتبال ايران در تلويزيون های دنيا با يک تمسخر جدی روبرو شود. دکتر کامران نماينده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نيز در اين رابطه گفت:«چه دليلی دارد که شيرهای دستشويی و توالت ها را از طريق صفحه تلويزيون به مردم نشان دهيم تا غريبه ها از آن سوء استفاده کنند و ورزش ما را به مسخره بکشند؟!»
اما علی کفاشيان رياست فدراسيون فوتبال هم اينگونه اظهار نظر می کند:«اتفاق عجيبی نيست، مگر در امارات برف می آيد يا سرمای هوا ۲۵ درجه زير صفر می رسد؟!»
کفاشيان می گويد:«باور کنيد اين اتفاق در هر جای دنيا می تواند روی دهد و با اينگونه اتفاقات آبروريزی نمی شود. عرب ها در حاشيه سازی و جوسازی و خراب کردن روحيه يد طولانی دارند، آنها پاسخ شان را در زمين و در ديدار با ما می گيرند.»

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35822

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبی اسپورت: بگو ايران می بازد، بنز بگير! ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016