جمعه 1 اردیبهشت 1385

خالد مشعل گفت وگو با اسرائيل را به بازگشت به مرزهاي ‪ ۱۹۶۷‬منوط كرد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۲/۰۱‬

"خالد مشعل"، رييس شاخه سياسي جنبش مقاومت اسلامي حماس امروز جمعه در مصاحبه با تلويزيون آلمان اعلام كرد: حماس در صورت عقب نشيني تل‌اويو از سرزمينهاي اشغال شده در سال ‪ ۱۹۶۷‬و بخش شرقي بيت‌المقدس حاضر است با اسراييل در صلح و آرامش زندگي كند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از برلين، مشعل در گفت وگو با اين شبكه افزود: "اسراييل" بايد از سرزمينهاي اشغال شده در سال ‪ ۱۹۶۷‬عقب نشيني كند كه شامل قدس نيز مي‌شود و به فلسطينيان آواره اجازه بازگشت به خانه و كاشانه‌شان را بدهد و شهركهاي يهودي‌نشين را برچيند و ديوار حائل را از بين ببرد و تمامي اسراي فلسطيني را آزاد كند.

وي افزود: اگر اسراييل چنين كند در آن صورت فلسطينيان، اعراب و مسلمانان آمادگي مذاكره با اسراييل را خواهند داشت.

بر اساس اين گزارش، مشعل عمليات انتحاري اخير در تل‌اويو را به عنوان "اقدامي در جهت دفاع از خود" توصيف كرده و گفت: جامعه بين‌الملل بجاي مجازات ملت فلسطين بخاطر انتخاب دولت موردنظر خود از طريق انتخابات آزاد و سالم بهتر بود به تجاوزگري اسراييل خاتمه مي‌بخشيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس اين گزارش، به گفته مشعل تعدادي از كشورها آمادگي خود را جهت ارائه كمك مالي به دولت جديد فلسطين اعلام كرده‌اند.

وي در همين رابطه گفت: ايران متعهد شد در حدود ‪ ۵۰‬ميليون دلار و عربستان ‪ ۹۲/۵‬ميليون و قطر ‪ ۵۰‬ميليون و روسيه ده ميليون دلار كمك كنند.

ديگر كشورها نيز اقدام مشابهي اتخاذ خواهند كرد و اتحاديه عرب نيز در همين رابطه يك حساب بانكي گشوده است .

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29731

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خالد مشعل گفت وگو با اسرائيل را به بازگشت به مرزهاي ‪ ۱۹۶۷‬منوط كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016