سه شنبه 14 اسفند 1386

دوربین‌ها به کمک داوران می‌آیند، همشهري

داوران اتحادیه‌ فوتبال اروپا به نصب تجهیزات جدید در دروازه‌ها رأی مثبت دادند. این دوربین‌ها عبور کامل توپ از خط دروازه‌ها را به اطلاع داور خواهند رساند.

در يك رأی‌گیری که در اولین روز شانزدهمین دوره‌ آموزشی یوفا برای داوران، در جزیره‌ قبرس برگزار شد، هر ۵۱ شرکت‌کننده، متحد‌القول به نصب تجهیزات عبور توپ از خط دروازه‌ها رأی مثبت دادند. این تجهیزات تصمیم ‌گیری داورها در موارد مشکوک را بسیار آسان خواهد کرد. به گزارش دويچه وله ، در این جلسه، کلاوس بو لارسن، داور ۴۳ ساله‌ دانمارکی از تجربه‌ موفق این تجهیزات در ژاپن خبر داد.

وی که این سامانه را در جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۷ در ژاپن تجربه کرده است تأکید کرد: «تکلیف تمام گل‌ها روشن بود. به‌نظر من وجود چنین دوربینی برای هر داوری، بهترین کمک است». با گذشتن توپ از خط دروازه‌ها واژه‌ ”گل“ روی ساعت دیجیتالی داور شکل می‌گیرد و هم‌زمان صدای بیپ به گوش می‌رسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در عین حال مسئولان برگزاری مسابقات مخالف هرگونه داوری تصویری بودند. به این معنی که نباید نمایشگری در اختیار داور چهارم (در کنار زمین) قرار بگیرد، چراکه منجر به توقف‌های پی‌درپی در طول بازی می‌شود. اندی روکس‌بورگ، مدیر فنی یوفا تأکید کرد که: «در بازی‌ها در سطح اروپا، نباید هیچ نمایشگری نیز در کنار نیمکت ذخیره‌ها نصب شود».

کمیته‌ بین‌المللی هم پیشتر مخالفت خود را با نصب نمایشگرها در اطراف زمین اعلام کرده بود. یوفا قصد دارد این تصمیم را نه تنها در رقابت‌های اروپایی بلکه در سطح لیگ کشورهای عضو هم به اجرا بگذارد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36099

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دوربین‌ها به کمک داوران می‌آیند، همشهري' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016