جمعه 27 ارديبهشت 1387

اختصـاص سه سهميـه‌ ليــگ قهـرمـانـان آسيا به ايـران، فاینال اسپورت نیوز

رییس كمیته‌ی بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت كه سه سهمیه‌ در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به ایران اختصاص یافته است.

محمدمنصور عظیم‌زاده، رییس كمیته‌ی بین‌الملل فدراسیون فوتبال با تشریح چگونگی امتیازهای كسب شده توسط فوتبال ایران گفت: پس از آن‌كه نمایندگان كمیته‌ی ویژه‌ی مسابقات لیگ حرفه‌ای كنفدراسیون فوتبال آسیا برای ارزیابی شرایط فوتبال ایران دسامبر ‌٢٠٠٧ به ایران آمدند، ما در ارزیابی نخست ‌٢٩٦ امتیاز را كسب كردیم كه امارات، ازبكستان، سوریه، قطر، استرالیا، عربستان، چین، كره‌ی جنوبی و ژاپن به ترتیب امتیازهای ‌٢٣٢، ‌٢٣٢، ‌٢٣٨، ‌٢٥٥، ‌٣٦٢، ‌٣١٨، ‌٣٦١، ‌٣٨١ و ‌٤٦٤ امتیاز كسب كردند.

وی افزود: در فروردین ماه در جلسه‌ای كه با حضور نایب رییس كمیته‌ی ویژه‌ی مسابقات كنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم ارزیابی مجددی به عمل آمد و ما نسبت به رفع نواقصی كه باید برطرف می‌شد اقدام كردیم.

عظیم‌زاده ادامه داد: یكی از آیتم‌های مورد نظر كنفدراسیون فوتبال آسیا حضور تماشاگران بود كه امتیازهای لازم را كسب كردیم. یكی دیگر از مسایل حضور تمام وقت مدیران سازمان لیگ بود كه تا قبل از این چهار نفر دارای چنین شرایطی بودند اما در جلسه‌ی فروردین مدرك پنج نفر را كه تمام وقت در سازمان لیگ حضور دارند ارایه كردیم. فدراسیون فوتبال ایران از بخش اول از ‌١٠ امتیاز امتیازهای كامل راكسب كرد و در بخش مدیران هم ما ‌١/٢ امتیاز كسب كردیم.

وی به قراردادهای حرفه‌ای بازیكنان اشاره كرد و گفت: در ارزیابی نخست، فدراسیون فوتبال ایران امتیازی را از این بخش نگرفت. اما با اصلاحاتی كه انجام گرفت، توانستیم قرارداد حرفه‌ای شانزده بازیكن را برای كنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال كنیم كه براساس نامه‌ای كه دوم می دریافت شد مشخص شد كه ما ‌٣/٣ امتیاز كسب كردیم.

عظیم‌زاده ادامه داد: در بخش مدرك مربیان لیگ برتر كه باید تمامی آنها مدرك A مربی‌گری داشته باشند، ‌٣/٣ امتیاز كسب شد كه براساس جمع‌بندی نهایی بدون بحث بیزینس فدراسیون فوتبال ایران ‌٧/٣١٤ امتیاز قطعی كسب كرده و این به معنی كسب سه سهمیه قطعی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: مهمترین قسمتی كه مرتبط به ارزشیابی مالی سازمان لیگ و باشگاه‌های ماست شاخص‌های مهمی را نظیر، درآمد حاصله از فروش بلیت، اسپانسرها، كارهای تبلیغاتی و از همه مهمتر، پخش تلویزیونی را شامل می‌شود كه ما در این حوزه از ‌١٠٠ امتیاز ممكن، تنها ‌٥ امتیاز را كسب كردیم. اما با توجه به مدارك ارایه شده كه شامل ترازنامه مالی باشگاه و لیگ است، این امتیاز به احتمال فراوان به ‌٢٠ تا ‌٢٥ امتیاز ارتقا پیدا می‌كند. بنابراین انتظار ما این است كه در ارزیابی نهایی كنفدراسیون فوتبال آسیا ایران صاحب ‌٣٣٠ تا ‌٣٤٠ امتیاز شود.

عظیم‌زاده افزود: كلیه‌ی مدارك و مستندات یاد شده و مكاتبات فی‌مابین با كنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته توسط رییس سازمان لیگ به "محسن صفایی فراهانی" ارایه شد تا با توجه به حضور او در كمیته‌ی اجرایی كنفدراسیون فوتبال آسیا این مدارك ارایه شود.

وی مهمترین ضعف را در حوزه‌ی مالی دانست و افزود: به نظر می‌رسد كه اگر گردش مالی باشگاه‌ها و لیگ و مواردی نظیر حق پخش تلویزیونی،‌ درآمد حاصل از امور تبلیغاتی در باشگاه‌ها و لیگ تقویت شود می‌توانیم امتیاز لازم برای حضور چهار نماینده از فوتبال ایران را در لیگ قهرمانان آسیا شاهد باشیم كه البته این بستگی به رفع نواقص فعلی دارد.

عظیم‌زاده ادامه داد: در صورت رفع نواقص درسال جاری تقاضای ارزیابی مجددی را به كنفدراسیون فوتبال آسیا خواهیم داد كه در صورت قبول این درخواست و بازبینی مجدد شاخص‌ها این امكان وجود دارد كه سهمیه‌ی ایران در آینده به چهار نماینده افزایش پیدا كند.

وی ادامه داد: به دلیل كمبود امتیاز ایران از این حوزه ‌٩٥ امتیاز به فوتبال ایران اختصاص پیدا نكرده كه گرفتن حق پخش تلویزیونی ركن اساسی را در این مشكل ایفا می‌كند

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36890

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اختصـاص سه سهميـه‌ ليــگ قهـرمـانـان آسيا به ايـران، فاینال اسپورت نیوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016