پنجشنبه 17 مهر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمايشگرهاي آينده چه ويژگي هايي دارند؟، جام جم آنلاين

درخشان تر ، صاف تر و فشرده تر ؛ 3ويژگي اي است که پيش بيني مي شود نسل آينده نمايشگرهاي ال سي دي آنها را با خود به ارمغان بياورند.
در نمايشگاه سي ياتک ژاپن ، جديدترين فناوري هاي نمايشگر براي ابزارهاي همراه به معرض نمايش درآمد. ابداعات جديد در اين زمينه باعث شده تا روند تغيير نسل ال سي دي ها سريعتر اتفاق بيفتد. توسعه نمايشگرهاي کنوني براي ارائه تصويري بهتر در حالي به پيش مي رود که کوچکتر شدن ساير ال سي دي ها براي ابزار همراه مدنظر سازندگان قرار گرفته است.

در اين نمايشگاه شارپ سري جديد از ال سي دي هاي خود موسوم به (Mobile ASV) را عرضه کرد. اين محصول قابل نمايش در زاويه 160درجه چه در حالت افقي يا عمودي هستند. بنابراين بدون آن که به کيفيت تصوير لطمه اي بخورد، عکس موردنظر چه در حالت پورتره يا لنداسکيپ قابل استفاده است.

بنابراين فناوري مذکور در همراههاي شخصي ديجيتالي (PDA) کاربر فراوان پيدا کرده و مي توان آن را روي موبايل و دوربين همراه ديجيتالي نيز به کار گرفت.

مدل 5/1 اينچي آن رزولوشن 540در 240 دارد که هم اکنون روي دوربين هاي ديجيتالي ساخته شده ، نصب است.

مدل 5/2 اينچي رزولوشن 320در 240 پيکسل مي دهد که روي تلفن همراه به کار مي رود. مدل 4 اينچي نيز روي همراه شخصي ديجيتالي و تلويزيون هاي قابل حمل به کار رفته است و مدل 5/6 اينچي نيز روي اتومبيل ها سوار مي شود. هر 4مدل کنتراست 300 در يک دارند که بدين معناست که مي توانند تصويري واضح و شفاف ارائه کنند. در اين نمايشگاه شرکت و مرکز تحقيقات Omron نيز فناوري را به نمايش گذاشت که باعث درخشان تر شدن ال سي دي مي شود. بر اين اساس ، شرکت مذکور بلورهاي نانو و ميکرو را در جلوي ال سي دي ساخته که بدين وسيله تصوير ال سي دي درخشان تر به نمايش درمي آيد. بلور مذکور يک پنجم ميلي متر است که مدار روشنايي را مطابق خواست چشم معطوف مي کند و حجم زيادي از بازتابيده (Reflected)ها را به حداقل نور مي رساند. نتيجه اين که تصوير درخشان تر از قبل مي شود و کنتراست رنگ پشت با مصرف نيروي کمتر به جلو منعکس شده و تصويري بهتر ارائه مي کند. اخيرا تقاضا براي موبايل هايي که بازي (Game) داشته و قدرت گرافيک بالايي نيز دارند ، افزايش يافته است.

به همين منظور شرکت کاسيو يک ال سي دي 4/2 اينچي با رزولوشن QVGA را ارائه کرد که مي تواند تصاوير را سه بعدي نشان دهد. همچنين قابليت تا 262هزار رنگ را داشته و بزودي روي سيستم هاي ساخته شده توسط شارپ تا اواخر سال ميلادي جاري مي آيد. ان اي سي نيز در اين نمايشگاه خوب ظاهر شد. اين شرکت ال سي دي 4/2 اينچي ساخته که داخل مدارهاي کنترل و نيز پردازنده هاي گرافيکي به کار مي رود. مهندس گرافيک اين محصول توسط شرکت فنلاندي Bitboys طراحي شده است و بدين معناست که ال سي دي جداگانه براي پردازنده گرافيکي نياز نيست و روي خود پردازنده سوار است.

محصول مذکور همچنين در مقايسه با ساير ال سي دي ها پرفورمنس بالاتري را دارد. همچنين شارپ نمايشگر خود موسوم به Space Saver را نيز عرضه کرد. اين شرکت فناوري اسپيکرهاي فلت را با لاينس اينگي Transducers با پانل ال سي دي درهم آميخته است و بدين ترتيب قابل استفاده براي تلويزيون همراه ، تلفن همراه و اجراکننده دي وي دي است.

لينک مطلب اصلی




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016