جمعه 7 آذر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشکلات بازرسان جنايات سايبر در کره، جام جم آنلاين

نيمي از جمعيت کره جنوبي اينک آنلاين هستند و استفاده از اينترنت جزو لاينفک زندگي کره اي ها شده است ؛ اما در کنار اين رشد فوق العاده در دنياي زيرزميني نيز هکرها و کراکرها بيکار ننشسته و به همان نسبت در حال تکاپو براي ورود غيرقانوني به شبکه ها هستند.
اينک واحد جنايات سايبر که از فوريه 2000 کار خود را شروع کرده است ، مي گويد جنگ دشواري در پيش دارد. دفاع از شبکه ها و ممانعت از ورود ويروس ها و سرقت کارتهاي اعتباري از جمله وظايف تعريف شده براي اين واحد است.

هر نوع هک کردن شبکه ، تجاوز به حريم اطلاعاتي ، انتشار ويروس و ارتکاب جنايت هاي غيرقانوني از راه اينترنت از جمله مواردي است که اين واحد با آن مبارزه مي کند. بتازگي 11 عضو يک خاندان به دليل سرقت اطلاعات شخصي افراد از جولاي 2000 به اين طرف بازداشت شدند. افراد مذکور به عنوان اعضاي چندين فاميل نزديک ، به بيش از 90 وب سايت بيزينس و فروشگاهي حمله کرده و آن را جزو افتخارات خاندان خود به ثبت رساندند. سرورهاي دانشگاهي و اداره هاي مالياتي نيز از دست آنها در امان نبودند. يکي از بازرسان واحد جنايات سايبر مي گويد: مظنون به صورت گمنام مي آيد و فرصتهايي را در اختيار مي گيرد تا شبکه و سيستم قرباني را به دقت تخليه کند و اطلاعاتش را با خود ببرد. از آنجا که محل اقامت و آي پي سيستم توسط هکرها عوض مي شود ، رديابي شان نيز دشوار مي شود. گفتني است ، اين واحد 30 عضو خبره و حرفه اي رايانه را دور خود جمع کرده که آنها با برنامه ساخته شده توسط خودشان ، دست به رديابي و شناسايي هکرها از روي آي پي نشاني ها مي زنند. از طرف ديگر آي پي هاي بزرگ توسط واحد جنايات سايبر مانيتور مي شود و به محض دريافت خطر شروع به آژير کشيدن مي کند و سپس برنامه دومي شروع به فعاليت مي کند تا رد مظنون را بيابد. مطابق برنامه ريزي انجام شده هر کارشناس وظيفه چک کردن يک قسمت از ماشينها و آي پي هاي تعريف شده را دارد و کارشناس بعدي مسوول مراقبت از سرورهاي بزرگ دانشگاهي و حکومتي است و به همين ترتيب با حوزه بندي کارها و وظايف تقسيم مي شود تا نتيجه بهتري به دست آيد.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016