يكشنبه 8 ارديبهشت 1387

ايران با دو طلا، چهار نقره و يك برنز قهرمان جودو آسيا شد، ايسنا

در پايان مسابقات جودوي قهرماني بزرگسالان آسيا، تيم ايران براي اولين بار با كسب دو مدال طلا، 4 نقره و يك برنز به مقام قهرماني مردان آسيا دست يافت.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به كره‌جنوبي، در دومين و آخرين روز از مسابقات جودوي قهرماني آسيا جودوكاران كشورمان موفق به كسب دو مدال طلا در اوزان 66- و 73- كيلوگرم توسط آرش ميراسماعيلي و علي معلومات شدند. ضمن اينكه مسعود حاجي‌آخوندزاده و محمود ميران در اوزان 60- و آزاد مدال‌هاي نقره را كسب كردند.

محمود ميران در حالي كه از لحاظ فيزيكي و توانايي اداره‌ي بازي بر حريف خود برتري محسوسي داشت، روي يك اشتباه فردي با ضربه‌ي فني مغلوب حريف شده و مدال طلا را از دست داد.

ميران با كسب اين مدال نقره ركورددار كسب نايب قهرماني در مسابقات آسيايي لقب گرفت.

در حاشيه‌؛

* حسين قمي، آرش ميراسماعيلي و علي معلومات سه ملي‌پوش جودوي ايران از سوي ماموران مبارزه با دوپينگ مورد آزمايش تست دوپينگ قرار گرفتند.

* "عبدالله تنگريف" جودوكاي 100+ كيلوگرم ازبكستان كه با شكست محمدرضا رودكي مدال طلاي اين دوره از رقابت‌ها را كسب كرد، به عنوان بهترين جودوكاي اين دوره از رقابت‌ها انتخاب شد.

* با كسب مدال طلا و عنوان قهرماني توسط علي معلومات يك سهميه‌ي ديگر المپيك پكن در وزن 73- كيلوگرم به ايران اضافه شد تا به جز وزن 100- كيلوگرم جودوي ايران در بقيه‌ي اوزان (60-، 66-،‌ 73-، 81-، 90- و 100+ كيلوگرم) نمايندگاني را در المپيك 2008 پكن داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36670

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران با دو طلا، چهار نقره و يك برنز قهرمان جودو آسيا شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016