جمعه 23 آذر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان دوران ايميل، ايسنا

پايان دوران ايميل در كره‌ي جنوبي؛ كاربرد ايميل در ميان نسل جوان اين كشور منسوخ شده است

بيش از دوسوم دانش‌آموزان و دانشجويان در يك نظرسنجي كه به تازگي در سئول انجام گرفته اظهار كردند كه از ايميل به ندرت استفاده كرده و يا اصلا استفاده نمي‌كنند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نسل ديجيتالي كره‌ي جنوبي در به‌كارگيري فن‌آوري حتي از ژاپني‌ها نيز جلوترند و 50 درصد مردم اين كشور عضو سايت شبكه‌ي اجتماعي Cyworld هستند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ايميل براي اغلب مردم كره‌ي جنوبي تنها براي مخاطب قرار دادن بزرگ‌ترها يا براي انجام كارهاي اداري و رسمي مناسب است.

پيام كوتاه و پيام‌رساني فوري خارج از محل كار، به سرعت به ابزارهاي نوشتاري مورد علاقه كره‌يي‌ها تبديل شده‌اند و حتي بر اساس يك گزارش نوجوانان كره‌يي استفاده از ايميل را متوقف كرده‌اند.

به گفته‌ي يك مشاور ارتباطي كره‌يي، ايميل يك ابزار ارتباطي تاريخ گذشته بوده و ديگر بين دوستان و همكاران استفاده نمي‌شود و تنها نسل قديمي از ايميل تلفن همراه در سر كار خود استفاده مي‌كنند.

بر اساس اين نظرسنجي پيام كوتاه تلفن همراه، پيام‌رساني فوري و اين ديدگاه كه ايميل بسيار زحمت‌آور است همگي در پايان دادن به دوران ايميل سهيم هستند.

بر اساس اين گزارش مشكل مطمئن بودن از رسيدن ايميل به دست گيرنده و عدم پاسخ فوري از ديگر عوامل دخيل به شمار مي‌رود.

به گفته‌ي مشاور ارتباطات كره‌يي، اين پديده تنها به كره‌ي جنوبي منحصر نيست و حتي اولين نشانه‌هاي آن در آمريكا كه اصلي‌ترين كشور استفاده كننده از ايميل است، مشاهده مي‌شود.

به گفته‌ي وي يك ايميل معمولي در عرض 24 ساعت خوانده و در عرض 48 ساعت پاسخ داده مي‌شود اما يك پيام كوتاه معمولي در عرض يك دقيقه خوانده شده و پنج دقيقه طول مي‌كشد تا پاسخ داده شود، به‌علاوه امنيت آن نيز نسبت به ايميل مهم است.





















Copyright: gooya.com 2016