جمعه 3 اسفند 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بـيـل گـيـتـس: سانسور اينترنت موفق نخواهد بود، ايسنا

*هيچ خطری بزرگتر از محدود کردن جريان آزاد اطلاعات در اينترنت نيست


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات

بيل گيتس طی يک سخنرانی که در جمع دانشجويان دانشگاه استنفورد انجام شد، اظهار کرد: تلاش‌هايی که از سوی کشورهايی مانند چين برای محدود کردن تبادل اطلاعات در اينترنت صورت می‌گيرد در نهايت محکوم به فناست.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس بزرگترين شرکت نرم افزاری جهان طی اين سخنرانی اظهار کرد: ‌هيچ خطری را در جهان بزرگ‌تر از آن نمی‌بينم که کسی بخواهد جريان آزاد اطلاعات را در اينترنت محدود کند.

وی در ادامه افزود: شما نمی‌توانيد اينترنت را کنترل کنيد، در درازمدت آزادی بيان است که پيروز خواهد شد.

چين در سال‌های اخير با مساله سانسور اينترنت دست به گريبان بوده و مايکروسافت به همراه شرکت‌های آمريکايی متعدد ديگر به دليل کمک به چين برای اين منظور، تحت انتقاد شديدی قرار گرفته‌اند؛ مايکروسافت در سال ۲۰۰۵ وبلاگ يک خبرنگار چينی را که در مورد اعتصاب روزنامه‌ای در کشورش مطلب نوشته بود، تعطيل کرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گيتس همچنين اظهار کرد: سانسور اينترنت به دليل ضرورت تجاری موفق نخواهد بود زيرا ايجاد محدوديت در آزادی بيان فعاليت تجاری را نيز محدود می‌کند و در نتيجه نيروهای تجاری عليه سانسور فعاليت خواهند کرد.

بر اساس اين گزارش، بيل گيتس به دنبال صحبت درباره‌ موضوع نرم‌افزار، نوآوری، کارآفرينی که در آن دو موضوع مورد علاقه‌اش يعنی آينده فن‌آوری و اهداف بشر دوستانه‌اش را که قرار است پس از بازنشستگی از کار تمام وقت در مايکروسافت دنبال کند، مورد توجه قرار داد و اظهارات فوق را بيان کرد.





















Copyright: gooya.com 2016