سه شنبه 24 ارديبهشت 1387

هفته سی و سوم ليگ برتر فوتبال: آيا قهرمان فردا مشخص می‌شود؟ ايسنا

هفته‌ی سی و سوم رقابت‌های ليگ برتر فوتبال چهارشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ديدارهای هفته سی و سوم بسيار سرنوشت‌ساز بوده و می‌تواند تيم قهرمان هفتمين دوره ليگ برتر را مشخص کند.

در حساس‌ترين ديدارهای اين هفته صباباتری و پرسپوليس در ورزشگاه آزادی به مصاف يکديگر می‌روند و سپاهان نيز در فولادشهر ميزبان نفت آبادان خواهد بود.

سپاهان اصفهان _ نفت آبادان (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)

تيم سپاهان در هفته گذشته و در شرايطی که نزديک‌ترين رقيبش در خانه متوقف شد، نتوانست صباباتری را شکست دهد. در حال حاضر سپاهان با ۵۵ امتياز در صدر جدول قرار دارد و کوچک‌ترين لغزش رقيبانش در ورزشگاه آزادی سپاهان را در يک هفته مانده به پايان ليگ برتر قهرمان اين مسابقات خواهد کرد.

برروی کاغذ شاگردان ويرا در ديدار خانگی مقابل تيم شانزدهم جدول کار دشواری برای پيروزی نخواهند داشت، اما حريف آنها تيم سخت‌کوش صنعت نفت آبادان است که با ۳۲ امتياز در لبه پرتگاه سقوط قرار گرفته است و بی‌ترديد در ديدار مقابل سپاهان، تمام داشته‌های خود را به نمايش می‌گذارد تا بتواند حضورش در ليگ برتر را تضمين کند.

شاگردان احمد طوسی که در بازی‌های خارج از خانه بهتر از بازی‌های آبادان نتيجه می‌گيرند، تنها يک شانس دارند و آن متوقف کردن صدرنشين ليگ برتر در خانه است. اما بازيکنان سپاهان نيز در آستانه کسب قهرمانی ليگ برتر نمی‌خواهند شانس خود را از دست بدهند.

صباباتری _ پرسپوليس (ورزشگاه آزادی تهران)

شايد يحيی گل‌محمدی هيچ‌گاه تصور نمی‌کرد که روزی سرنوشت باشگاه پرسپوليس اين‌چنين در دست‌های او قرار بگيرد. بازيکن سابق پرسپوليس اکنون به عنوان سرمربی صباباتری که خود يکی از مدعيان قهرمانی است بايد برابر تيم افشين قطبی قرار گيرد و برای رسيدن به قهرمانی بايد تيم سابق خود را قربانی کند. اما پرسپوليس که بهترين فرصت صدرنشينی را با تساوی در مقابل برق شيراز از دست داد با اتکا به حمايت ده‌ها هزار هوادار خود در ورزشگاه آزادی، تنها به پيروزی فکر می‌کند، چرا که تنها سه امتياز می‌تواند ضمانت قهرمانی پرسپوليس در ليگ برتر باشد، هرچند که افشين قطبی اين بار بايد اميدوار باشد تا بازيکنانش در مقابل تيم سخت‌کوش صباباتری قلب شير داشته باشند نه قلب گربه!

در حال حاضر پرسپوليس با ۵۳ امتياز در رده‌ی دوم قرار دارد و صباباتری با ۵۲ امتياز سوم است.

ملوان انزلی _ مقاومت شهيد سپاسی شيراز (ورزشگاه تختی انزلی)

ملوان که در نيم‌فصل نخست تا جايگاه چهارم صعود کرد و خاطرات تيم بزرگ سال‌های نه چندان دور فوتبال را زنده کرد اکنون با ۳۲ امتياز در مکان هفدهم قرار گرفته و در يک قدمی سقوط به ليگ دسته اول قرار دارد. شاگردان محمد احمدزاده در ديدار خانگی مقابل مقاومت تنها يک شانس دارند و آن هم پيروزی است. بايد ديد که آيا شاگردان احمدزاده طلسم ناکامی‌های ملوان را در انزلی خواهند شکست و يا تيم کم ادعا اما هميشه سخت‌کوش و موفق غلام پيروانی ملوان را قربانی خواهد کرد.

در حال حاضر ملوان با ۳۲ امتياز هفدهم است و مقاومت شهيد سپاسی با ۴۲ امتياز در جايگاه يازدهم قرار گرفته است.

برق شيراز _ پگاه گيلان (ورزشگاه حافظيه شيراز)

محمود ياوری با آن‌که تيمش هيچ راهی در صعود يا سقوط ندارد اما گويا با جوانان تيمش سوگند خورده است که تاثيرگذارترين تيم در هفته‌های پايانی ليگ برتر باشد. آنها پس از متوقف ساختن سه تيم مدعی قهرمانی اکنون در ديداری خانگی برابر پگاه قرار می‌گيرند که با وجود قرار گرفتن در جايگاه پانزدهم و کسب ۳۵ امتياز همچنان با خطر سقوط روبروست. بی‌ترديد تيم محمود ياوری همان‌طور که در سه هفته گذشته نشان داده است، حريف بسيار دشواری برای شاگردان نادر دست‌نشان خواهد بود، اما پگاه برای آن‌که ماندنش در ليگ برتر را قطعی کند به حداقل امتياز اين بازی نياز دارد، هرچند که تيم برق شيراز نيز به اين آسانی در خانه امتياز نمی‌دهد.

سايپا کرج _ ابومسلم خراسان (ورزشگاه انقلاب کرج)

تيم سايپا پس از شکست در مقابل پگاه روز چهارشنبه ميزبان ابومسلم خواهد بود، در حالی که شاگردان علی دايی در ليگ قهرمانان آسيا چهره موفقی از خود نشان داده‌اند اما در ليگ برتر فوتبال ايران شرايط متزلزلی داشته و حتی در آخرين هفته‌های ليگ با خطر سقوط روبرو بودند. حريف آنها نيز تيم قدرتمند ابومسلم است که با ۴۷ امتياز در جايگاه پنجم قرار گرفته و عملکرد بسيار خوبی در نيم‌فصل دوم داشته است. در هر صورت نتيجه اين ديدار بيش از ابومسلم برای سايپا و علی دايی مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

استقلال تهران _ ذوب آهن اصفهان (ورزشگاه تختی تهران)

به دليل همزمانی ديدار تيم‌های صباباتری و پرسپوليس با اين ديدار، تيم استقلال در ورزشگاه تختی به مصاف ذوب آهن می‌رود. بی‌ترديد اين بازی يکی از کم‌حاشيه‌ترين بازی‌های ليگ برتر خواهد بود. استقلال با ۴۳ امتياز در مکان هشتم قرار دارد و ذوب آهن نيز با ۴۲ امتياز در جايگاه دهم قرار گرفته است. با اين حال و در شرايطی که فيروز کريمی تمامی هواداران استقلال را به قهرمانی در جام حذفی اميدوار ساخته است باز هم تماشاگران استقلالی در ليگ برتر از او انتظار دارند و به همين دليل است که استقلال بايد در اين ديدار ذوب آهن را شکست دهد، هرچند که بيژن ذوالفقارنسب همواره دو قطب بزرگ پايتخت را به چالش کشيده است و شايد اين بار نوبت استقلال باشد.

مس کرمان _ راه‌آهن تهران (ورزشگاه باهنر کرمان)

در شرايطی که راه‌آهن با پيروزی مقابل ملوان و کسب ۴۱ امتياز ماندنش در ليگ برتر را قطعی ساخت، مس کرمان نيز با ۳۹ امتياز در مکان سيزدهم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، دو تيم همسايه در جدول در شرايطی برابر يکديگر قرار می‌گيرند که ديگر ترسی از سقوط ندارند اما داوود مهابادی جوان در رويارويی با امير قلعه‌نويی که چند سال قبل همانند خودش مربی‌گری را آغاز کرد و توانست در جمع مربيان بزرگ قرار گيرد، با کوهی از انگيزه به اين ديدار می‌آيد تا خود را به عنوان يکی از مربيان آينده‌دار معرفی کند، هرچند که مس کرمان در خانه به حريفان چندان باج نمی‌دهد، اما راه‌آهن نيز نشان داده است که تيم غيرقابل پيش‌بينی و باانگيزه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

استقلال اهواز _ پاس همدان (ورزشگاه تختی اهواز)

بی‌ترديد آخرين بازی استقلال اهواز در ورزشگاه خانگی برای مجيد جلالی حکم بازی وداع با اهوازی‌ها را خواهد داشت. او تاکيد کرده است که پس از مجادله‌های پيش‌آمده ديگر در اين تيم نخواهد ماند. اما تنها آرزوی جلالی يک خداحافظی باشکوه است و او برای اين کار بايد پاس همدان تيم چهارم و ۴۷ امتيازی جدول را شکست دهد. مجيد جلالی که تيمش با ۴۵ امتياز در جايگاه ششم ليگ ايستاده به دنبال کسب هر سه امتياز بازی است تا شايد در شهری که مديران باشگاه استقلال اهواز حرمت او را نگه نداشته‌اند مردم شهر به افتخارش از جای برخيزند، هرچند که پاس همدان و انديشه‌های وينگو بگوويچ چالشی جدی برای اين رويای جلالی خواهند بود.

شيرين‌فراز کرمانشاه _ پيکان تهران (ورزشگاه آزادی کرمانشاه)

تماشاگران کرمانشاهی اين ديدار را در نهايت خونسردی تماشا خواهند کرد چرا که تيم شيرين‌فراز مدت‌هاست که به ليگ يک سقوط کرده است و با ۲۱ يک امتياز در جايگاه هجدهم قرار دارد.

پيکان نيز با ۴۳ امتياز در جايگاه نهم قرار گرفته و تنها به کرمانشاه می‌آيد تا شايد بتواند با کسب برتری در برابر ميزبان جايگاهش در جدول را بهبود ببخشد.

شاگردان مهرپيما نيز به دنبال اين هستند تا در آخرين ديدار خانگی حداقل خاطره‌ای خوش برای تماشاگران به جای بگذارند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36838

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هفته سی و سوم ليگ برتر فوتبال: آيا قهرمان فردا مشخص می‌شود؟ ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016