شنبه 17 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نتايج جديدترين پژوهش سازمان ملل در مورد اينترنت، باشگاه سيب

نتايج جديدترين پژوهشي که توسط سازمان ملل در روز پنجشنبه انجام شد نشان مي دهد که دولتهاي آمريکا و انگليس به بهترين نحو از اينترنت براي آموزش شهروندان استفاده کرده اند و نتايج اقدامات خود را از طريق اين وسيله ارتباطي به آنان منتقل کرده اند. شهروندان اين دو کشور همچنين از اين طريق در بخشهاي مربوط به سياستهاي دول خود شرکت کرده اند.

همجنين سوئد و ايالات متحده بيشترين ميزان سرمايه گذاري را براي آماده سازي شهروندان در زمينه استفاده از اينترنت انجام داده اند. در حاليکه بسياري از کشورهاي در حال توسعه تلاش اندکي را در اين دو زمينه صورت داده اند. شيلي، فيليپين، مکزيک و آرژاتين در زمينه ارائه اطلاعات به مردم و توجه به ديدگاههاي آنان در زمينه عملکرد دولت و برنامه هاي آنان در مورد اينترنت از بسياري از کشورهاي در حال توسعه يافته فعال تر بوده اند.

گزارش مذکور با عنوان Egovernment in the crossroadsمنتشر شده اولين بار در ماه دسامبر و در جريان کنفرانس جهاني جامعه اطلاعاتي در ژنو منتشر شد. يکي از مقامات سازمان ملل در اين مورد گفت: اکثر دولتها از سرويسهاي اينترنتي براي گسترش ساختارهاي ديجيتالي استفاده مي کنند.

اما از نظر ما اينترنت وسيله اي براي پيشبرد و افزايش شفافيت و دموکراسي در درون ساختارهاي دولتي است.

گفتني است که در زمينه مشارکت الکترونيک بريتانيا و آمريکا در مقام هاي اول و دوم و شيلي و کانادا به طور مشترک در مقام سوم قرار دارند. پس از اين کشورها به ترتيب استوني، نيوزلند، فيليپين، فرانسه و هلند قرار دارند. ديگر کشورهاي پيشرو در اين حوزه عبارتند از استراليا، مکزيک، آرژانتين، ايرلند، سوئد، آلمان، کره جنوبي، ايتاليا، سنگاپور، سوئيس و دانمارک
.
[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016