سه شنبه 13 فروردين 1387

بازگشت تيم ملی فوتبال بانوان از اولين تجربه آسيايی، ملی‌پوشان ايران: ما به تيم ملی مردان می‌رسيم، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


تيم ملی فوتبال زنان ايران که برای اولين بار به مسابقات مقدماتی فوتبال زنان جام ملتهای آسيا راه يافته بود به کشور بازگشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملی فوتبال بانوان ايران که برای حضور در مرحله دوم مقدماتی مسابقات جام ملتهای آسيا به ويتنام ( هوشی مينه ) سفر کرده بود با کسب دو شکست و يک پيروزی به کشور بازگشت.

ايران تنها تيمی بود که در ميان تيم های حاضر در اين رقابتها با سه سال سابقه تشکيل تيم ملی در اين مسابقات حضور می‌يافت.

اين تيم در اولين ديدار خود در روز پنجم فرودين با حساب ۴ بر يک از تيم ملی ويتنام شکست خورد . روز هفتم فروردين به مصاف تيم ملی ميانمار رفت و با حسابت ۲ بر يک نتيجه را واگذار کرد و روز نهم فروردين برابر تيم ملی چين تايپه قرار گرفت و با حساب سه بر دو اين تيم را از پيش رو برداشت.

مينا هاشمی در بازی ويتنام و ميانمار برای ايران گل‌زنی کرد و در ديدار چين تايپه نيز بيان محمودی سه گل ايران را به ثمر رساند.

با احتساب اين نتايج ايران نتوانست از گروه خود بالا بيايد و پس از بازگشت به تهران مقرر شد کليه برنامه‌ها و اهداف معطوف به بازی‌های آسيايی ۲۰۱۰ گوانگ جو چين باشد.

کليه‌ی تيم‌های حاضر در اين رقابتها با بيش از ۱۵ سال سابقه حضور يافته بودند و طبق گفته کادر فنی تيم های ملی‌ آنها با تيم‌های پرقدرت آسيا و جهان برای بالا آمدن از گروه خود بازی تدارکاتی داشته‌اند.

اين در حالی است که تيم ايران تنها با تيم‌های بندر انزلی و دانشگاه آزاد تهران بازی تدارکاتی داشته‌اند.

ملی‌پوشان ايران در هوشی مينه نسبت به اين قضيه اعتراض داشتند و خواستار حمايت بيش از پيش فدراسيون فوتبال از آنها شدند. اعضای تيم ملی ايران معتقد بودند بايد از شرايط مشابهی مانند تيم ملی مردان در برخوردار باشند چرا که به سرعت می‌توانند به سطح تکنيک آنها در آسيا برسند.

البته نکته قابل توجه ديگر اين بود که اردوی تيم ملی ايران در روزهای سرد زمستان برگزار شد و حتی در آخرين روزهايی که ايران را ترک می‌کرد هوا بسيار سرد بود اما در هوای گرم و مرطوب هوشی ‌مينه مسابقات خود را برگزار کرد که همين موضوع مانع ديگری در راه آنها بود که اردوی مشابه آب و هوای ويتنام را در دستور کار خود نداشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کادر فنی تيم ملی و نايب رييس فدراسيون فوتبال نيز تغيير و تحولات مديريتی فدراسيون فوتبال را مهم‌ترين عامل در نداشتن برنامه‌ريزی درست برای تيم ملی بانوان ذکر کردند در غير اين صورت قول مساعد دادند که در صورت حمايت همه جانبه فدراسيون به جايگاه بسيار خوبی در آسيا دست يابند و حتی در گوانگ جو چين بتوانند به سکو برسند چراکه زنان ايران در فوتبال قابليتی کم‌تر از مردان ندارند و به زودی می توانند به آنها برسند.

ايران اگر چه در اين رقابتها با دو شکست و يک پيروزی روانه‌ی خانه‌ی خود شد اما تنها تيمی بود که در ميان تيم‌های آسيا مورد توجه بود و کليه بازی‌های آنها مورد ارزيابی قرار می‌گرفت.

ناظران کنفدراسيون آسيا نيز از ايران به عنوان پديده اين مسابقات ياد کردند چراکه به صورت منطقی ايران نمی‌بايست يک پيروزی نيز در کارنامه خود داشته باشد چه برسد به اين که گل بزند.

ناظر AFC تکنيک ايرانی‌ها را با اين پوشش اسلامی خود ستود و گفت:« ايران تنها به حمايت نياز دارد . شما همه چيز را به صورت ذاتی در وجود بازيکنان خود داريد.»

وی همچنين ابراز اميدواری کرد:« اين قضيه را حتما به مسوولان ذيربط گزارش خواهم داد و همه گونه حمايت را ايران به عمل خواهيم آورد.»

اين در حالی است که پس از اولين بازی ايران برابر تيم ملی ويتنام بخش ورزشی رسانه‌های ويتنام که پوشش اسلامی و تکنيک ايرانی‌ها برايشان بسيار قابل توجه بود اين قضيه را مورد نقد وبررسی قرار دادند و معتقد بودند ايران از انگيزه مثال زدنی برخوردار است که اين گونه توانسته برابر ما بايستد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36362

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازگشت تيم ملی فوتبال بانوان از اولين تجربه آسيايی، ملی‌پوشان ايران: ما به تيم ملی مردان می‌رسيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016