دوشنبه 6 اسفند 1386

یک دهه موفقیت مهدوی کیا در بوندس لیگا، ایسنا

mahdavi-kia-10-years.jpg
كاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: برای صعود به مرحله‌ بعد رقابت‌های مقدماتی جام جهانی باید هوشیار باشیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت فیفا، مهدی مهدوی‌كیا كاپیتان تیم ملی فوتبال ایران دهمین سال حضور خود در بوندسلیگا را پشت سر می‌گذارد و در این مدت در سه باشگاه فعالیت كرده است. بوخوم، هامبورگ و اینتراخت فرانكفورت باشگاه‌های او طی حضور در آلمان بوده‌اند. او در این ده سال 211 بار در بوندسلیگا به میدان رفته و 26 گل نیز به ثمر رسانده است.

او به سایت فیفا گفت: «شما همیشه دلتان برای كشورتان تنگ می‌شود. زیرا خانواده و دوستانتان در آنجا هستند، ولی من از بودن در آلمان راضی هستم. كشور خوبی است و مردمان بسیار خوبی دارد.»

مهدوی‌كیا 8 سال خاطره‌انگیز را در بندر هامبورگ گذراند جایی كه بسیار محبوب هواداران بود ولی تابستان گذشته او را با بی‌مهری به تیم فرانكفورتی واگذار كردند تا شروعی تازه برای او در بوندسلیگا باشد. مهدوی‌كیا در این مورد می‌گوید: «اینتراخت تیم بسیار خوبی است. ورزشگاه بسیار زیبا و تماشاگران پرشوری دارد. مدیران باشگاه برنامه‌هایشان را برای من شرح دادند. روحیه‌ی بسیار جالبی دارند و من بسیار خوشحالم كه جزیی از تیم هستم كه می‌توانم آنها را در رسیدن به جایی كه به آن تعلق دارند،‌ یاری كنم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او پیش از پیوستن به بوخوم در سال 1999، از سال 1996 در تیم پرسپولیس تهران بازی می‌كرد. او درمورد تفاوت فوتبال ایران و آلمان گفت: «بیشترین اختلاف بین فوتبال دو كشور، نحوه‌ی برگزاری آن است. فوتبال در آلمان به صورت كاملا حرفه‌ای است. ورزشگاه‌ها بسیار مدرن هستند. اگر در یك مسابقه آنچه از شما خواسته‌اند را انجام ندهید، جایگاه‌تان را از دست خواهید داد. باید همیشه آماده باشید و خوب تمرین كنید تا مورد توجه قرار بگیرد. ایران نیز به سوی حرفه‌ای شدن پیش می‌رود. در یك زمینه ایرانی‌ها بسیار بهتر از آلمانی‌ها هستند. آنها فوتبال كشورشان را بسیار دوست دارند و در بازی‌های لیگ تمام ورزشگاه پر از تماشاگر است.»

تیم ایران در راه رسیدن به جام جهانی2010 و در مرحله‌ی مقدماتی این رقابت‌ها با تیم‌های كویت، امارات و سوریه هم گروه است. ایرانی‌ها در مسابقه‌ی ابتدایی خود برابر سوریه به یك تساوی ناامید كننده دست یافتند كه نتیجه‌ای در خور ایران نبود.

مهدوی‌كیا گفت: «ما می‌خواستیم با یك برد كارمان را شروع كنیم ولی نتوانستیم پیروز شویم. هدف ما راهیابی به جام جهانی است. وظیفه‌ی تمام اعضای تیم این است كه بیشترین تلاش خود را برای تیم انجام دهند تا به جام جهانی راه پیدا كنیم.»

با نگاهی كوتاه به تیم‌های حاضر در گروه پنج رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، بدون شك به این نتیجه می‌رسید كه ایرانی‌ها باید به چهارمین حضورشان در جام جهانی بیاندیشند.

مهدوی‌كیا می‌گوید: «آنها تیم‌های دست و پا بسته‌ای نیستند و ما همیشه باید هوشیار باشیم. شما برای دستیابی به هدف‌تان باید بیش از حد تلاش كنید و نهایت توانتان را به كار بگیرد تا به دلخواهتان برسید. این كار بسیار مشكل است ولی شما مجبور هستید آن را انجام دهید.»

به گزارش ایسنا در ادامه گزارش فیفا آمده است: تیم ایران در سال‌های 1978، 1998 و 2006 توانسته به جام جهانی راه پیدا كند. هواداران ایرانی به توانایی‌های تیم‌شان ایمان دارند و مطمئن هستند به جام جهانی راه خواهند یافت. آنها می‌خواهند پس از حذف زودهنگام از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا،‌ با راهیابی به جام جهانی خاطرات تلخ سال گذشته را از یاد ببرند.

مهدوی‌كیا در این مورد گفت: «خاطره‌های خوبی از تورنمنت‌ها ندارم زیرا هیچ گاه نتوانسته‌ایم در آنها به آنچه شایسته‌اش هستیم برسیم. ولی همان طور كه می‌دانید پیروزی و شكست جزئی از فوتبال است ولی با این حال قول می‌دهیم كه به جام جهانی 2010 برسیم.»

پس از بازی‌های درخشان كره جنوبی در جام جهانی 2002، ممكن است در جام جهانی آینده، ایرانی‌ها شگفتی‌ساز باشند و با ارایه‌ی بازی‌های زیبا بتوانند به دور حذفی راه یابند.

بهترین بازیكن ‌آسیا در سال 2003 گفت: «سعی می‌كنیم در جام جهانی بهترین بازی‌هایمان را انجام دهیم و به دور بعد راه پیدا كنیم. تیم‌های آسیایی پیشرفت بسیاری داشته‌اند. تیم‌های آسیایی ژاپن، كره و چین بسیار عالی هستند و خیلی سریع توانسته‌اند فوتبالشان را گسترش دهند ولی مدعیان اصلی جام جهانی باز هم از بین تیم‌های اروپایی خواهند بود. البته تیم‌های آفریقایی را نیز نباید دست كم گرفت.»

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36009

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'یک دهه موفقیت مهدوی کیا در بوندس لیگا، ایسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016