جمعه 17 خرداد 1387

مطر، مهاجم تيم ملی فوتبال امارات: گرما و استرس مشکلات اصلی ايران در العين است، ايران روز سختی خواهد داشت، فارس

خبرگزاری فارس: مهاجم تيم ملی فوتبال امارات گفت: ايران در ديدار برگشت با استرس و در گرمای شديد العين، روز سختی را تجربه خواهد کرد.


اسماعيل مطر پس از تساوی بدون گل امارات برابر ايران در ورزشگاه آزادی، از نتيجه مسابقه بسيار خشنود به نظر می‌رسيد؛ اما به شدت از عملکرد داوری انتقاد داشت. وی مدعی بود که يک پنالتی صد در صد را به سود آنها اعلام نکرده است.
مطر مصاحبه‌ای با خبرنگار خبرگزاری فارس انجام داد که آن را می‌خوانيم:

فارس: بازی در ورزشگاه آزادی چطور بود؟
هر دو تيم خوب کار کردند. هيچ کدام برای تساوی به ميدان نيامده بودند زيرا ۳ امتياز اهميت ويژه‌ای داشت.

فارس: اما خوشحال‌تر از ايران به نظر می‌رسيد؟
بله، شناخت خوبی از کيفيت فوتبال ايران دارم. بازيکنان با استعداد و توانمند بسياری در آن حضور دارند. بازی مقابل چنين تيمی راحت نيست و خشنودم يک امتياز به دست آورديم. علاوه بر اين، ورزشگاه آزادی همواره برای فوتبال ايران خوب بوده است. قبل از سفر می‌دانستم در اين ورزشگاه کسب امتياز بسيار دشوار است. به همين علت، بايد از کسب يک امتياز خوشحال باشيم.

فارس: استقبال هواداران ايرانی چطور بود؟
در سال‌های گذشته هنگامی که در ورزشگاه آزادی بازی می‌کرديم، به مراتب تماشاگران بيشتری می‌آمدند. احساس می‌کردم مقابل جمعيتی بيش از ۶۰ هزار نفر رو به رو هستيم که خوشبختانه چنين اتفاقی رخ داد. هرچند گاهی هواداران با شدت و هيجان زيادی تيم ملی را حمايت کردند.

فارس: بين ايران و امارات کداميک در ديدار رفت به کسب ۳ امتياز نزديک تر بود؟
شک نيست امارات وضعيت بهتری داشت زيرا با تمرکز بيشتری بازی کرديم. به لحاظ کار گروهی و ارايه برنامه‌های تاکتيکی، موقعيت‌ بسيار مطلوب‌تری از ميزبان داشتيم. در برخی صحنه‌ها فقط کمی بدشانس بوديم. در ضربات يا حرکات نهايی خوب عمل نکرديم؛ در حالی که امارات در خارج از خانه برای کسب ۳ امتياز نزديک تر از حريف بود.

فارس: در يک صحنه با هادی عقيلی در محوطه ۱۸ قدم برخوردی کردی و نسبت به تصميم داور مبنی بر عدم اعلام ضربه پنالتی اعتراض کردی. می‌توانی در مورد آن صحنه توضيح بدهی؟
از نيمه زمين حريف با مدافع ايران کورس گذاشتيم. با سرعت بالاتر، يک متر جلوتر از وی بودم. هنگامی که می‌خواستم ضربه را بزنم، عقيلی رويم خطا کرد. حرکت وی پنالتی بود. با توجه به اينکه با دروازه‌بان تک به تک شده بودم، دليلی وجود نداشت که بخواهم داور را فريب بدهم و خودم را به زمين بياندازم.

فارس: اما اعتراضت به داور خيلی شديد بود؟
به دليل سريع بودن صحنه درگيری، داور از محل بسيار دور بود. نتوانست جايگيری خوبی انجام دهد و از صحنه جا ماند و نتوانست تصميم عادلانه‌ای بگيرد. در پايان مسابقه خبرنگاران، حتی خبرنگارهای ايرانی اعتقاد داشتند که آن صحنه پنالتی بود و داور اشتباه کرد.

فارس: پس داور را عامل بزرگی برای عدم کسب ۳ امتياز در تهران می‌دانيد؟
يکی از عوامل اصلی که مانع پيروزی امارات شد، داور است. در صورت اعلام ضربه پنالتی، می‌توانستيم ۷۰ درصد راه را برای صعود به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ طی کنيم که متاسفانه با اشتباه بزرگش، ما را از رسيدن به يک پيروزی مهم محروم کرد.

فارس: فکر می‌کنی در مسابقه برگشت چه اتفاقی در العين رخ دهد؟
در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ ديدار تيم‌های ايران و امارات در ۲ مسابقه به پايان می‌رسد. در واقع، اين مصاف ۶ امتياز دارد که نيمی از آن در تهران به پايان رسيد و نيمه دوم بايد در العين مشخص شود. يک مسابقه مهم ديگر را در امارات پيش روی داريم. به نظرم آن مسابقه حساس‌تر از ديدار رفت خواهد بود زيرا به دليل پيچيدگی شرايط جدول تک تک امتيازهای برای هر ۴ تيم ارزش زيادی دارد. اگر در العين مقابل ايران پيروز نشويم، عملکرد خوبمان در تهران فراموش خواهد شد. بنابراين، با انگيزه بيشتری در ورزشگاه خانگی بايد بازی کنيم.

فارس: بخت کداميک برای پيروزی و کسب ۳ امتياز بيشتر است؟
بدون شک با توجه به کسب تساوی در تهران، امارات با آرامش و اطمينان بيشتری در خانه بازی خواهد کرد. علاوه بر شرايط ميزبانی، معتقدم بازی در هوای بسيار گرم العين برای بازيکنان ايرانی کار راحتی نيست.

فارس: اما بازيکنان ايرانی زيادی در امارات بازی می‌کنند. در تيم‌های اماراتی با پتانسيل خوبی در آن هوا گرم بازی کرده‌‌اند؟
همانطور که گفتم، بازيکنان ايرانی بسيار توانا و با تکنيک هستند؛ اما احساس می‌کنم کار گروهی امارات بالاتر است و می‌تواند در العين برای اين تيم قدرتمند آسيا مشکلاتی را فراهم کند.

فارس: در ديدار رفت برابر ايران، جای خالی کداميک را از بازيکنان ايرانی که در امارات بازی می‌کنند، احساس می‌شد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قبل از اينکه اسامی دعوت شده را ببينم، فکر می‌کردم مقابل بازيکنانی چون معدنچی و ايمان مبعلی روز سختی را تجربه خواهيم کرد زيرا در امارات از بهترين‌های فصل گذشته بودند. خوشبختانه کادر فنی ايران آنها را به اردو دعوت نکرد. در زمينه دعوت بازيکنان به تيم ملی، سرمربی اختيار تام دارد و در امارات نيز برونو مستو اختياری مانند علی دايی دارد و به سليقه خودش نفرات را به اردو فرا می‌خواند.

فارس: با توجه به نتايج به دست آمده در مرحله رفت، چه تيم‌هايی بخت صعود از گروه ۵ مرحله مقدماتی را دارند؟
نتايج نزديکی ميان ايران، امارات، سوريه و کويت در مرحله رفت به دست آمده و اين گروه را به گروه مرگ تبديل کرده است. تيم‌هايی می‌توانند راهی مرحله بعد شوند که در بازی‌های رو در رو امتيازهای لازم را کسب کنند. ۳ مسابقه حساس ديگر مانده و هر تيمی که از فرصت‌ها نهايت استفاده را ببرد، در جمع صعود کنندگان قرار خواهد گرفت. اميدوارم در پايان، امارات يکی از تيم‌های صعود‌کننده به مرحله بعدی باشد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37176

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مطر، مهاجم تيم ملی فوتبال امارات: گرما و استرس مشکلات اصلی ايران در العين است، ايران روز سختی خواهد داشت، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016