چهارشنبه 15 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وحيد هاشميان: فوتبال ايران هميشه در انتخاباتAFC مظلوم است، ثابت می کنيم بهترين هستيم، مهر

مهاجم تيم ملی کشورمان با بيان اينکه هميشه در انتخاب های AFC فوتبال ايران مظلوم واقع می شود، گفت: در جام جهانی به همه ثابت می کنيم ايرانی ها بهترين بازيکنان آسيا هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، وحيد هاشميان پس از پنج هفته دوری از مسابقات، در دو هفته اخير بوخوم برابر هوفنهايم ۱۸ دقيقه و مقابل دورتموند ۶۴ دقيقه در زمين حضور داشت و نشان داد دوران سخت مصدوميت را پشت سرگذاشته و به آمادگی مطلوب دست يافته است.
مهاجم ايرانی تيم فوتبال بوخوم آلمان که اين روزها ترجيح می دهد کمتر صحبت کند تا با تمرکز بيشتر خود را برای حضور موفق در رقابت های بوندس ليگا و مقدماتی جام جهانی به همراه تيم ملی آماده کند، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرين وضعيت مصدوميتش، شرايط تيم بوخوم، تيم ملی و حذف نکونام از فهرست برترين بازيکنان سال ۲۰۰۸ آسيا گفتگو کرد که مشروح آن را در زير می خوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




امتياز ارزشمند در زمين دورتموند
هاشميان در مورد تساوی تيمش برابر دورتموند گفت: کسب يک امتياز در زمين دورتموند نتيجه خوب و ارزشمندی برای ما محسوب می شد زيرا در هفته های اخير نتايج نامطلوبی کسب کرده بوديم. مطمئنا اين امتياز روحيه بازيکنان را افزايش می دهد تا در بازی آينده خانگی خود برابر برمن، پس از هشت هفته به پيروزی دست يابيم و به وضعيت خود در جدول رده بندی سر و سامان دهيم.

وی در مورد دلايل نتيجه نگرفتن بوخوم اظهار داشت: ما کادر فنی مجرب و بازيکنان خوبی را در اختيار داريم، حتی در مسابقات هم بازی های قابل قبولی را به نمايش می گذاريم اما در نتيجه گيری ناموفق ظاهر شده ايم که اميدوارم بزودی اين مشکل حل شده و بتوانيم به جايگاهی که مستحقش هستيم، برسيم.

مهاجم ايرانی تيم فوتبال بوخوم در مورد هدفگذاری اين تيم در فصل جاری اضافه کرد: نخستين هدفمان حفظ تيم در بوندس ليگای يک است و پس از آن به کسب سهميه حضور در رقابت های اروپايی هم فکر می کنيم.

بازگشت غير منتظره به ترکيب اصلی
وی در مورد وضعيت فعلی و مصدوميت کهنه کمرش اظهار داشت: کمر دردم بسيار بهتر شده و مشکل زانويم هم پس از ۴ هفته تمرين فيزيوتراپی و بدنسازی با مربيان تيم، برطرف شده است. در اين مدت تمام تمرينات را به نحو احسن انجام دادم تا خودم را در وضعيت خوبی قرار بدهم و هرچه زودتر شرايط بازگشتم به مسابقات مهيا شود.

مهاجم شماره ۹ تيم ملی ايران در مورد بازگشتش به ترکيب اصلی بوخوم تصريح کرد: در اين مدت با مصدوميت های زيادی مواجه شدم و بازی های زيادی را از دست دادم اما اين بار زودتر از آنچه فکر می کردم مصدوميت را پشت سر گذاشتم و آمادگی حضور در مسابقه را کسب کردم. مربی تيم هم برخلاف انتظار خيلی زود من را در ترکيب اصلی تيم استفاده کرد تا پس از مدتها در ديدار با هوفنهايم ۱۸ دقيقه به من بازی رسيد و در ديدار با دورتموند هم از ابتدا در ترکيب تيم به ميدان رفتم.

در خدمت تيم ملی کشورم هستم
وی در مورد عملکردش در اين ديدارها اضافه کرد: در ديدار با دورتموند بيشتر تيم ما به فکر ارائه يک بازی بسته بود و ما به عنوان مهاجم تيم مجبور بوديم به عقب برگرديم و درنيمه خودمان وظايف دفاعی تيمی را انجام دهيم، به همين دليل اصلا شانس گلزنی نداشتيم ولی فکر می کنم توانستم انتظارات مربی تيم را در اين ۶۴ دقيقه برآورده کنم.

هاشميان در ادامه در پاسخ به اين سوال که اگر نامش در بين نفرات ملی پوش قرار داشته باشد، به ايران سفر می کند؟، افزود: اگر دعوت شوم قطعا به ايران می آيم و همانند گذشته در خدمت تيم ملی کشورم خواهم بود.

دست کم نگرفتن امارات
وی در مورد گل نزدنش در مسابقات اخير ياد آور شد: مدتها مصدوم بودم، ضمن اينکه ما مهاجم هستيم و برای هر مهاجمی چنين شرايطی پيش می آيد اما پس از سپری کردن مصدوميت اخير تلاش می کنم در بازی های آينده بوخوم و تيم ملی گل بزنم تا اين مشکل را هم پشت بگذارم و به شرايط عادی باز گردم.

مهاجم ايرانی تيم فوتبال بوخوم با بيان اينکه هيچکدام از ديدارهای مقدماتی جام جهانی آسان نيست، در مورد ديدار ايران با امارات خاطر نشان کرد: درست است امارات بارها برابر ما شکست خورده است اما تيم ضعيفی نيست و نبايد آنها را دست کم گرفت. ما بايد برابر اين تيم با قدرت به ميدان برويم تا بدون هيچ مشکلی سه امتياز اين ديدار را کسب کنيم.

شانس بالا برای صعود به جام جهانی
وی تاکيد کرد: شانس صعودمان به جام جهانی بسيار زياد است اما در اين راه بايد از سد حريفانی همچون کره جنوبی و عربستان عبور کنيم. البته اگر کره شمالی در بازی های بعدی همانند نيمه دوم ديدار با ما بازی کند، می تواند برای تيم های بزرگ دردسرهای زيادی ايجاد کند.

مهاجم تيم فوتبال کشورمان در خصوص بازگشت مهدوی کيا به تيم ملی اظهار داشت: مهدی بازگشت بسيار خوبی به تيم ملی داشت زيرا هم يک گل ارزشمند به ثمر رساند و هم در اداره تيم عملکرد خوبی داشت، در مجموع فکر می کنم وی پس از مدتها دوری از تيم ملی نشان داد در شرايط بسيار خوبی قرار دارد.

ايرانی ها، بهترين بازيکنان آسيا
وی در مورد حضور نکونام در تيم منتخب جهان اذعان داشت: من هنوز در اين خصوص با جواد صحبت نکردم ولی خبرهايی در مورد دعوتش برای بازی با ستارگان بزرگ جهان شنيده ام. اميدوارم وی بتواند در کنار بازيکنان بزرگ دنيا عملکرد خوبی داشته باشد و از اعتبار فوتبال ايران و آسيا دفاع کند.

هاشميان در پايان در مورد حذف نام نکونام از فهرست برترين بازيکنان سال ۲۰۰۸ آسيا گفت: شايد مبنای انتخاب بهترين بازيکن سال آسيا، حضور اين بازيکن در مسابقات اين قاره است اما بايد بگويم هميشه در انتخاب های AFC فوتبال ايران مظلوم واقع می شود. البته با صعود به جام جهانی و عملکرد خوب در آن مسابقات به همه نشان می دهيم و ثابت می کنيم بازيکنان ايرانی بهترين بازيکنان آسيا هستند.





















Copyright: gooya.com 2016